AndroidHealthClinic

Sneller spierherstel door magnesium? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JG888

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
129
Waardering
7
Magnesium oxide
Magnesium oxide helpt meer rode bloedcelen te vormen zodat er meer zuurstof kan worden opgenomen, het helpt spieren te ontspannen, het helpt bij het vormen van ATP en ondersteunt een goede insuline werking. Net als andere mineralen moeten deze tijdens een training aangevuld worden omdat training veel mineralen gebruikt.

Bron: http://www.sports-nutrition.nl/Uitleg-ingredienten-sp-3.html
Ik weet dat ze hun producten proberen te verkopen dus het kan ook een reclamepraatje zijn.

Het werd in een ander topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/spierpijn-95172/ ook al aangehaald maar er werd niet verder over doorgegaan.
In dit topic kan je er over doorpraten.

Even mijn eigen ervaring: Ik heb een tijdje 2x 200mg magnesium geslikt en mijn spieren waren veel meer ontspannen en had ook minder stress.
Aangezien deze stress veel invloed heeft op je spieren kan het dus dat hiermee je spieren sneller en beter herstellen.

Graag meer meningen en ervaringen hierover.
En als het kan ook wetenschappelijke artikelen.
 
Sinds ik magnesium neem...

Nee ff serieus, helpt wel degelijk tegen spiervermoeidheid, en zal dus ook wel het herstel bevorderen.

Ikzelf neem elke dag magnesiumbruistabletten. Heb wel geen idee welk het ideale moment zou zijn om deze op te drinken voor een maximaal effect en opname, maar daar zal iedereen wel een andere mening over hebben net zoals bij eiwitten.
 
Sneller schijten dat wel ja! MgO is wat dat betreft het ergste maar ook het magnesium uit ZMA heb ik dat. 2x 200mg MgO zou ik mezelf op het toilet moeten opsluiten.

Een kleine dosis hielp me vroeger vooral na lang cardio en de stijve spieren die ik daarvan kreeg. Heb er met KT minder baat bij.
 
Het helpt inderdaad je spieren ontspannen, dus misschien dat dat het herstel ook wel helpt.

Neem het zelf voor het slapen gaan, omdat ik dan veel beter slaap en zonder hoofdpijn wakker word. Heb altijd magnesium-citraat, schijnt het beste opgenomen te worden.
 
Werkt voor mij.

En zeker als je creatine neemt en er cardio erbij wil doen Zeker magnesium genoeg binnen krijgen of je hebt binnen de kortste keren de ergste kramp die je maar kan krijgen..
 
Helpt mij van mijn spiertrekkingen af als ik probeer te slapen, dus zal wel goed zijn.
 
Wat voor magnesiumbinding gebruiken jullie dan?
Ik hoorde van een personeelslid van de vitaminestore dat magnesiumcitraat en magnesiumtaurine goed wordt opgenomen.
Wat weten jullie hierover, welke verbindingen worden het best opgenomen?
Ik heb gelezen dat magnesiumglycinaat het best wordt opgenomen en het best gebruikt kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Magnesium wordt niet/nauwelijks opgenomen als er ook calcium opgenomen moet worden. Dus denk daar aan als je suppletie gebruikt.

Ik merk zelf niet veel van de magnesium. Noch met de stoelgang, noch ontspanning van spieren.
 
mschn spierherstel na zware cardio... dacht dat dit ook hielp tegen krampen
 
ik wil dit supplement eens proberen voor een betere slaap.
wat is het beste moment van innamen, net voordat je gaat slapen?
 
Iemand nog ervaringen? Ben het nu ook gestart tegen stijfheid stress spanning oorsuizen etc.
 
Iemand nog ervaringen? Ben het nu ook gestart tegen stijfheid stress spanning oorsuizen etc.
Tegen stijfheid zal het misschien helpen, maar voor stress zal het niets doen verwacht ik.
 
Iemand nog ervaringen? Ben het nu ook gestart tegen stijfheid stress spanning oorsuizen etc.
Waarom tegen oorsuizen als ik vragen mag? Ken namelijk wel wat mensen die daar last van hebben (ik niet want ik ben die loser die met oordopjes in staat ;))
 
Magnesium oxide is gewoon laxatief, als je andere vormen zult halen (diegene die eindigen op -ate) dan zul je deze benefits er vast uit halen als je een tekort had.
 
Magnesium wordt niet/nauwelijks opgenomen als er ook calcium opgenomen moet worden. Dus denk daar aan als je suppletie gebruikt.

Ik merk zelf niet veel van de magnesium. Noch met de stoelgang, noch ontspanning van spieren.

Klopt maar het heeft gewoon te maken met een threshold dus bij zoveel mg gaan ze met elkaar "vechten" om die opname.
Zolang je daaronder blijft dan zit je wel goed, als je dus bijvoorbeeld zinc en magnesium zou nemen valt dit mee omdat zinc erg lage dosering zal zijn. Maar calcium en magnesium zijn vaak beide nodig in hogere doseringen dus is dat niet handig.
 
Goed kijken wat voor soort magnesium je koopt (waaraan het gebonden is). Mg Oxide, Citraat en andere goedkope brol heeft weinig zin. Neem je nt op.

Magnesium (Bis)glycinaat is duurder maar gebruik het al wel een poosje en idd heeft een lichte boost voor slaap & herstel / humeur.
 
Magnesium oxide is gewoon laxatief, als je andere vormen zult halen (diegene die eindigen op -ate) dan zul je deze benefits er vast uit halen als je een tekort had.
Klopt. Wil je magnesium supplementeren, neem je best niet de oxyde vorm zoals promagnor want daar krijgen sommigen (zoals ik) diarree van. Heeft een apotheker mij uitgelegd toen ik hem zei dat ik van promagnor buikklachten kreeg. Ik heb toen andere vormen van magnesium gekregen en weg waren de problemen.
 
Magnesium oxide werkt zeer laxerend en word niet heel erg goed opgenomen, ik raad je dan ook Magnesium Citraat aan, deze is normaal een stukje duurder maar de Action heeft hem heel goedkoop.
Magnesium Citraat heeft mijn slaap verbeterd sneller herstel van spieren en geen krampen meer, ik gebruik 200mg 1x p/dag.
 
Back
Naar boven