AndroidHealthClinic

HCG consensus

Bezoekers in dit topic

pescatore

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 sep 2012
Berichten
1.065
Waardering
554
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
48%
Hey,

Ik ben een beetje weg weg kwijt als het gaat om de toepassing van HCG. Dit is wat ik ervan begrijp:

HCG werkt identiek aan gonadotrofinen (LH en FSH). Dit stimuleert de Leydig-cellen om endogeen test te produceren.

---------

Wat ik echter niet begrijp, of beter gezegd waar ik geen concreet antwoord op kan vinden, is de onduidelijkheid over de vraag of HCG beter kan worden gebruikt tijdens de kuur zelf, tijdens de nakuur of beiden.

Ik snap dat er mensen zijn met ervaringen die het één of het ander fijn vinden, maar het feit of iemand het wel of niet fijn vindt is geen antwoord op mijn vraag. Ik ben meer op zoek naar een endocrinologische / hormonale uitleg. Ik wil graag begrijpen wat de valkuilen zijn en de redenen om bepaalde protocollen wel of niet toe te passen.

--------

Dus:
-Is er een concreet protocol omtrent HCG en is dit superieur aan std kuur met eventueel een AI en een nakuur met iets als Nolva?
-HCG tijdens je kuur of niet en waarom niet gewoon een AI, Proviron of SERM?
-Waarom kan je niet gewoon nakuren met bijvoorbeeld Nolva, aangezien dit prima lijkt te werken en welk voordeel biedt HCG hier eventueel?
-Zijn de zorgen om potentiële onvruchtbaarheid terecht (effect op spermatogenese) en zo ja, maakt het wat dit betreft dan uit of HCG in een nakuur of tijdens je kuur wordt gebruikt?

Hoop dat iemand wat goede antwoorden of literatuur heeft.

Tnx alvast.
 
Je kan HCG op meerdere manieren gebruiken.

De beste manier om het te gebruiken is echter tijdens je kuur tot aan je nakuur. Dosering 2*500-750IU per week.

Zo... simpel... is... het ;)


AI, proviron en SERM hebben allemaal een andere werking dan HCG dus een vergelijk is overbodig.

Nakuren doe je best met clomid, dat helpt iets beter bij de heropstart dan nolva. Dosering van clomid op +-50 mg per dag.
 
Je kan HCG op meerdere manieren gebruiken.

De beste manier om het te gebruiken is echter tijdens je kuur tot aan je nakuur. Dosering 2*500-750IU per week.

Zo... simpel... is... het ;)

Je zegt waarom hcg en niet proviron, ai of een serm? Hcg doet iets compleet anders. En proviron hoort niet eens in dat rijtje thuis vind ik.

Simpel gezegd zorgt hcg ervoor dat je eigen test productie niet stilvalt. Je neemt dit tijdens de kuur zodat je lichaam niet lange tijd stopt met productie. Dit bemoeilijkt je herstel na de kuur.
 
Je kan HCG op meerdere manieren gebruiken.

De beste manier om het te gebruiken is echter tijdens je kuur tot aan je nakuur. Dosering 2*500-750IU per week.

Zo... simpel... is... het ;)


AI, proviron en SERM hebben allemaal een andere werking dan HCG dus een vergelijk is overbodig.

Nakuren doe je best met clomid, dat helpt iets beter bij de heropstart dan nolva. Dosering van clomid op +-50 mg per dag.

Je zegt waarom hcg en niet proviron, ai of een serm? Hcg doet iets compleet anders. En proviron hoort niet eens in dat rijtje thuis vind ik.

Simpel gezegd zorgt hcg ervoor dat je eigen test productie niet stilvalt. Je neemt dit tijdens de kuur zodat je lichaam niet lange tijd stopt met productie. Dit bemoeilijkt je herstel na de kuur.
Ik snap dat die middelen anders werken. Ik weet ook hoe ze allemaal werken. Ik vraag me alleen af waarom ik geen goed protocol kan vinden dat onderbouwd is. "Doe dit dan zit je goed" verandert daar niks aan. Ik wil graag begrijpen waarom, niet weten wat.
 
Laatst bewerkt:
Galen vraagje nog. Misschien denk ik veel te simplistisch hoor, maar het volgende:

Als ik mijn endogene testproductie actief houd dmv hCG én ik zet een bepaalde hoeveelheid test. Zou ik dan, als ik geen HCG zou gebruiken, in theorie ook meer AAS (testosteron dan) moeten zetten om hetzelfde resultaat te behalen?
 
