MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Bezoekers in dit topic

True dat, scheelt toch 7 euro aan verzenden :p zat ze al te zoeken maar je kan ze alleen nog maar vinden via pakketten lijkt wel.. niet meer via kip pagina, morgen weer even bestelling plaatsen :)

Is toch weer 2 broodjes kebab die 7 euro:trollface:

Sloeber :p
Ik moet 1 dezer dagen ook weer ff een bestelling plaatsen. Weer heel wat kilo's doorheen gegaan de laatste tijd. :eating::eating::eating:
 
Sloeber :p
Ik moet 1 dezer dagen ook weer ff een bestelling plaatsen. Weer heel wat kilo's doorheen gegaan de laatste tijd. :eating::eating::eating:

:roflol: Ja ik moet eerst ff alle kroketten en frikandellen opmaken voor er weer ruimte is :trollface:

En mn ma/vriendin moest ook nog wat hebben volgens mij, alleen die schieten niet op met doorgeven wat ze moeten:o
 
Hi,

Na het bakken van 1200gr kipgehakt hou ik 800gr over. de voedingswaarde van het gehakt is ongeveer 22 gr eiwit per 100gr. Als ik dit opeet heb ik dus 12x22gr eiwit ondanks dat het zoveel in gewicht is gezakt na het bereiden. De kant en klaar kipreepjes hebben bijna dezelfde voedingswaarde als het gehakt maar deze slinken niet gezien ze al bereid zijn. Als ik dus 200gr kant en klaar kipreepjes eet heb ik bijna dezelflde waarde als 133gr kipgehakt, hoe is dat te verklaren dan? dan is het zelf bereiden dus uiteindelijk veel slimmer omdat je dan minder volume hoeft te eten? of in de cut juist makkelijker omdat je dan meer volume kan eten(dan pak je dus de kant en klaar).

Kan je dit voor mij verduidelijken.
 
Hi,

Na het bakken van 1200gr kipgehakt hou ik 800gr over. de voedingswaarde van het gehakt is ongeveer 22 gr eiwit per 100gr. Als ik dit opeet heb ik dus 12x22gr eiwit ondanks dat het zoveel in gewicht is gezakt na het bereiden. De kant en klaar kipreepjes hebben bijna dezelfde voedingswaarde als het gehakt maar deze slinken niet gezien ze al bereid zijn. Als ik dus 200gr kant en klaar kipreepjes eet heb ik bijna dezelflde waarde als 133gr kipgehakt, hoe is dat te verklaren dan? dan is het zelf bereiden dus uiteindelijk veel slimmer omdat je dan minder volume hoeft te eten? of in de cut juist makkelijker omdat je dan meer volume kan eten(dan pak je dus de kant en klaar).

Kan je dit voor mij verduidelijken.

Het klopt wat je zegt. Je mag er van mij zelfs chicken jerky van maken door het daarna nog een keer in de oven te doen waardoor het naar bv 500gr gaat, maar de eiwitten blijven er in. Eiwit verdampt niet, eiwit stolt. Alleen het natuurlijk vocht dat er in zit verdampt: kipfilet bevat van nature 75% vocht, 23gr eiwit en 1-2gr vet. Wanneer je een kipfilet van 200gr bakt, verliest je ongeveer 20% vocht. Vlees dat je in stukjes snijdt (van welk dier dan ook), krijgt daardoor een groter oppervlakte, ofwel meer ruimte om zijn vocht te verdampen, waardoor gehakt (of dit nu rund of kip is), meer van de 75% vocht zal verdampen dan de net benoemde 20%. In de 800gr die je eet zit dus 264gr eiwit (12x22), per 100gr, 33gr eiwit.

