MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Cools, zou je mijn bloedwaardes kunnen beoordelen. Heb meer laten meten maar dit is wat opviel.
Bloedwaardes:

Erythrocyten 6.3
Hemoglobine 10.9
Hematocriet 0.54

Cholesterol 3.73
HDL 1.14 mmol
Cholestorol/HDL 3.3 ratio
LDL 2.25
LDL/HDL 2.0 ratio
triglyceriden 0.47

Betreffende cholesterol ziet het er best goed uit, alleen HDL zou iets hoger kunnen maar de ratio is erg goed. Heb ik dit goed opgezocht?
Wel is hematocriet/globine verhoogd, maar heb al een tijdje geen bloed gedoneerd. Loop ik met deze waarde een groot risico?

bvd :)

Normale waardes bij iemand die regelmatig kuurt. Bloed doneren is altijd een optie, maar stijgt weer snel tijdens kuur.
 
Bedankt voor je antwoord cools :) En bedankt voor het adviseren, mijn hypogonadisme is aan deze waardes te zien zo goed als weg
Dacht ik al ja...
En SHBG is 56 en referentiewaardes zijn 10/60.. Is dat niet aan de hoge kant of compenseert dit voor de hoge testosteron (25 9/28). En is er iets waardoor ik SHBG kan verlagen? Ik las magnesium vit d maar dat gebruik ik al.




TSH 3,3 0,3/4,6
LH 7 2/9
FSH 4 2/18
Testosteron 25 9/28
SBHG 56 10/60
Testosterone vrij 0,396 0,2/0,62
HCG beta- <1

Alles is dus wel binnen de marges maar de verhouding zijn ook belangrijk (naar mijn weten)

Graag gedaan ;)

Dat compenseert met het hoge test, dus normaal. Verlagen is juist niet aan te raden omdat dit de kans op bv. teelbalkanker zou kunnen verhogen.

Perfect dus.
 
Fucking hell cools, als je zelfs dit weet blijf ik gewoon weg :)

Er is geen enkel ding op de laatste pagina's waar ik ook maar iets op heb aan te merken, ik zit gewoon heel de tijd te knikken.

ach vergeten, post het zo.
 
Ik kan ook niets van die percentages terug vinden in onderzoek. Dus waar ze vandaan komen is de vraag.

---------- Toegevoegd om 17:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

Hier alles wat ik kan vinden.

Anabolic steroid-induced tendon pathology: a review of the literature.
Anabolic steroid-induced tendon pathology: a review of the literature. - PubMed - NCBI

Ultrastructural analysis of ruptured tendon from anabolic steroid users
Ultrastructural analysis of ruptured tendon from anabolic steroid users. - PubMed - NCBI

The effect of exercise and anabolic steroids on the mechanical properties and crimp morphology of the rat tendon.
The effect of exercise and anabolic steroids on the mechanical properties and crimp morphology of the rat tendon. - PubMed - NCBI

Tendon injuries induced by exercise and anabolic steroids in experimental mice.
Tendon injuries induced by exercise and anabolic steroids in experimental mice. - PubMed - NCBI

Organisation of collagen fibrils in tendon: changes induced by an anabolic steroid. I. Functional and ultrastructural studies.
Organisation of collagen fibrils in tendon: changes induced by an anabolic steroid. I. Functional and ultrastructural studies. - PubMed - NCBI

Effect of androgenic-anabolic steroids and heavy strength training on patellar tendon morphological and mechanical properties
Effect of androgenic-anabolic steroids and heavy strength training on patellar tendon morphological and mechanical properties

Bilateral rupture of the quadriceps tendon associated with anabolic steroids
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=21&ved=0CGUQFjAKOAo&url=http://bjsportmed.com/content/29/2/77.full.pdf&ei=C8h7UvurJdKb1AXj2ID4Cg&usg=AFQjCNHQjjusib22HvzGbSLrcGcEaEjYEA

The Effects of Anabolic Steroids on Rat Tendon
SAGE Journals: Your gateway to world-class journal research

Testing showed anabolic steroids produced a stiffer tendon that absorbs less energy and fails with less elongation; tendon strength was unaffected. Effects were entirely revers ible on discontinuation of the steroids.



