Fitness Seller

MrSenor log - 5x5 variatie

Bezoekers in dit topic

En dan vandaag. Had van 9-13 studie, een van mijn laatste keren college ooit. 14.00 thuis, en moet om 16.00 weg naar een surprise party vanavond (incl. veel mensen ophalen, ben de bob, dus een keer een avondje geen bier). Omdat een donderdag avond zuipen gezellig is, maar natuurlijk niet goed werkt voor mijn fysieke goals, is een training de dag er na eigenlijk wel een must. Helaas weinig tijd, maar toch e.e.a. kunnen doen!

Lat pull downs:
39kg x 12
45kg x 12
52kg x 10
59kg x 8
66kg x 6 x 3

T-bar rows:
20kg x 12
30kg x 12
40kg x 10 x 3 (doe deze niet vaak, beetje zoekende naar de goede uitvoering en MMC)

Plate loaded rows single arm:
40kg x 12 x 2 x 3

Plate loaded pull down:
60kg x 12 x 3

Hammer curls:
16kg x 10 x 2 x 3

Preacher curls:
27,5kg x 12-10-8

Trainingstijd: 31min (had niet echt meer tijd / energie)

Rating: :devilnana::devilnana: (naar omstandigheden ok en prima dat ik wat gedaan heb, maar het blijft natuurlijk een beperkte / brakke trianing)
 
1800 is gemiddeld door de week, met weekend erbij kom ik op gemiddeld 2100 schat ik zo. Is het dan aan te raden om hoger qua eiwitten te gaan zitten dan 150g (iets meer dan 2x vvm)? Ben hier nog een beetje zoekende in



Verrek, het was weer zo ver! 22u klaar met werken, lekker schnitzeltje gepakt op werk (paste prima binnen de macro's), maar na 4 dagen buffelen en een stressvolle week, was het belletje van een maat van me om toch even in de kroeg te gaan kijken een gevalletje juiste belletje op het juiste moment. Niet trainen dus, maar kroeg. Paar biertjes (lees van 23 tot 02.30) en wat bittergarnituur, #nogains maar #zeergezellig. Een fototje als weerspiegeling van de avond... vooral die kipkluifjes, protons!!

Bekijk bijlage 419814
#ikrekenhetgoed :marvin:

#gainenzondertrainen
 
Voeding bestaat overigens vandaag uit:
7.00 whey shake
12.00 protein bar
14.00 2 bruine broodjes met 100g schouderham en 2 eieren
17.00 Eten bij mijn moeder (wel veel eiwitten, rest weet ik niet)
19.00 > surprise praty, weinig bier, en hopelijk weinig snacken.

Beetje netjes houden vandaag dus!
 
#ikrekenhetgoed :marvin:

#gainenzondertrainen

Het was me toch een partij gezellig. Niets mooier dan met 6 goede vrienden, zonder vrouwen, in een lege kroeg zitten, biertje pakken en sterke verhalen vertellen.
 
En dan vandaag. Had van 9-13 studie, een van mijn laatste keren college ooit. 14.00 thuis, en moet om 16.00 weg naar een surprise party vanavond (incl. veel mensen ophalen, ben de bob, dus een keer een avondje geen bier). Omdat een donderdag avond zuipen gezellig is, maar natuurlijk niet goed werkt voor mijn fysieke goals, is een training de dag er na eigenlijk wel een must. Helaas weinig tijd, maar toch e.e.a. kunnen doen!

Lat pull downs:
39kg x 12
45kg x 12
52kg x 10
59kg x 8
66kg x 6 x 3

T-bar rows:
20kg x 12
30kg x 12
40kg x 10 x 3 (doe deze niet vaak, beetje zoekende naar de goede uitvoering en MMC)

Plate loaded rows single arm:
40kg x 12 x 2 x 3

Plate loaded pull down:
60kg x 12 x 3

Hammer curls:
16kg x 10 x 2 x 3

Preacher curls:
27,5kg x 12-10-8

Trainingstijd: 31min (had niet echt meer tijd / energie)

Rating: :devilnana::devilnana: (naar omstandigheden ok en prima dat ik wat gedaan heb, maar het blijft natuurlijk een beperkte / brakke trianing)
Prima workout trouwens voor weinig tijd:cheer:
 
Hoe gaat je progressie met je cut naar 80kg ?:)
 
Prima workout trouwens voor weinig tijd:cheer:

