AndroidHealthClinic

Drbrik cut weer wat aan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

drbrik

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
1.859
Waardering
509
Ja hij leeft nog...... en wat is er weinig veranderd... nog steeds dik :P

Voor de rest wel wat veranderingen. Gelukkig meeste positief. Vaste aanstelling als rijksambtenaar. Vrouw dagje minder werken. Nieuw vakantieverblijf.

Wat minder... wisselende trainingsmotivatie. En eten en drinken helemaal overboord gegaan. Home gym af moeten breken. Krijg een nieuwe over 2 maandjes. Uiteindelijk maar bij basic fit weer begonnen tijdelijk.
Weer ongeveer terug op oude niveau aan het komen.

Maar nu doel wel duidelijk.... afvallen...en in vorm komen.

Waarom? Nou in mei ga ik een obstacle run doen bij ons in de buurt van 5 km op een flinke heuvel. Conditie is dramatisch, en elke kilo vet die ik meesleep is er eentje te veel.

Mijn aanvalsplan:
Stronglifts 5x5 en start to run 0-5km

streven, elke kilo vooruit op sl 5x5 is pure winst. 10km tegen mei kunnen rennen. En <90kg.
 
Trainingen vorige week:

Maandag 5x5:
Squat 100kg 5x5
Bench 70kg 5x5
Pendlay 70kg 5x5
Dips 6/5/5

Dinsdag start to run:
les 1: 2,46km 21:41min 6,81km/h

Woensdag 5x5:
Squat 102,5kg 5x5
Ohp 57,5kg 5/5/4/0/0
Dl 117,5kg 1x5
Chins 5/4/4

Donderdag start to run:
les 2: 2,46km 20:45min 6,53km/h

Vrijdag 5x5:
Squat 105kg 5/5/2/2/0
Bench 72,5kg 5x5
Pendlay 72,5kg 5x5
Dips 6/6/5
Opmerking; slechts 1,5 uur slaap na nachtdienst... dus bagger training

Zaterdag rustdag

Zondag start to run:
Les 3: 1,87km 21:29min 5,23km/h met mijn dochtertje samen.... Dus ik rennen heen wandelen terug elke keer... kreeg de app niet echt geregistreerd dat heen en weer gebeuren.

Gewicht gemiddeld 105kg
 
Training van gisteren:

Maandag 5x5:
Squat 105kg 5x5
Ohp 57,5kg 5/5/3/0/0
Dl 120kg 1x5
Chins 5/5/4
 
Vandaag:

Dinsdag start to run:
Les 4: 2,84km 25:24 6,72km/h
Opmerking om 5:15 voor een vroege dienst... viel beetje tegen...
 
Woensdag 5x5
Squat 107,5kg 5x5 vpr
Bench 75kg 5x5
Pendlay 75kg 5x5
Dips bw 3x6

Squats was graven. Bench redelijk zwaar. Bw 104,2kg
 
In ieder geval duidelijke doelen!
Succes!
 
In ieder geval duidelijke doelen!
Succes!
Ja heb nog nooit zo'n heldere doelen gehad op sportvlak geloof ik hahahahah. Potdomme zelfs motivatie voor cardio deze reis.. Het moet niet gekker worden he.

Ps welcome back
 
Hoi,

Leuke doelen!

Ik weet natuurlijk niet of je al hardloopervaring hebt, maar een belangrijke tip is om in het begin met hardlopen niet te hard van stapel te lopen, houd je aan het programma. Je conditie zal snel omhoogschieten, maar spieren, pezen, botten hebben tijd nodig om aan de belasting te wennen!

Qua kracht ben je al redelijk sterk, voor een obstacle run wordt het vooral interessant wat je met je lichaamsgewicht kan.

Heb je een idee hoe je je training t/m mei gaat indelen?

Ik vind dit interessant, ik ga dit volgen.

Als je nog nooit zoiets hebt gedaan kan je wellicht aan Havermouttrutje wat tips vragen.

Succes!!!
 
Hoi,

Leuke doelen!

Ik weet natuurlijk niet of je al hardloopervaring hebt, maar een belangrijke tip is om in het begin met hardlopen niet te hard van stapel te lopen, houd je aan het programma. Je conditie zal snel omhoogschieten, maar spieren, pezen, botten hebben tijd nodig om aan de belasting te wennen!

Qua kracht ben je al redelijk sterk, voor een obstacle run wordt het vooral interessant wat je met je lichaamsgewicht kan.

Heb je een idee hoe je je training t/m mei gaat indelen?

Ik vind dit interessant, ik ga dit volgen.

Als je nog nooit zoiets hebt gedaan kan je wellicht aan Havermouttrutje wat tips vragen.

Succes!!!

Vroeger atletiek gedaan. Inclusief veldlopen dus de looptechniek verleer je niet merk ik al. En ja sowieso rustig opbouwen. Wil kijken met allebei de dingen langzaam vooruit gaan. Beetje reëel gezien zou ik voor die tijd onder de 90kg in kunnen duiken.