The Roles of Growth Factors in Tendon and Ligament Healing
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=3&ved=0CEcQFjAC&url=http://www.researchgate.net/publication/7506280_The_roles_of_growth_factors_in_tendon_and_ligament_healing/file/32bfe5114218394e13.pdf&ei=zMN7UovSK-ic0AX_k4CwDw&usg=AFQjCNHp5EsUf9qpLpiwE_75RWAL0I0CKQ&bvm=bv.56146854,d.d2k

Human growth hormone may be detrimental when used to accelerate recovery from acute tendon-bone interface injuries.
Human growth hormone may be detrimental when used to accelerate recovery from acute tendon-bone interface injuries. - PubMed - NCBI

Growth hormone stimulates the collagen synthesis in human tendon and skeletal muscle without affecting myofibrillar protein synthesis
http://jp.physoc.org/content/588/2/341.full

Experimental study of tendon healing early phase: is IGF-1 expression influenced by platelet rich plasma gel?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20452307

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Zo te zien kan er wel een negatief effect zijn van aas op de aanhechtingen. We zien dit eigenlijk ook terug bij middelen die Myostatine verlagen. Hierbij worden de aanhechtingen brozer.

Dit zou komen doordat de pees stijver is bij gebruik van aas en dus minder rekvermogen heeft. De sterkte hiervan verhoogt ook niet waardoor er geen evenwicht is met de spierkracht uiteindelijk.

Dit kan dus ook bij hgh en dus igf-1 zijn. Dit omdat het (samen met aas) maar een paar factoren zijn in het herstel van aanhechtingen. Verschillende groeifactoren spelen hier in mee. En het gebruik van igf-1 of hgh kan dit evenwicht verstoren.


Moet alleen nog eens even zien of er een verschil is bij de soorten aas.

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:07 ----------

Nandrolone decanoate and load increase remodeling and strength in human supraspinatus bioartificial tendons.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15150040

The effect of local use of nandrolone decanoate on rotator cuff repair in rabbits.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20690845

Nandrolone decanoate and load increase remodeling and strength in human supraspinatus bioartificial tendons.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15150040

Biomechanical responses of different rat tendons to nandrolone decanoate and load exercise
http://www.bv.fapesp.br/en/auxilios...ns-to-nandrolone-decanoate-and-load-exercise/


The Influence of the Anabolic Agent, Oxandrolone, Upon the Expression of Procollagen Types I and III mRNA in Human Fibroblasts Cultured on Collagen or Plastic
http://www.medscape.com/viewarticle/403338_2

The influence of physical activity on ligaments and tendons.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/173970

ajb ;)
 
ach vergeten, post het zo.

De source was me bekent, ik denk dat het nandi zelf was, maar het feit dat je zo iets obscuur ook hebt gelezen was het eerder.

Mogelijk ook de reden voor het aanraden van var?
 
De source was me bekent, ik denk dat het nandi zelf was, maar het feit dat je zo iets obscuur ook hebt gelezen was het eerder.

Mogelijk ook de reden voor het aanraden van var?

Ja en nee. Collageen synthese verhogen is 1 ding, maar elasticiteit is wat anders (elastine). Het kan herstel dus verbeteren en de aanhechtingen sterker maken maar ook brozer door een verminderd elastisch vermogen.

Ik vermoed dat de verhoogde collageen synthese door aas het herstel dus verbeterd maar door onvoldoende elastine aanmaak er geen evenredig herstel plaatsvind.

Kortstondig gebruik zou een optie zijn en anavar lijkt hier heel geschikt voor, maar hoe langer je het neemt hoe lager oestrogeen komt wat ook een beschermde factor is. Alhoewel oestrogeen elastine ook kan verlagen :P, dus anavar zou misschien toch een betere optie zijn dan test of deca zelfs.
 
Cools, in augustus mijn bloed laten prikken en toen waren mijn lever en cholesterol nog niet hersteld van het kuren.

Afgelopen week opnieuw bloed laten prikken en mijn lever en cholesterolwaarden zijn goed. HDL is 48, dokter vertelde me dat dat best boven de 50 was maar omdat mijn LDL laag genoeg is (60), is dat in orde.

