AndroidHealthClinic

TRT (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

johnyjordaan weet je inmiddels al meer?

Gisteren nog eens een bloedafname laten doen. Morgen zou ik mn resultaten binnen moeten krijgen.

Naargelang de resultaten gingen we verder zien. (endocrinoloog of via deze dokter TRT) Had niets gevraagd enkel mn klachten besproken en hij stelde zelf TRT voor mocht het nodig blijken.

Hijzelf was geen expert op gebied van TRT. Volgens mij toch niet. Hij sprak van om de 3 weken. Terwijl wekelijks volgens mij beter gaat zijn. Maar goed mocht het nodig zijn wil het wel voorschrijven. Dan kan ik nog steeds voor wekelijke injecties gaan.
 
Gisteren nog eens een bloedafname laten doen. Morgen zou ik mn resultaten binnen moeten krijgen.

Naargelang de resultaten gingen we verder zien. (endocrinoloog of via deze dokter TRT) Had niets gevraagd enkel mn klachten besproken en hij stelde zelf TRT voor mocht het nodig blijken.
Netjes geregeld dus. Ben benieuwd naar je uitslag!
 
Netjes geregeld dus. Ben benieuwd naar je uitslag!

Ik ben ook benieuwd. Nu ik sta niet te springen om TRT, maar als hiermee mn klachten weg zijn dan zou ik het wel doen. Langs één kant hoop ik dat mn resultaten goed zijn. Maar dan komen mijn klachten door stress en daar kan ik niks aan veranderen.
Ben niet van plan om job te veranderen.
 
Er zijn zoveel meer factoren waardoor je slecht in je vel kan zitten. Testosteron tekort is er idd 1 van, maar vergeet niet dat je hersenstoffen ook een belangerijke invloed hebben. Testosteron =dopamine, maar te veel dopamine bv heeft een negatieve invloed op andere hersenstoffen die belangerijk zijn op geluk, je goed voelen, jou zelf accepteren. Beste is om idd te achterhalen waar het onbalans zit. Heb je een leidinggevende functie in je job? Mss moet je het wat simpeler aanpakken en een soort van mindfullness doen, mediteren etc. Je inzichten op bepaalden aspecten in het leven veranderen, anders omgaan met dingen.Dat is een heel andere aanpak dan je chemische veranderen. Maar je word er veel wijzer van, leert er veel van(jezelf) en het resultaat zal er voor altijd zijn.

Stress creëer jezelf, jij laat dat toe, jij laat dat jouzelf beinvloeden, waardoor jij lichamelijke reactie's teweeg brengt bv cortisol etc en zo je testosteron naar de klote doet.....



Ik bedoel maar, je kan idd trt doen. Maar uiteindelijk moet je het zelf aankunnen, willen en de motivatie vinden.
 
Er zijn zoveel meer factoren waardoor je slecht in je vel kan zitten. Testosteron tekort is er idd 1 van, maar vergeet niet dat je hersenstoffen ook een belangerijke invloed hebben. Testosteron =dopamine, maar te veel dopamine bv heeft een negatieve invloed op andere hersenstoffen die belangerijk zijn op geluk, je goed voelen, jou zelf accepteren. Beste is om idd te achterhalen waar het onbalans zit. Heb je een leidinggevende functie in je job? Mss moet je het wat simpeler aanpakken en een soort van mindfullness doen, mediteren etc. Je inzichten op bepaalden aspecten in het leven veranderen, anders omgaan met dingen.Dat is een heel andere aanpak dan je chemische veranderen. Maar je word er veel wijzer van, leert er veel van(jezelf) en het resultaat zal er voor altijd zijn.

Stress creëer jezelf, jij laat dat toe, jij laat dat jouzelf beinvloeden, waardoor jij lichamelijke reactie's teweeg brengt bv cortisol etc en zo je testosteron naar de klote doet.....



Ik bedoel maar, je kan idd trt doen. Maar uiteindelijk moet je het zelf aankunnen, willen en de motivatie vinden.

Laatste labotest stond mn test onder de ondergrens. Zal zien wat deze nu zegt.

Ga hier niet zeggen welke job ik doe,maar dat zou veel duidelijk maken wel :)

Dat soort stress kan je moeilijk uit zetten. Ik toch niet.
 
Laatste labotest stond mn test onder de ondergrens. Zal zien wat deze nu zegt.

Ga hier niet zeggen welke job ik doe,maar dat zou veel duidelijk maken wel
:)

Dat soort stress kan je moeilijk uit zetten. Ik toch niet.


Veel verantwoordelijkheid= veel stof tot nadenken. Mss is het teveel geworden...

Zou idd duidelijk zijn wat voor werk je doet.
 
Ga hier niet zeggen welke job ik doe,maar dat zou veel duidelijk maken wel :)

Pooier? :P

pimpin-aint-easy-ffxxzm.jpg
 
Ondertussen al meer bekend?
 
Ondertussen al meer bekend?

Heb mn lab resultaten binnen.