Krachttraining wordt stronglifts uitmelken... en dan over op madcow.
Hardlopen rustig opbouwen naar de 10km met start to run, met op het laatste meer heuvels en bos er tussen. (hebben we toch genoeg hier in het zuiden)
 
Vroeger atletiek gedaan. Inclusief veldlopen dus de looptechniek verleer je niet merk ik al. En ja sowieso rustig opbouwen. Wil kijken met allebei de dingen langzaam vooruit gaan. Beetje reëel gezien zou ik voor die tijd onder de 90kg in kunnen duiken.

Krachttraining wordt stronglifts uitmelken... en dan over op madcow.
Hardlopen rustig opbouwen naar de 10km met start to run, met op het laatste meer heuvels en bos er tussen. (hebben we toch genoeg hier in het zuiden)
In mijn enthousiasme barst ik van de vragen.

Wat precies moet ik verstaan onder die obstacle run? Is het een soort cross of echt met klimmen, slingeren en kruipen?

Hoe lang duurt het om met start-to-run van 0-5 km te komen en van 5-10?

Heb wel eens gezocht op internet, maar ik heb eigenlijk nooit iets kunnen vinden van 0 naar je eerste ocr, meestal begint het al met flink wat bodyweight kracht/conditie.

Het lijkt mij een flinke uitdaging om Madcow met hardlopen en afvallen te combineren, dit belooft een interessante reis te worden.
 
In mijn enthousiasme barst ik van de vragen.

Wat precies moet ik verstaan onder die obstacle run? Is het een soort cross of echt met klimmen, slingeren en kruipen?

Jup slingeren kruipen modder enz (holy hill run sittard trailer op youtube)

Hoe lang duurt het om met start-to-run van 0-5 km te komen en van 5-10?

Beide gevallen 10 weken. Dus 20 totaal, laatste paar weken op obstacles trainen.

Heb wel eens gezocht op internet, maar ik heb eigenlijk nooit iets kunnen vinden van 0 naar je eerste ocr, meestal begint het al met flink wat bodyweight kracht/conditie.

Het lijkt mij een flinke uitdaging om Madcow met hardlopen en afvallen te combineren, dit belooft een interessante reis te worden.

donderdag start to run
Les 5: 3km 25:03min 7,18km/u
 
Vrijdag: 5x5

Squat 110kg 5/5/5/3/0
Ohp 50kg 5x5
Deadlift 122,5kg 1x5
Chins 5/5/3

Squats gingen best lekker maar setje vier rep vier, kwam gewoon niet meer omhoog.5 min wachten, maar een negatieve rep was het enige wat nog erin zat :'(

Rest ging lekker, alleen chins super wazig 2 super sterke setjes. En laatste setje was wurgen en nog geen 5.
 
Zaterdag start to run:

Les 6: 2,86km 23:34min 6,99km/u
 
Laatst bewerkt:
Maandag: 5x5
Squat 110kg 5/5/2/0/0
Bench 77,5kg 5x5
Pendlay 77,5kg 5x5
Dips 7/6/6

Nachtdienst en vanmorgen zijn ze aan de tuin gestart met graafmachines enz. Na 1,5u slaap wilden de squats echt niet, rest echt op karakter gehaald. Wel blij dat ik toch gegaan ben.
 
Dinsdag start to run:

Les 7: 3,32km 28:12min 7,07km/u
 
Zo vanochtend weer eens op de weegschaal 103,3kg bijna kg tov van vorige week, even in de gaten houden, nu gaat dat nog wel, maar wil niet te agressief als ik onder de 100 ga duiken.
 
Woensdag 5x5:

Squat 110kg 5x5
Ohp 52,5 5x5
Deadlift 125 1x5
Chin up 5/5/4

Squats gehaald. Niet echt verwacht, maar ze gingen goed. Ohp voelde best zwaar vandaag. Deadlift ging lekker laatste rep naar mixed grip moeten overschakelen.
Chins blijven twijfelachtig, als t vast blijft hangen, misschien eens overschakelen naar 5x3 of zo.. Even in de gaten houden iig
 
Donderdag start to run:

Les 8: 2,82km 27:53min 6,07km/u

Viel tegen vandaag, benen nog erg moe van gisteren. Ach ja wel weer volgehouden.
 
Vrijdag 5x5:

Squat 112,5kg 5x5 pr
Bench 80kg 5x5
Pendlay 80kg 5x5
Dips bw 7/7/6

Squat weer lekker techniek filmpjes gekeken, weer beetje bijgeschaafd, en ik heb zowaar vertrouwen in de 115kg
Bench was zwaar, maar de dips gingen weer super. En vanmorgen 102,8kg!
 
Zondag start to run:

les 9: 3,13km 27:56min 6,73km/u
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven