MuscleMeat

AlexV probeert ook een slimme jongen te worden (Supplementen log)

  • Topic starter AlexV
  • Startdatum
  • Reacties 29
  • Weergaven 13K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

AlexV

Olympisch gewichtheffer
Elite Member
Challenge
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
3.134
Waardering
1.430
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Om een beetje beter te presteren op school heb ik besloten wat supplementen te proberen. Na het succes van mijn trainingslog (hier te zien: Alexv probeert ook een sterke jongen te worden) ga ik ook bijhouden qua supplementen wat ik doe, wat ik pak en hoe het was. Het is vooral dat ik zelf terug kan kijken waar ik goed op ging en waar niet, maar als iemand anders er ook wat aan heeft zou dat natuurlijk altijd mooi meegenomen zijn. Ik ga ivm doping controles niet meteen helemaal los, dus heb ik de titel veranderd naar supplementen log ipv nootropics log om verwarring te voorkomen. Omdat het doel van de gebruikte supplementen niet is om spierkracht of -massa op te bouwen, maar "brein kracht", vond ik hem hier beter geplaatst.

Achtergrond:
Momenteel studeer ik HBO Technische Natuurkunde. Ondertussen wat vertraging op gelopen. Niet omdat ik zo slecht kan leren of iets dergelijks, maar vooral omdat ik sporten, feesten en gamen een tijdje interessanter vond dan leren. Momenteel ben ik volle gas bezig met proberen school te halen. Verder ook niet zomaar te halen, maar ook echt een "goede student" te zijn. Voordat het een discussie wordt over hoe punten niet uitmaken bla bla, wil ik wel even kwijt dat om het on-topic te houden, kan je als je heel geïnteresseerd bent in mijn visie hierop, mij een persoonlijk bericht sturen. Op het moment van typen ben ik in week 5 (van de 10, tentamen weken mee gerekend) van deze periode. Ik heb nog 1 jaar aan lessen te gaan, en daarna een half jaar afstudeer stage. Mogelijk dat ik hierna nog een master ga doen, maar ik ga eerst kijken hoe dit verloopt. Heb verder nog nooit iets van een nootropics genomen, ik drink niet eens koffie, dus dit is een heel nieuw gebied voor mij. Verder is nog een belangrijk punt dat ik vrij vaak getest wordt op doping omdat ik op hoog niveau Powerlift, vandaar dat ik niet zomaar iets kan pakken zonder eerst helemaal uit te zoeken of ik het wel "mag" gebruiken.

Huidige routine:
Om mijn cognitieve functies te verbeteren, heb ik naast supplementen ook een door de weekse routine. Ik het weekend probeer ik deze deels aan te houden, maar lukt vaak niet. De door de weeks is als volgt:
5:50 - 6:45 Wekker, dagelijkse hygiene, eten
6:45 - 8:00 Boeken lezen in het OV
8:00 - 17:00 Op school zitten (behalve op maandag, dan tot 15:00 ivm sporten)
17:00 - 18:15 Boeken lezen in het OV
18:15 - 21:30 Sporten/gamen/relaxen
21:30 - 22:00 avond routine
22:00 Slapen

Huidige supplementen stack
Hoop deze in de loop van de tijd aan te vullen/veranderen met wat andere supplementen
1. Creatine monohydraat van XXL Nutrition
2. Visolie van Body&Fit
3. ZMA van XXL nutrition
4. Grean tea EGCG van XXL Nutrition
5. L-Theanine van Puritan's pride
 
Laatst bewerkt:
Zojuist ff je 333 kg deadlift bekeken. Respect!
 
Waarvoor wil je nootropics gaan proberen? Studie, sport, of beide?
 
Ga deze even meelezen, IN!
 
Zojuist ff je 333 kg deadlift bekeken. Respect!

Thanks!

Waarvoor wil je nootropics gaan proberen? Studie, sport, of beide?

Voor studie en gezondheid, maar als het voodelen heeft voor sporten is dat altijd mooi meegenomen natuurlijk (zoals bijv creatine)

Ga deze even meelezen, IN!

Welkom!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om meteen alle mensen teleur te stellen die verwachten dat ik volle gas aan de Ritalin, Modafanil of NZT-48 ga, helaas.

2017-09-25
Standaard:
5g creatine monohydraat (direct na opstaan)
600mg Omega-3: 360mg EPA, 240mg DHA (direct na opstaan)
ZMA: 225mg magnesiumcitraat, 11,25mg Zink monomethionine, 0,7mg vitamine B6 (Net voor slapen gaan)

Experimenteel:
Aangezien ik normaal niet eens koffie drink, ben ik begonnen met iets simpels
8:00
250ml Redbull: 75mg caffeine, 1g taurine
100mg L-Theanine
Deze combi geprobeerd naar aanleiding van de volgende link: Why Theanine + Caffeine is perfect for nootropics newbies
Ging wel lekker erop, maar crashtte wel rond 12u. Gezien ik normaal sochtends toch wel hard ga, ga ik proberen het smiddags pas te nemen volgende keer, kijken wat voor verschil het maakt
 
2017-09-26
Standaard:
5g creatine monohydraat (direct na opstaan)
600mg Omega-3: 360mg EPA, 240mg DHA (direct na opstaan)
ZMA: 225mg magnesiumcitraat, 11,25mg Zink monomethionine, 0,7mg vitamine B6 (Net voor slapen gaan)

Experimenteel:
12:00
250ml Redbull: 75mg caffeine, 1g taurine
100mg L-Theanine
180mg EGCG
Merk er iets minder van dan gisteren, gewenning? Lijkt mij vrij snel. Verder heb ik wel het gevoel dat ik wat harder kan werken. Heb ook EGCG toegevoegd, maar kan niet zo de link vinden met reden daarvoor, deze voeg ik later nog toe.
 
Laatst bewerkt:
Experimenteer met Mucuna Puriëns of Rhodiola rosea, kan je ze evt in je stack gooien. Kijk ook naar phenibut
 
Lees de laatste tijd veel over Theacrine, zou het effectievere broertje van cafeïne moeten zijn.
Misschien een beetje verkoop gebral maar de effecten zijn veelbelovend:
  • Increased locomotion (activity)
  • Increased libido
  • Increased motivation
  • Increased mental acuity (concentration)
  • Increased pain tolerance
  • Decreased inflammation
  • Decreased fatigue
  • Decreased anxiety
Wellicht interessant om eens te proberen, hier wat meer info.
 

Welkom!

Experimenteer met Mucuna Puriëns of Rhodiola rosea, kan je ze evt in je stack gooien. Kijk ook naar phenibut

Die eerste 2 stonden ook op mijn lijstje van mogelijkheden. Phenibut niet ivm mogelijk doping (Zeven dubieuze bestanddelen van sportsupplementen)

Zie Phenibut: The Soviet smart drug

Verder denk ik dat 75 mg cafeïne een vrij lage dosering is. Ik drink geen cafeïne houdende dranken meer en 200 mg cafeïne in capsulevorm werkt voor mij perfect een half uur voor de workout.

Phenibut niet, want zie bovenstaande. Heb zelf ook caffeine capsules van 200mg, maar pak die expres niet want vond het juist wat te veel. Realiseer dat het doel is om beter te kunnen concentreren, niet echt om hard te gaan in de gym. Daarbij is de taurine in energy drank mooi meegenomen. Momenteel gaat het waarschijnlijk 2x daags een blikje redbull (of soortgelijks) + 100mg L-theanine.

Lees de laatste tijd veel over Theacrine, zou het effectievere broertje van cafeïne moeten zijn.
Misschien een beetje verkoop gebral maar de effecten zijn veelbelovend:
  • Increased locomotion (activity)
  • Increased libido
  • Increased motivation
  • Increased mental acuity (concentration)
  • Increased pain tolerance
  • Decreased inflammation
  • Decreased fatigue
  • Decreased anxiety
Wellicht interessant om eens te proberen, hier wat meer info.

Interessant, zal er soon eens naar kijken!
 
Ik zou toch echt voor de koffie + l-theanine gaan :P.
Supplementen waar ik zo snel op zou kunnen komen:
- L-tyrosine of mucuna pruriens
- Suntheanine of l-theanine
- Rhodiola rosea (maar zelf nog nooit geprobeerd)
- Magnesium l-threonate
- Koffie of groene/zwarte thee (groene thee bevat van zichzelf ook l-theanine)
- Bulletproof koffie (met grasboter en kokosolie in de ochtend, geen carbs!)
- Ketogenic dieet
- Nicotine lozenges (super kleine dosis van 0,5 mg)

Erg lastig dit met een zwaar dopingsbeleid. Ook heel jammer dat je al positief getest kan worden door een nootropic.
 
Ashwaganda is ook een aanrader. Voor mijn ervaring best potent. Merk gelijk dat mijn concentratie/kalmheid stijgt de volgende dag..
 