Thnx, toch beter dan niets, en belangrijkste is, even die spiergroepen stimuleren... :)

Hoe gaat je progressie met je cut naar 80kg ?:)

Mwa an sich niet heel slecht hoor. Het gaat minder snel dan het zou gaan als ik de hele week full dedicated zou gaan, maar met kleine stapjes kom ik in de buurt. Ben gestart op 92kg, en zit nu zo stabiel rond de 81,5kg - 81kg, dus het begint wel erg dichtbij te komen. Kan zo maar zijn dat ik komende week na een aantal dagen clean eten / trainen onder de 80 duik, maarja, kan ook zo maar nog 2 - 3 weken duren, ivm weekend misdragingen.

Mijn motto blijft toch om progressie te maken, hoe klein ook, elk stapje de goede richting in is er 1.

Cut, waarschijnlijk

Ja eigenlijk wel gewoon natuurlijk. Maarja, lol is ook belangrijk. En des te groter het moment als het lukt!


Nou dat viel dus reuze mee, komt ie!:

Avond eten moeder: 1 schnitzel + wat aardappelen + veel boontjes. Best prima en binnen macro's.
Heenweg feest: 2 slokken bier
Feestje op boot: 2 biertjes 2 cola (zonde van de cola,drinkende calorieën die niets bijdragen, maarja).
Eten op boot: Niets! Alle hapjes / chips afgeslagen, mooi dus.
Terugweg auto: moest 3 collega's afzetten, wat een uur om was voor me (en reistijd was al uur). Dat kan dus niet zonder honger, dus mac gepakt: 1 chili chicken en 9 kipnuggets

Totaal: 2900kcal, 155E, 299K, 97V.

Als je bedenkt dat ik overdag getraint heb, en savonds circa uur heb gelopen in de kou voor dat feestje, kom ik per saldo denk ik redelijk neutraal uit. Zonde van 2 colatjes, nutteloze calorieën, maar ik ben zeker niet ontevreden :)
 
Dan nu ook maar meteen de planning voor vandaag. Vanavond zie ik die chick van vorige week, dus zal wel borreltjes pakken worden :D Overdag dus maar ff compenseren:

Voeding:
9.00 whey shake + vit d + multi vit + omega 3
12.00 4 gebakken eieren
15.00 kwark + whey
18.00 Kip Siam (meteen 4 extra porties maken voor komende week)

20.00 - XXX Gin Tonics (heb een doe het zelf cocktail pakketje samengesteld voor vanavond, goede start van de avond), bier, borrels, kutzooi. Ben benieuwd. Wellicht compenseren met wat cardio naar de fiets en als we thuis komen :trollface:

Macro's (zonder de drank savonds):

Kcal: 1288
E: 125
K: 93
V:45

Note: Dit lijkt uiteraard laag, is het ook. Maar vergeet niet dat ik om 2u snachts nog 800kcal aan mac naar binnen heb geschoven, heb ik bij gister geteld en niet vandaag. Per saldo komt het allemaal dus redelijk uit, al zeg ik het zelf.

Denk nog even een proteine bar meenemen om iig mijn eiwitten te halen vanavond. Maar laat de avond ook even op zn beloop, ben benieuwd.

Ook gaat er uiteraard zometeen getraind worden: Leg day. Planning:


Squats: opbouwen naar 5 setjes 80kg. Merkte dat 90kg vorige x zwaar viel, even iets er onder zitten met meer reps.
Leg press: 3 x zwaar
lunges: 3 x 10 x 16kg kettle belts
leg extensions 3 x 12
leg curls 3 x 12
calf press 3 x 15

OHP seated: 50kg x 3
side raises: 3 x 12
front raises 3 x 12
shrugs: 3 x zwaar

Cardio: no fucking way, doen we vannacht wel
 
Heerlijk dit! Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag..je hangt al net zo een fantastische leefstijl aan als ik..:marvin:

Have fun vanavond..en niet je cardio vergeten hè!?
 
Heerlijk dit! Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag..je hangt al net zo een fantastische leefstijl aan als ik..:marvin:

Have fun vanavond..en niet je cardio vergeten hè!?