Galen vraagje nog. Misschien denk ik veel te simplistisch hoor, maar het volgende:

Als ik mijn endogene testproductie actief houd dmv hCG én ik zet een bepaalde hoeveelheid test. Zou ik dan, als ik geen HCG zou gebruiken, in theorie ook meer AAS (testosteron dan) moeten zetten om hetzelfde resultaat te behalen?
Ja, maar staar je niet blind op de hoeveelheid testosteron die die hCG oplevert. Het reguliere protocol handhaaft - als alles goed gaat - je eigen productie, en dat is zo'n 50 mg per week.
 
Ja, maar staar je niet blind op de hoeveelheid testosteron die die hCG oplevert. Het reguliere protocol handhaaft - als alles goed gaat - je eigen productie, en dat is zo'n 50 mg per week.
50mg? I think you are underestimating the size of my balls :fapn:
 
  • Like
Waarderingen: Inb4

Ja, maar staar je niet blind op de hoeveelheid testosteron die die hCG oplevert. Het reguliere protocol handhaaft - als alles goed gaat - je eigen productie, en dat is zo'n 50 mg per week.
Ff greedy zijn van mijn kant hier. Heb je toevallig ook zulke dingen geschreven over HGH? Dat is namelijk ook een hormoon waar ik niet alles van begrijp. Ik heb wel de klok horen luiden, maar moet nog ff een goeie klepel zien te vinden :)

...en van insuline voor bb ook niet
 
Laatst bewerkt:
Ff greedy zijn van mijn kant hier. Heb je toevallig ook zulke dingen geschreven over HGH? Dat is namelijk ook een hormoon waar ik niet alles van begrijp. Ik heb wel de klok horen luiden, maar moet nog ff een goeie klepel zien te vinden :)

...en van insuline voor bb ook niet
Nope.
 
Galen laatste vraag. Primair en secundair hypogonadisme overlappen een beetje in mijn hoofd.

edit: ben er al uit :)
 
Laatst bewerkt:
Galen laatste vraag. Primair en secundair hypogonadisme overlappen een beetje in mijn hoofd.

edit: ben er al uit :)
Ik had je vraag al gelezen en wilde nu reageren, maar nu weet ik hem niet meer goed. Dus even kort: houd rekening met het onderscheid tussen permanent primair hypogonadisme (bijvoorbeeld bij het syndroom van Klinefelter) en reversibel primair hypogonadisme (zoals na AAS-gebruik). Bij permanent primair hypogonadisme heeft hCG inderdaad geen enkel nut. De enige therapie daarvoor is simpelweg testosteronsubstitutietherapie.

Bij reversibel primair hypogonadisme na AAS-gebruik ligt het anders. Dan kunnen stootdosissen hCG helpen om de responsiviteit voor LH weer te herstellen. En tevens kan hCG-gebruik het inzetten van dit soort primair hypogonadisme voorkomen. Deze zet namelijk in door langdurige afwezigheid van LH-receptoractivatie.

Bij secundair hypogonadisme in grote lijnen hetzelfde verhaal. Bij permanent secundair hypogonadisme (zoals bij het syndroom van Kallmann) zijn SERMs vrij nutteloos. Je kunt dat wél prima behandelen door toediening van gonadotrofines (of in geval van syndroom van Kallmann ook pulsatiele afgifte van GnRH, omdat de GnRH-afgifte bij dit syndroom faalt).

Bij reversibel secundair hypogonadisme, zoals na AAS-gebruik, kunnen SERMs juist wel nuttig zijn. Ze kunnen dan mogelijk sneller de gonadotrofinenafgifte herstellen, en deze bovendien nog wat verder te stuwen om zo ook enige mate van verminderde responsiviteit van de testes op LH te boven te komen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik me ook afvraag. Wat is het protocol voor HCG tijden een blast/cruise? Constant 250/500 iu 2x per week? Of regelmatig blasten met HCG?
 
Wat ik me ook afvraag. Wat is het protocol voor HCG tijden een blast/cruise? Constant 250/500 iu 2x per week? Of regelmatig blasten met HCG?

Jij hebt blijkbaar het boek van galen niet gelezen :p
 
Back
Naar boven