Cambridge Brain Sciences

Hier zijn wat simpele testjes. Daarmee kun je een beetje een indicatie krijgen of bijvoorbeeld een bepaalde stof/stack iets doet voor je geheugen en dergelijke.
 
Ik zou toch echt voor de koffie + l-theanine gaan :P.
Supplementen waar ik zo snel op zou kunnen komen:
- L-tyrosine of mucuna pruriens
- Suntheanine of l-theanine
- Rhodiola rosea (maar zelf nog nooit geprobeerd)
- Magnesium l-threonate
- Koffie of groene/zwarte thee (groene thee bevat van zichzelf ook l-theanine)
- Bulletproof koffie (met grasboter en kokosolie in de ochtend, geen carbs!)
- Ketogenic dieet
- Nicotine lozenges (super kleine dosis van 0,5 mg)

Erg lastig dit met een zwaar dopingsbeleid. Ook heel jammer dat je al positief getest kan worden door een nootropic.

Goeie lijst, paar dingen inderdaad proberen. Met dopingcontroles is dit inderdaad een lastig spelletje.

Ashwaganda is ook een aanrader. Voor mijn ervaring best potent. Merk gelijk dat mijn concentratie/kalmheid stijgt de volgende dag..

Nog nooit van gehoord, zal soon eens kijken!

Cambridge Brain Sciences

Hier zijn wat simpele testjes. Daarmee kun je een beetje een indicatie krijgen of bijvoorbeeld een bepaalde stof/stack iets doet voor je geheugen en dergelijke.

Aight thanks, zal soon eens kijken!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2017-09-27
Standaard:
5g creatine monohydraat (direct na opstaan)
600mg Omega-3: 360mg EPA, 240mg DHA (direct na opstaan)
ZMA: 225mg magnesiumcitraat, 11,25mg Zink monomethionine, 0,7mg vitamine B6 (Net voor slapen gaan)

Experimenteel:
8:00
250ml Redbull: 75mg caffeine, 1g taurine
100mg L-Theanine
180mg EGCG
12:00
250ml Redbull: 75mg caffeine, 1g taurine
100mg L-Theanine
Ging hier wel hard op, heel de dag opzich energie om gewoon hard door te werken. Dit eventjes aanhouden waarschijnlijk, kijken hoe dit gaat.
 
Het probleem met caffeïne is alleen dat je een tolerantie opbouwt. Als ik het goed heb is dit niet het geval met theacrine dus mits dit zo is zou dat echt een perfect middel zijn.
 
Gotu Kola is ook een aanrader.
 
Het probleem met caffeïne is alleen dat je een tolerantie opbouwt. Als ik het goed heb is dit niet het geval met theacrine dus mits dit zo is zou dat echt een perfect middel zijn.

Heb beetje geGoogled. Toleratie bouw je vrij snel op (1 a 4 dagen al) en dit kost ongeveer dezelfde tijd om weer te herstellen (mits geen hoge dosis). Om deze reden zit ik eraan te denken om het huidige caffeine schema te limiteren tot 2 a 3 dagen in de week en dan alleen in de ochtend of middag te pakken, in plaats van beide. Theacrine is natuurlijk lastig want geen idee of het (of afbraak producten ervan) op de doping lijst staan, maar zal het nog eens gaan onderzoeken.

Gotu Kola is ook een aanrader.

Aight, zal ik ook eens naar kijken!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2017-09-28
Standaard:
5g creatine monohydraat (direct na opstaan)
600mg Omega-3: 360mg EPA, 240mg DHA (direct na opstaan)
ZMA: 225mg magnesiumcitraat, 11,25mg Zink monomethionine, 0,7mg vitamine B6 (Net voor slapen gaan)

Experimenteel:
8:00
250ml Redbull: 75mg caffeine, 1g taurine
100mg L-Theanine
180mg EGCG
In alle drukte vergeten de middag dosis te pakken, maar ging zonder opzich ook wel prima.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lijstje van stoffen die ik momenteel potentieel interessant vind:
Mucuna Puriëns
Rhodiola rosea
Theacrine
L-tyrosine
Ashwaganda
Gotu Kola
Acetyl L-carnitine
Ginseng
 
Theacrine is natuurlijk lastig want geen idee of het (of afbraak producten ervan) op de doping lijst staan, maar zal het nog eens gaan onderzoeken.
Dan zou ik me eerder zorgen maken om mogelijk vervuilde supplementen. Zie ook NZVT
 
Theacrine heeft waarschijnlijk een hoge kans om op de dopingslijst te staan.
 
Back
Naar boven