Mij omschreven in een notendop: 26 jaar oud, ambitieus dus aardig wat werken/studie, erg sociaal dus aardig wat bier/bitterballen (vind ik ook erg belangrijk), en ook nog de ambitie om fit te worden/blijven en iig te zorgen dat ik alles vol kan houden. Nou, je kan je misschien wel voorstellen dat e.e.a. elkaar daarmee goed kan helpen (sporten / werken), maar ook aardig wat tegenstrijdigheden voor komen (bierrrrr vs sport). Ach ja, doel is om het leuk te hebben, en het beste er van te maken!

Enfin, de train van vandaag:

Squats:
40kg x 12
60kg x 12
70kg x 10
80kg x 8 x 3 (op zich wel lekker een keer en iets hoger volume, moet ik eigenlijk vaker doen, o.a. voor core stabilitiet en squat techniek met wat meer weerstand. hopelijk gaat dat me helpen mn squat verder te ontwikkelen).

KB lunges:
16kg x 10 x 2 x 3

Leg press:
80kg x 12 x 3 (was de machine, de 45graden plate loaded was bezet door pratende ouwe mannen. Zonde, en die machine vind ik maar en kut ROM, dus die vind ik niet fijn om heel zwaar te gaan).

Leg extensions:
39kg x 12 x 3 TUT/MMC

Lying leg curls:
36kg x 12 x 3 TUT/MMC

Calf press:
100kg x 15 x 3 TUT/MMC

Standing OHP:
40kg x 12 x 3 (eerste keer dat ik hem staan deed. volledig vanuit schouders, geen beweging vanuit benen meegenomen. Wel lekkere oefening, ga ik vaker doen).

Dumbell side raises:
10kg x 12 x 3

Dumbell front raises hammer grip:
10kg x 10 x 2 x 3

Shrugs:
36kg x 10 x 3

Trainingstijd:
60min

Rating:
:devilnana::devilnana::devilnana::devilnana:
(lekker volume, prima squat volume en OHP ook lekker. ook lekker door kunnen trainen!)
 
Ik doe de OHP altijd staand, voellt veel stabieler.
 
Ik doe de OHP altijd staand, voellt veel stabieler.

Ik vind dat zowel zittend als staan voordeel heeft. Zittend kan je geen movement uit je benen meegeven, en spreek je dus echt vol de schouders aan. Je hebt alleen wel steun in je rug, dus risico is wel dat je beetje naar achter gaat leunen en het richting een erg incline bench press gaat. Staand heb je dit niet, en dus meer core stabiliseren ook, maar wel risico dat je veel beweging uit je benen gaat pakken en je daarmee je schouders minder stimuleert. Voor nu denk ik dat ik ga afwisselen dussen seated ohp, standing ohp en dumbell ohp seated. Beetje varieren :)
 
Ik vind dat zowel zittend als staan voordeel heeft. Zittend kan je geen movement uit je benen meegeven, en spreek je dus echt vol de schouders aan. Je hebt alleen wel steun in je rug, dus risico is wel dat je beetje naar achter gaat leunen en het richting een erg incline bench press gaat. Staand heb je dit niet, en dus meer core stabiliseren ook, maar wel risico dat je veel beweging uit je benen gaat pakken en je daarmee je schouders minder stimuleert. Voor nu denk ik dat ik ga afwisselen dussen seated ohp, standing ohp en dumbell ohp seated. Beetje varieren :)

DB OHP doe ik wel zittend, die is staand echt een hel :D
 
En tot zover het serieuze gedeelte voor vanavond. Precies aan voeding gehouden, lekkere training gehad. Nog even nieuwe sneakers gescoort:

upload_2017-11-11_18-38-56.png



Tevens meteen de voorbereidingen voor mijn voedingsschema voor komende week gedaan. Tot vrijdag middag (vanavond maandag ochtend) heb ik 4 porties avondeten en 10 eieren nodig, de rest kan ik ter plekke voorbereiden. Dus dat ook maar meteen gedaan:

upload_2017-11-11_18-40-36.png




Nu maar gaan voorbereiden op de gin tonics, op naar een leuke avond!
 
Nette prep!

Veel plezier vanavond, misschien helpen die gin tonics je squat wel wat kg's omhoog!
 
Nette prep!

Veel plezier vanavond, misschien helpen die gin tonics je squat wel wat kg's omhoog!

Thnx! en laten we het hopen hehe. Al ben ik bang dat ik voor mijn squats nog wel een aardige weg te gaan heb.. maar met voldoende trainen en focus zal ook dat wel goed gaan komen. Ooit :)
 
Ziet er goed uit, en veel plezier vanavond !
 
Back
Naar boven