MuscleMeat

Sondevoeding en krachttraining

Bezoekers in dit topic

Heeft het ook nog te maken met het niet werken van je maag dat het volume voornamelijk op je romp zit?
Kan me voorstellen dat dit ook nog invloed kan hebben ivm de sonde.
 
Jejunostomie toch trouwens? Dikke sonde zeg. Ben veel dunnere gewend.
 
Hmm ja, dat wordt tijd om te cutten.

True dat, zou gewoon langzaam cutten (300 kcal onder onderhoud) en proberen je kracht stabiel te houden, of zelfs progressie te maken.

Weet alleen niet in hoeverre je dan met je eiwitten zit, zolang je boven de 140 gram blijft is het goed maar als je daar onder gaat moet je vragen voor eiwitrijke voeding
 
Wat RFFNCK zegt... ik ben ook dunnere gewend.
Heb je geen last van ontstekingen gehad verder? En gaan de hoeveelheden wel goed genoeg zonder problemen verder?
 
Heeft het ook nog te maken met het niet werken van je maag dat het volume voornamelijk op je romp zit?
Kan me voorstellen dat dit ook nog invloed kan hebben ivm de sonde.

Als ik veel vreet en daar een dikke buik van heb dan heb ik daar ook volume, alleen ik kan het wel inhouden :roflol:

Dit ziet er toch wel als een laagje vet uit (bij mannen slaat vet zich voornamelijk daar op)
 
Als ik veel vreet en daar een dikke buik van heb dan heb ik daar ook volume, alleen ik kan het wel inhouden :roflol:

Dit ziet er toch wel als een laagje vet uit (bij mannen slaat vet zich voornamelijk daar op)
Het is toch even anders met een sonde dan als je gewoon teveel eet. Je lijf reageert toch anders dan wanneer je maag (en/of darmen) Een normale goede werking hebben. Ik heb zelf de ervaring dat ik er heel erg opgeblazen van werd (sondevoeding). Maar er is wel inderdaad duidelijk een laagje vet zichtbaar. dat klopt.
 
Oké, dan ga ik dat maar doen. Ik wilde de calorieën trouwens verhogen naar 3000 en dit dan zo houden tot 1 januari. Deze verhoging had ik nog niet echt gedaan en zat dan ook nog op 2660kcal, hiermee kwam ik dus ook langzaam aan. Toen ik net ging fitnessen werd ik door mijn diëtiste op 1700ml gezet, dit waren 2261kcal. Is het verstandig daar weer op te gaan zitten of toch iets hoger of lager te gaan? Ik sport dus 3 keer per week, zonder cardio, en de rest van de week doe ik niet zoveel. Heb (nog) geen werk en geen studie.
 
Als je nu nog op 2600 zit zou je wel terug kunnen naar 2260
 
Het is inderdaad een jejenumsonde. Ik heb geen last van de sonde zelf, wel al drie keer last van ontstekingen gehad. Daarvoor gebruik ik nu waterdichte pleisters, deze laten niets door en hoop hiermee het infectierisico te verminderen. Qua eiwitten zit ik met 1700ml op 113,9, dus eigenlijk te weinig. Ik kan hiervoor alleen geen supplementen gebruiken, aangezien ik dit niet kan vermengen met voldoende water en het de sonde kan doen vastlopen. Ik heb niet echt last van de hoeveelheden voeding, enige is dat ik een wat hoge gal productie had. Nu ik er ook echt niet meer bij eet en drink heb ik daar echter ook geen last meer van (deed ik twee weken geleden nog wel, gewoon omdat het te moeilijk was om niet te doen).

Ik kan mijn buik overigens wel gewoon inhouden, dan ziet het er ook wel wat beter uit.
 