Nu blijkt echter wel dat mijn nierfunctie slechter is dan in augustus. Die is maar 60 en dat vond de dokter veel te laag, daar was ze ongerust in. In augustus was de nierfunctie 79.

Heb jij een idee wat dit kan veroorzaken? Ik eet normaler dan vroeger (geen eentonig dieet meer met veel eiwitten, gewoon normaal), gebruik enkel multivitamine, vitamine d, creatine, finasteride 1mg ed en roa 20mg eod.

Met de roa ga ik trouwens stoppen.

Dokter stelt voor om tegen begin januari dit op te volgen met een nieuwe bloedtest want ze vertelde me dat ze dat niet normaal vond.
 
Laatst bewerkt:
60 is inderdaad wel aan de lage kant, ik weet dat JoertjuH destijds ook wat nierproblemen heeft gehad met ik dacht waardes ergens in de 50-60.
 
60 is inderdaad wel aan de lage kant, ik weet dat JoertjuH destijds ook wat nierproblemen heeft gehad met ik dacht waardes ergens in de 50-60.

In augustus was het nochtans in orde, dus door het kuren kan het dan toch niet komen? Laatste inject was 25 juni en nakuur is gedaan sinds begin september.

Dokter zei gewoon dat ik meer moest drinken, verder kon ze weinig tips geven... drinken doe ik nochtans wel genoeg denk ik.
 
Ik heb niet genoeg verstand van nierklachten en de mogelijke oorzaken. Alhoewel er geen wetenschappelijke onderbouwing lijkt te zijn voor nierklachten en AAS, in het bijzonder Tren, zie ik toch wel een rode draad bij met name de gebruikers van laatstgenoemde stof en problemen (vroeg of laat) met de nieren. Of er werkelijk aanleiding is om hier waarde aan te hechten weet ik niet, maar ik vind het op zijn minst iets om rekening mee te houden.
 
Ik heb niet genoeg verstand van nierklachten en de mogelijke oorzaken. Alhoewel er geen wetenschappelijke onderbouwing lijkt te zijn voor nierklachten en AAS, in het bijzonder Tren, zie ik toch wel een rode draad bij met name de gebruikers van laatstgenoemde stof en problemen (vroeg of laat) met de nieren. Of er werkelijk aanleiding is om hier waarde aan te hechten weet ik niet, maar ik vind het op zijn minst iets om rekening mee te houden.

Verstoorde nierwaarden door tren gebruik heb ik ook al gelezen maar het is geleden van pakweg januari-februari dat ik tren nam en ondertussen sinds eind juni niets meer.

In augustus waren de nierwaarden niet slecht (79) maar nu dus toch slechter (60). Vreemd :o
 
Heb je het hier ook met haar over gehad?
Nogsteeds gevoelig voor acne na zo'n lange tijd off?

Finasteride zou geen invloed mogen hebben volgens haar en roa op 20mg eod in principe ook niet.

Ik had een paar maand geleden een beetje acne en wou het niet laten uitbreken maar ik stop nu met roa, ben al een tijd off dus zal wel geen acne meer hebben.

Verder voel ik me trouwens echt goed qua herstel, libido en energie is behoorlijk normaal dus ik heb geen klachten :)
 
Cools, in augustus mijn bloed laten prikken en toen waren mijn lever en cholesterol nog niet hersteld van het kuren.

Afgelopen week opnieuw bloed laten prikken en mijn lever en cholesterolwaarden zijn goed. HDL is 48, dokter vertelde me dat dat best boven de 50 was maar omdat mijn LDL laag genoeg is (60), is dat in orde.

Nu blijkt echter wel dat mijn nierfunctie slechter is dan in augustus. Die is maar 60 en dat vond de dokter veel te laag, daar was ze ongerust in. In augustus was de nierfunctie 79.

Heb jij een idee wat dit kan veroorzaken? Ik eet normaler dan vroeger (geen eentonig dieet meer met veel eiwitten, gewoon normaal), gebruik enkel multivitamine, vitamine d, creatine, finasteride 1mg ed en roa 20mg eod.

Met de roa ga ik trouwens stoppen.

Dokter stelt voor om tegen begin januari dit op te volgen met een nieuwe bloedtest want ze vertelde me dat ze dat niet normaal vond.
Heb je bloeddruk laten controleren? En gebruik je veel caffeine?
 