De kipreepjes, ofwel de 2.5kg zakken worden allemaal op dezelfde manier bewerkt, voordat het bereid wordt. Wat er gebeurt bij het bereiden is dat er bv 200gr bereidt wordt, maar er komt ook 200gr uit als eindproduct (bereid). Dit komt doordat er 1.8gr zetmeel en 0.83gr zout toegevoegd wordt aan de kipfilet, voordat het verhit wordt. De mix van het zout en zetmeel houdt het vocht vast zodat het in de filet blijft. Omdat er geen vochtverlies is, blijft het eiwit rauw gelijk aan eiwit bereidt per 100gr. Waarom wordt dit gedaan? Omdat het een groot voordeel op de beleving van het product heeft: malsheid. Hoe meer vocht een product verliest en hoe minder vet het heeft (kipfilet 1gr vet), hoe droger het wordt. Zo droog jij het kipgehakt uit, echter het vet van de 50% dij compenseert dit weer, ipv het zetmeel-zout. We hebben als test 100% kipfilet gehakt gemaakt, was niet te eten en supermarkt kipgehakt is daarom alleen dijenvlees. (Bij ons 50% kipfilet 50% dij zodat de macro's nog mooi blijven). Of vergelijk maar eigen gebakken kipfilet met de 2.5kg zak qua malsheid en structuur ('droogheid'). Daardoor kun je het ook vanuit bevroren toestand meteen opwarmen zonder eerst te ontdooien als tussenstap, het blijft mals wat het een makkelijk product maakt. Dit is na te lezen op de product pagina, zodat men het product begrijpt voordat het gekocht wordt. In alle eerlijkheid, alles wat we inkopen en zelf laten ontwikkelen, moet kloppen. We verkopen alleen wat we zelf ook zouden kopen. Net als de Argentijnse kipfilets komen deze 2.5kg zakken van ver. Daarom is niet alleen de Argentijnse kipfilet maar ook de 2.5kg zak getest op eiwit hier in Nederland. We hebben het zelf naar een Nederlands lab toegestuurd. Daar kwam inderdaad net als bij de Argentijnse kipfilet rond de 23gr eiwit uit zonder significante afwijking per 100gr product. Deze test zit ergens diep in de mail. Als je deze wilt zien kun je mij het beste even mailen info@musclemeat.nl .

Het klopt wat je zegt. Als je er tegen op zit veel te eten, of je mag weinig eten, dan kun je kiezen tussen de 133gr versus 200gr. Het grappige is, dat doe ik ook :o! Ik eet eigenlijk alle producten van Muscle Meat ook de 2.5kg zakken, zodat ik niks zat raak. Net als chocola elke dag eten, uiteindelijk gaat je het vervelen. Maar mijn voorkeur gaat naar bv kipgehakt, omdat ik nu eenmaal 6000kcal en 400gr eiwit zelf moet eten, wil ik dat het volume minimaal is, anders is het voor mij niet te doen, ook qua tijd niet. Zo drink ik havermout (blender) als voornaamste koolhydraat bron en eet ik bv geen aardappel (echt bergen zijn dat om aan de kcal te komen). Deze koolhydraat vergelijking is ook net als het vlees verhaal: een vocht verhaal. Vocht dat van nature in het product zit. Aardappel zit vol met vocht, weinig kcal, havermout is droog en bevat veel kcal.

(Lekker kort zie ik, nu ik uitgetypt ben :o).
 
Scoob, zijn er bij jullie gevallen bekend van kapotte verpakkingen van de vloeibare eiwitten? Heb er vanmorgen een in de gootsteen gezet om te ontdooien, pak hem net op om te kijken hoe ver hij ontdooid was, en hij is zo goed als leeg. Blijkt een gaatje aan de onderkant te zitten, waardoor hij gewoon is leeglopen met ontdooien.
 
Scoob, zijn er bij jullie gevallen bekend van kapotte verpakkingen van de vloeibare eiwitten? Heb er vanmorgen een in de gootsteen gezet om te ontdooien, pak hem net op om te kijken hoe ver hij ontdooid was, en hij is zo goed als leeg. Blijkt een gaatje aan de onderkant te zitten, waardoor hij gewoon is leeglopen met ontdooien.

Wel een keer gehad, maar voor mijn gevoel meer dan een jaar geleden. Een bekend probleem, maar niet veel voorkomend. Excuus voor de rommel die het wellicht veroorzaakt heeft. Komt er nog vrij snel een bestelling aan? Dan kunnen we daarbij een nieuw pak doen. Zo niet, dan kun je jouw wens door geven zoals geld terug overmaken of als je het pak heel erg nodig hebt een nazending.
 