De ontstekingen zijn herkenbaar. Ik hoop dat de pleisters goed genoeg helpen om dit nu te voorkomen.
Het is op zich niet veel eiwitten maar met 1,8 gr per kg lichaamsgewicht zou je al voldoende kunnen hebben.
Enige wat ik kan bedenken omdat eiwit supplementen niet gaan is mogelijk iets van BCAA/EAS (losse aminozuren). Dat lost op in weinig water.
Misschien is dat nog een optie.
 
Ik hoop het ook, is steeds zo een gedoe om te kijken of het geen abces is.

Qua eiwitten zit ik met 70kg toch op 1,6 gr per kg lichaamsgewicht en niet op de 1,8 die jij zei? De bcaa zal ik naar kijken mocht ik echt teveel spier verliezen. Ik heb overigens toch wel creatine gehaald, omdat ik daar uiteindelijk alleen maar nieuwsgieriger naar werd, ook heb ik hierbij gratis HMB gekregen.
 
Ja ik snap het inderdaad. Veel gedoe met ontstekingen en je bent er altijd een flinke tijd weer zoet mee zeg maar....

Je zou eens kunnen vragen aan XXL nutrition of ze een sample BCAA kunnen opsturen. Kan je in ieder geval kijken hoe het gaat met oplossen en of het via de sonde kan.
 
BCAA oid zou inderdaad wel een oplossing kunnen zijn voor je
 
Ik zal eens kijken of XXL Nutrition bereid is een BCAA op te sturen. Je kunt er ook zelf sampjes kopen, maar dan betaal je €0,70 plus 4 euro verzendkosten. Is natuurlijk een beetje overdreven voor 1 sample.

Steks die 500ml is voor mij 8 keer spuiten en dat kan niet achter elkaar door. Het is ook nog eens duurder dan de poeder. Dus denk dat ik liever dan die poeder doe, mocht het nodig zijn.

Is krachttraining met 113 tot 117gram eiwiten per kg + Creatine + HMB niet genoeg om spierafbraak te voorkomen?

Edit: heeft iemand misschien ook iets van een link waar ik kan lezen wat je na het cutten moet doen om niet te veel vet aan te komen? Vind het fijn om daar ook alvast wat over te weten.
 
Je kan het geowon proberen met het aantal eiwitten wat je nu neemt. Al is het wel aan te raden met cutten je eiwitten goed op peil te houden.

Als je na cutten gewoon rustig aan weer gaat bulken (cleanbulken) dan kom je echt niet teveel vet aan.
Met een cleanbulk wordt eerder verstaan gewoon niet té veel boven onderhoud te eten.
Meestal wordt in een bulk aangeraden een 500 kcal boven onderhoud te gaan zitten. Je zet dan spieren aan maar uiteraard ook wat vet. Je kan niet alleen spieren aankomen.

Als jij het rustiger aan wil doen met minder vetopbouw maak je dat overschot gewoon wat kleiner. Bijvoorbeeld een 200-250 kcal boven je onderhoud.
Je komt dan minder snel aan en zal er ook wat minder vet mee opbouwen.
Daar is niet echt veel spectaculairs aan in ieder geval.
 
Gaat dan helemaal goed komen. Dankjewel. :D

Is een refeed ook nog belangrijk of speelt dat bij mij minder mee, doordat ik toch de hele dag voeding krijg?
 
Refeed heb je niet nodig nee. Niet zozeer vanwege dat feit, maar meer omdat een refeed doorgaans bijna alleen maar mentaal voordeel biedt, niet qua metabolisme.
 
Ga ik dat niet doen. :)

Ik heb mijn gewicht en doel en zo in MyFitnessPal ingevoerd en deze gaf aan dat ik 2370kcal moet nemen om 0,25kg per week af te vallen. Is dit beter om me aan te houden of toch die 100kcal minder? Qua eiwitten krijg ik er dan 6,7gram bij.
 
Maakt niet veel uit. Gaat puur om minder binnen krijgen dan je verbruikt. Hoe groot de stappen zijn is je speelruimte. Gaat vooral om de trend in gewicht, taille etc te meten en daar verder op aan te passen.
 
Back
Naar boven