Heb je bloeddruk laten controleren? En gebruik je veel caffeine?

Bloeddruk was perfect in orde, caffeine (monster en koffie) drink ik veel. Dokter beweert dat dat op zich geen probleem kan zijn. Jij denkt van wel?
 
Om het wat overzichtelijker te maken heb ik alle resultaten en info in deze eerste post geplaats. Ik vul dit de komende dagen nog aan. Mensen die hun resultaten willen delen kunnen posten in dit topic of via pm sturen.

Mogelijke kuren:

Alles kuren zijn 6 weken behalve orals en korte esters only.

  • 250mg test - 250mg primo: voor een goede A:E (Androgeen/Oestrogeen) balans en extra vetverbranding hierdoor. Minder kans op gyno en andere ongewenste oestrogene bijwerkingen. Verhouding kan hierop aangepast worden door test te verlagen en primo gelijk te verhogen.

    Nakuur 10-14 dagen 50mg clomid, dit 10 dagen na laatste inject beginnen. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

    Boven onderhoud eten zorgt er meestal voor dat het vet % gelijk blijft, op onderhoud voor een lichte daling van gemiddeld 1% en onder onderhoud 2%. Beste resultaat voor meeste winst in spiermassa is natuurlijk boven onderhoud.

  • Anavar only op 30mg: gedurende 4 weken voor degenen die liever niet injecteren. Snel herstel en geen nakuur nodig.

    Volgende kuur kan na 2-3 maanden ingepland worden.

  • 20mg anavar - 75mg test propionaat /2dagen: gedurende 4 weken voor sneller herstel en toch een goede A:E verhouding.

    Nakuur 5 dagen 50mg clomid, dit 3 dagen na laatste test inject beginnen. Test kan door hcg vervangen worden.

  • 200mg deca of 100mg NPP/3 dagen - 250mg test: ter bescherming/herstel of voorkomen van bepaalde blessures en een goed immuunsysteem. Je kan test ook vervangen door hcg (hmg kan er ook bij).

    Nakuur 10-14 dagen 50mg clomid, dit 14 dagen na laatste inject. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

  • 250mg test - 20mg anavar: Zelfde als de test-primo kuur, maar met iets meer winst.

    Nakuur 10-14 dagen clomid, 10 dagen na laatste inject beginnen. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

  • 350mg test e - 200mg mast e: Ook 6 weken. Voor degenen die liever masteron dan primo gebruiken. Test mag wat hoger dan omdat het iets minder anabool dan primo is.

    Nakuur 10-14 dagen clomid, 10 dagen na laatste inject te beginnen.

Hcg kan bij elke kuur toegevoegd worden op 500iu-750iu 2x/week, behalve bij de anavar only natuurlijk omdat anders een nakuur nodig is.

Dit zorgt voor sneller herstel. Wel opletten dat je eigen testosteronaanmaak gestimuleerd wordt en dus ook de omzetting naar oestrogeen. Dus reken op 100mg test dat je eigenlijk minder zou moeten zetten voor een goede A:E verhouding. Mensen gevoelig aan oestrogene bijwerkingen zoals gyno moeten hier zeker rekening mee houden en hun dosis hier op voorhand aan aanpassen.


Gemiddelde winsten:

Dit is dus wat je overhoud na een kuur (minus vocht en verlies na kuur).


  • Primo-test: 3kg gemiddeld (gebaseerd op dosering 200 primo -250 test).

  • Anavar only: 2kg gemiddeld.

  • Anavar 20mg- test 250: geeft gemiddeld 4kg winst.

  • Deca-test: Ook 4kg gemiddeld.


