MuscleMeat

Buikspieren trainen

Bezoekers in dit topic

Gwennez

Cool Novice
Lid geworden
23 okt 2014
Berichten
43
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
82kg
Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15

Hierbij een full body workout die ik wil gaan gebruiken.
ik was een beetje aan het zoeken welke spiergroepen je traint met welke oefening
Misschien een domme vraag, maar hier zit niet echt een buikspier gerichte oefening bij toch?
Naar mijn mening omdat je je buik bij veel van deze sowieso wel belast, maar dacht ik vraag het toch
even voor de zekerheid!
 
Prima dit, ook voor de buik :thumb:
 
Je buikspieren zullen niet heel hard groeien, maar je gebruikt ze wel.
Je kan altijd een paar setjes buikspieroefeningen op het einde doen mocht je daar behoefte aan hebben.
 
Waarom geen deadlift?
 
Bij de sq, Bor en mp spreek je ze aan
 
Zit nog wel een verschil tussen daadwerkelijk een geisoleerd buikspieroefening en een compound waarmee je buikspieren meepakt. Dat is ongeveer hetzelfde als biceps niet trainen omdat je die toch al gebruikt bij veel rugoefeningen. Ja, je pakt buik al mee, maar 1 of 2 oefeningen inpassen waar de focus op je abs of core ligt kan nooit kwaad. 1000 situps per sessie doen is dan natuurlijk weer wel onzin.
 
Hoezo maar 2 setjes bij de laatste oefeningen?
 
Misschien is het wel een beginnersschema en dan zijn 15reps prima om oefeningen aan te leren. Zeker als je alleen train zonder spotter oid.
 
Hoezo maar 2 setjes bij de laatste oefeningen?
Hoezo niet?



Hoezo niet?
Ben even kwijt waarom ik dit poste, maar ik denk dat heti n verlengde ligt van dat alle voorgaande oefening wel met 3 setjes worden beoefend, het ligt dan in de rede om aan te nemen dat de daarna komende oefeningen ook op die frequentie plaats vinden. Al zie ik in dat het niet zo behoeft te zijn, maar een vraag naar interesse. (probeer hem niet te delegitimeren)
 
Je ziet wel meer schema's waar de compounds met meer sets worden gedaan dan de isolatieoefeningen.
 
Je ziet wel meer schema's waar de compounds met meer sets worden gedaan dan de isolatieoefeningen.
Dat had ik niet eens door, dat het compounds waren. Dank, eigenlijk was dat mijn vraag denk ik.
 
Back
Naar boven