Wel een keer gehad, maar voor mijn gevoel meer dan een jaar geleden. Een bekend probleem, maar niet veel voorkomend. Excuus voor de rommel die het wellicht veroorzaakt heeft. Komt er nog vrij snel een bestelling aan? Dan kunnen we daarbij een nieuw pak doen. Zo niet, dan kun je jouw wens door geven zoals geld terug overmaken of als je het pak heel erg nodig hebt een nazending.

Er komt binnenkort nog wel een bestelling ja, want jullie zullen rond de jaarwisseling ook weer even dicht gaan zeker?
Hoeft iig geen nazending.
 
Scoob, zijn er bij jullie gevallen bekend van kapotte verpakkingen van de vloeibare eiwitten? Heb er vanmorgen een in de gootsteen gezet om te ontdooien, pak hem net op om te kijken hoe ver hij ontdooid was, en hij is zo goed als leeg. Blijkt een gaatje aan de onderkant te zitten, waardoor hij gewoon is leeglopen met ontdooien.

Wel een keer gehad, maar voor mijn gevoel meer dan een jaar geleden. Een bekend probleem, maar niet veel voorkomend. Excuus voor de rommel die het wellicht veroorzaakt heeft. Komt er nog vrij snel een bestelling aan? Dan kunnen we daarbij een nieuw pak doen. Zo niet, dan kun je jouw wens door geven zoals geld terug overmaken of als je het pak heel erg nodig hebt een nazending.

Hi Scoobz, ik wil hier graag op voortborduren. In mijn laatste 3 bestellingen zaten verpakkingen voorgegaarde (gekruide) kipblokjes, waarbij 1 of meerdere verpakkingen reeds open waren. Hier kom je uiteraard pas achter als je het ontdooit, maar lijkt me wel een aandachtspunt. Ik ontdooi en eet het dan binnen een aantal dagen, dus wat dat betreft geen probleem. Maar ik wil het wel even genoemd hebben. Wellicht gaat er met inpakken iets niet helemaal goed.
 
Er komt binnenkort nog wel een bestelling ja, want jullie zullen rond de jaarwisseling ook weer even dicht gaan zeker?
Hoeft iig geen nazending.

Ok top. Heb je de code net gestuurd via PM. Ja klopt, Laatste week december en eerste week januari zijn we dicht. Komt nog een grote aankondiging over.

Hi Scoobz, ik wil hier graag op voortborduren. In mijn laatste 3 bestellingen zaten verpakkingen voorgegaarde (gekruide) kipblokjes, waarbij 1 of meerdere verpakkingen reeds open waren. Hier kom je uiteraard pas achter als je het ontdooit, maar lijkt me wel een aandachtspunt. Ik ontdooi en eet het dan binnen een aantal dagen, dus wat dat betreft geen probleem. Maar ik wil het wel even genoemd hebben. Wellicht gaat er met inpakken iets niet helemaal goed.

Bedankt dat je het zo oppikt en alle feedback is welkom. Het komt door het ruige vervoer van PostNL. We zijn het hier nog nooit tegengekomen. Over 2-3 weken is dit opgelost denken wij. We gaan over een nieuwe zendmethode, waar er ook niet meer gegooit kan worden en de producten stabieler stil liggen. Spannende tijden hier op de achtergrond ter voorbeiding hierop, binnenkort meer hierover :)!
 
Ook weer een bestelling binnen gekregen van jullie, nadat ik weer een maand op kamers ben gaan wonen na enige tijd thuis te hebben gezeten in verband met stage en een lange vakantie in het buitenland.

Netjes gebeld of het een probleem was of de bestelling een dag later kwam door een fout met afterpay (niet door musclemeat, wel +1 voor het bellen:D). Was geen probleem, en netjes alles binnen gekregen.

