XXL Nutrition

Verhoogd TSH

Bezoekers in dit topic

Portonia1

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Podcast meister
Lid geworden
9 jan 2014
Berichten
4.273
Waardering
6.588
Lengte
1m90
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Binnenkort wil ik gaan beginnen met mijn eerste kuur. Om die reden heb ik een bloedtest laten doen zoals hier op het forum ook altijd aangeraden wordt.

Al mijn waardes zitten binnen de referentiewaarden dus prima behalve de TSH waarde.
Referentiewaarden: 0.27 - 4.20 en mijn TSH komt uit op 4.64 mU/l.
Niet extreem dus maar toch verhoogd.
Erbij wordt vermeld: duidt op hypothyreoïdie.

Volgende week ga ik even langs de huisarts al is het maar een beetje verhoogd.
Was benieuwd wat jullie zouden doen/ advies is?

Is er verder onderzoek nodig?
T4 en T3 is niet gemeten of moet ik het over een x aantal weken weer meten om te kijken of het nog steeds
verhoogd is? (Geen idee of er oorzaken zijn die het tijdelijk verhogen)
Kan het kwaad als ik ga kuren over een aantal weken of beter niet doen? of juist wachten
 
In principe zou je aanvullend T3/T4 moeten laten meten. Ik had een waarde TSH van 6,8 ofzo na extreem deficit cutten, maar mn T3 en T4 waarden waren prima.

Heb je een kuurverleden en hoe zag je periode hiervoor eruit (kcal, stress, slaap etc)?
 
Ik ga morgen naar de huisarts en daarna mijn t3 en t4 indd laten meten.

Heb geen kuurverleden, wil wel gaan kuren in de toekomst. Wad eigenlijk van plan om nu te gaan beginnen maar wacht er nu nog even mee omdat dat de waardes gaat beïnvloeden.

Verder zit ik op een dieet van zon 3000 kcals, op onderhoud ongeveer met 200 gram protein. Stress is op dit moment niet hoog en heb gemiddeld 7 uur slaap per nacht.
 
Vreemd dat je TSH verhoogd is dan, maar het is maar een klein beetje buiten referentie. Ik zou me niet zo druk maken, maar wacht maar even af wat de aanvullende testen zeggen en wat de huisarts daar nog over te melden heeft.
 
Klopt zou me er normaal ook niet druk om maken, maar de klachten die erbij horen heb ik wel al heel lang. ( misschien komt het daar helemaal wel niet weg ) maar daarom wil ik wel even aanvullend onderzoek inderdaad. Wacht dat eerst wel even af.
 
Klopt zou me er normaal ook niet druk om maken, maar de klachten die erbij horen heb ik wel al heel lang. ( misschien komt het daar helemaal wel niet weg ) maar daarom wil ik wel even aanvullend onderzoek inderdaad. Wacht dat eerst wel even af.
Welke klachten heb je dan?
 
Permanente vermoeidheid, laag libido, weinig concentratie, koude handen en voeten ( dat is niet echt een klacht, heb dat altijd maar viel me op dat dat erbij kan horen ).

Ik dacht eerst dat het kwam door te laag testosteron ( dat is de 2de deden waarom ik de test deed) omdat ik wou kijken waar die klachten evt. Vandaan komen.

Test zit op 14,5 nmol
 
Test is niet bijster hoog. Wat is je leeftijd? Weet je ook je SHBG?
 
Klopt vrij laag maar niet te laag.
SHBG is 22.6 nmol
Vrije test is 0.339 nmol
Leeftijd is 23
 
Back
Naar boven