Mn testosteron en vrije testosterone zijn iets hoger dan de vorige resultaten die ik hier poste.

Nu vallen ze net binnen de normale waardes.

Heb nog geen tijd gehad om ze te posten. Zal ik komende week doen.

Nu ze binnen de waardes vallen ookal is het maar net is alles ok volgens de doc.

Beter zal het er niet op worden (ben bijna 41) dus is het gewoon kwestie van tijd.
 
Hoe sta je tegenover niet-klinische trt? Kan me goed voorstellen dat je een aardige toename in levenskwaliteit kunt bewerkstelligen door trt.
 
Hoe sta je tegenover niet-klinische trt? Kan me goed voorstellen dat je een aardige toename in levenskwaliteit kunt bewerkstelligen door trt.

Als ik het doe liever via doc en dus legaal. Liever niet tegen de lamp lopen.
 
Ah ja. België natuurlijk.
Kan je om een second opinion vragen?

Ik kan wel eens gaan horen bij een doc die hierboven ergens vermeld wordt. Deze houd zich bezig met TRT.

Is zelfs niet zo ver vanwaar ik woon.

Maar ik vind het vind ik persoonlijk een grote stap. TRT das voor het leven zeg maar. En over de langetermijn effecten weet ik niet veel.

Natuurlijk als het de kwaliteit van het leven zou verbeteren dan is het dat mss wel waard.

En idd Belgie. Boete en hoogstwaarschijnlijk job kwijt. (nultolerantie waar ik werk)
 
Laag T heeft overigens ook geen positief effect op de gezondheid. Je kunt er niet voor niets in aanmerking komen...
Toch snap ik het wel, het is medicijnen in je lichaam spuiten waar je voor de rest van je leven aan vast zit.
 
Laag T heeft overigens ook geen positief effect op de gezondheid. Je kunt er niet voor niets in aanmerking komen...
Toch snap ik het wel, het is medicijnen in je lichaam spuiten waar je voor de rest van je leven aan vast zit.

Ik kan altijd eens eens afspraak maken bij die doc om wat meer info en advies. Dan kan ik nog zien wat ik doe.

Heb mn lab resultaten er effe bij gehaald

Gonaden 10,65 nmol/L........... 8,64-29,00

vrije test 0,213............... ......... 0,198-0,619 zowat net binnen de grens

test bind glob 32,2 .....................18,3-54,1

Schildklier en al de rest was in orde. Vit D viel net op de onderste grens.
 
Ik kan wel eens gaan horen bij een doc die hierboven ergens vermeld wordt. Deze houd zich bezig met TRT.

Is zelfs niet zo ver vanwaar ik woon.

Maar ik vind het vind ik persoonlijk een grote stap. TRT das voor het leven zeg maar. En over de langetermijn effecten weet ik niet veel.

Natuurlijk als het de kwaliteit van het leven zou verbeteren dan is het dat mss wel waard.

En idd Belgie. Boete en hoogstwaarschijnlijk job kwijt. (nultolerantie waar ik werk)


Boete van paar 100 euro klopt, strafblad niet hoor voor een eerste overtreding dus je werkgever komt dat niet te weten ;)

Ik was daar ook bang voor maar werd snel gerust gesteld door mijn neef (advocaat) en hij bleek gelijk te hebben.
 
Boete van paar 100 euro klopt, strafblad niet hoor voor een eerste overtreding dus je werkgever komt dat niet te weten ;)

Ik was daar ook bang voor maar werd snel gerust gesteld door mijn neef (advocaat) en hij bleek gelijk te hebben.

Komt dat niet op je document van goed zedelijk gedrag of hoe dat ding ook alweer heet? Dat moet ik ieder jaar binnen brengen. Alsook bloedafname elke x aantal tijd.

Nu ja ik riskeer het toch niet. Het zal op doc voorschrift zijn of niet. Better safe than sorry.

en paar 100 heb al gehoord van 2000 a 3000 euro boete + 1jaar gymverbod.
 
Laatst bewerkt:
Komt dat niet op je document van goed zedelijk gedrag of hoe dat ding ook alweer heet? Dat moet ik ieder jaar binnen brengen. Alsook bloedafname elke x aantal tijd.

Nu ja ik riskeer het toch niet. Het zal op doc voorschrift zijn of niet. Better safe than sorry.

en paar 100 heb al gehoord van 2000 a 3000 euro boete + 1jaar gymverbod.

I stand corrected, de boetes lopen idd hoger op als je in de gym betrapt wordt (dopingwet). Ik train thuis dus dat viel onder een andere wetgeving (drugswetgeving).

Een minnelijke schikking komt niet op je strafblad maar ik begrijp je als je zegt dat je het via dokter gaat regelen :)
 
Enkel veroordelingen (politierechtbank, correctionele, enz..) komen op je papier van goed gedrag en zeden. Boetes (minnelijke schikkingen) die je krijgt zonder voor een rechtbank te verschijnen komen daar niet op.
 
Back
Naar boven