Resultaten test e 250mg – primo 200mg kuur (6weken, nakuur 10dagen clomid op 50mg):

+Hope2again:-Start 85kg op 13% (vvm 74kg)

-Einde na nakuur 88,3 op 11% (vvm 78,6kg)

-Winst 4,6kg


+SHaDoWLanDZ: -Start 103,4kg op 23% (vvm 79,6kg)

-Einde 106,2kg op 22% (vvm 82,8kg)

-Winst 3,2kg


+CobyBE:-Start 91,5kg op 19,8% (vvm 73,4kg)

-na 6weken 93kg op 17,81% (vvm 76,5kg)

-Winst 3,1kg

-Na 10 weken 95Kg op 17.5% (dosis verhoogd in week 7 naar 500mg test en 300mg primo, merkt zelf sterke stijging in vocht op)

-12 weken doorgezet, resultaat 2 weken na nakuur 93kg op 17% (vvm 77,2kg)

-Uiteindelijk winst 3,8kg. Zoals u ziet heeft langer kuren of dosis verhogen weinig nut op termijn. Hij had sneller een nieuwe kuur kunnen beginnen als hij op 6 weken gestopt was.


+Gebruikuur:-Start 80kg op 11.9% - 14.7% (vvm 70,48- 68,24)

-2 weken na nakuur: 84kg op 13.0% - 13.5% (vvm 73,08- 72,66)

-winst: 2,6- 4,4kg


+Annoniem 1:-Start 80,5kg op 16% (vvm 67,6kg)

-Einde 84,8 op 15% (vvm 72,1kg)

-Winst 4,5kg


+Annoniem 2:-Start 93kg op 15% (vvm 79,1kg)

-Einde 92kg op 11% (81,9kg)

-Winst 2,8kg


+Annoniem 3:-Start 90,5 kg op 11% (vvm 80,1kg)

-Einde 93,5 kg op 11% (vvm 83,2kg)

-4weken na nakuur 93 kg op 11% (vvm 82,8kg)

-Winst 2,7kg


Andere kuren:

+Annoniem 4 (test e 250 mg-anavar 30mg/dag): -Resultaat 4,5kg winst en daling van 1%

-Start en eindgewicht nog opvragen



Geposte resultaten:


Leuke post om te lezen n weten
 
Bloeddruk was perfect in orde, caffeine (monster en koffie) drink ik veel. Dokter beweert dat dat op zich geen probleem kan zijn. Jij denkt van wel?
Maat van mij had ook een verminderde nierfunctie en zijn dokter zij dat energiedranken je konden uitdrogen en daardoor een negatieve impact konden hebben. Geen idee wat ik moet geloven nu. Benieuwd wat je er aan kan doen want nieren worden vaak vergeten merk ik (bij mij zelf ook)
 
mis tren inderdaad, op welke doseringen zat je met tren en voor hoelang?

Cools ik wil mis volgend jaar deze kuur pakken test 250
nand 250
mas 250
wat vind je van deze kuur? en levert masteron een bijdrage?
 
- vitamine D 3500iu/dag (eigenlijk 25000iu/week in 1 dosis)
- vitamine C 1000mg/dag (calcium ascorbaat vorm)
- Beta glucaan (oplosbare vorm)
- fosfatidylcholine af en toe
- mariadistel af en toe
- whey concentraat 60-90g/dag

Waar koop je de beta glucaan en fosfatid?

Is het echt zo dat je imuumsysteem sterker wordt door beta glucaan?
Ik word namelijk best vaak ziek.
 
Cools, in augustus mijn bloed laten prikken en toen waren mijn lever en cholesterol nog niet hersteld van het kuren.

Afgelopen week opnieuw bloed laten prikken en mijn lever en cholesterolwaarden zijn goed. HDL is 48, dokter vertelde me dat dat best boven de 50 was maar omdat mijn LDL laag genoeg is (60), is dat in orde.

Nu blijkt echter wel dat mijn nierfunctie slechter is dan in augustus. Die is maar 60 en dat vond de dokter veel te laag, daar was ze ongerust in. In augustus was de nierfunctie 79.

Heb jij een idee wat dit kan veroorzaken? Ik eet normaler dan vroeger (geen eentonig dieet meer met veel eiwitten, gewoon normaal), gebruik enkel multivitamine, vitamine d, creatine, finasteride 1mg ed en roa 20mg eod.

Met de roa ga ik trouwens stoppen.

Dokter stelt voor om tegen begin januari dit op te volgen met een nieuwe bloedtest want ze vertelde me dat ze dat niet normaal vond.

Nierfunctie? Over welke waarde gaat het? Ureum? Creatinine?
 
Back
Naar boven