Allereerst een half uur lopen zoeken naar de tweede snickers high protein die in mijn bestelling zou zitten, tot ik er achter kwam dat ik die als eerste naast de doos had gelegd -.-. Verder heel erg te spreken! Wel het idee gekregen dat vacuüm verpakte vleesartikelen geen vacuüm bleven houden bij het ontdooien, of dit moet een verschil zijn in warmte + het dooien.

Al met al weer zeer tevreden! Producten smaken erg goed, en doordat ik dagen van 17 uur maak voordat ik weer in huis ben, is dit perfect voor mij geschikt. Op naar de 105 kilo deze bulk! :wl:
 
Bedankt dat je het zo oppikt en alle feedback is welkom. Het komt door het ruige vervoer van PostNL. We zijn het hier nog nooit tegengekomen. Over 2-3 weken is dit opgelost denken wij. We gaan over een nieuwe zendmethode, waar er ook niet meer gegooit kan worden en de producten stabieler stil liggen. Spannende tijden hier op de achtergrond ter voorbeiding hierop, binnenkort meer hierover :)!

Thanks voor de uitleg. Succes tijdens de spannende tijden! :thumb:
 
Gisteren dan eindelijk de kipnuggets geprobeerd, ze zijn echt hemels! In de koekenpan gebakken, super mals, krokant en heerlijke smaak. In eerste instantie was ik sceptisch, maar dit is echt een aanrader!
 
Ook weer een bestelling binnen gekregen van jullie, nadat ik weer een maand op kamers ben gaan wonen na enige tijd thuis te hebben gezeten in verband met stage en een lange vakantie in het buitenland.

Netjes gebeld of het een probleem was of de bestelling een dag later kwam door een fout met afterpay (niet door musclemeat, wel +1 voor het bellen:D). Was geen probleem, en netjes alles binnen gekregen.

Allereerst een half uur lopen zoeken naar de tweede snickers high protein die in mijn bestelling zou zitten, tot ik er achter kwam dat ik die als eerste naast de doos had gelegd -.-. Verder heel erg te spreken! Wel het idee gekregen dat vacuüm verpakte vleesartikelen geen vacuüm bleven houden bij het ontdooien, of dit moet een verschil zijn in warmte + het dooien.

Al met al weer zeer tevreden! Producten smaken erg goed, en doordat ik dagen van 17 uur maak voordat ik weer in huis ben, is dit perfect voor mij geschikt. Op naar de 105 kilo deze bulk! :wl:

Super leuk om te lezen, thnx hiervoor :thumbs: !

Thanks voor de uitleg. Succes tijdens de spannende tijden! :thumb:

Bedankt!

Gisteren dan eindelijk de kipnuggets geprobeerd, ze zijn echt hemels! In de koekenpan gebakken, super mals, krokant en heerlijke smaak. In eerste instantie was ik sceptisch, maar dit is echt een aanrader!

Ah top! Heb je het verschil in voedingswaarde met andere nuggets ook gezien op de product pagina? Tip: 1 van de xxl light sauzen voor erin dopen erbij.
 
Net weer ff het I love chicken pakket en 16kg groenten besteld. En ow ja de kipnuggets omdat HillR ze aanprijst! ben benieuwd.
 
Gisteren dan eindelijk de kipnuggets geprobeerd, ze zijn echt hemels! In de koekenpan gebakken, super mals, krokant en heerlijke smaak. In eerste instantie was ik sceptisch, maar dit is echt een aanrader!

Hill, hebben jullie een airfryer? Dan zijn ze nog lekkerderderder...en inderdaad bijvoorbeeld met Indian Curry van XXL.... drool:
 
Net weer ff het I love chicken pakket en 16kg groenten besteld. En ow ja de kipnuggets omdat HillR ze aanprijst! ben benieuwd.

Echt een goed idee Hans!

Hill, hebben jullie een airfryer? Dan zijn ze nog lekkerderderder...en inderdaad bijvoorbeeld met Indian Curry van XXL.... drool:

I wish..... :(

Nee.. gelukkig niet, dan zou de rest van mijn voedingsschema bestaan uit alle shit die in de airfryer kan :roflol: Ieder weekend bittergarnituur en patat!... Instant fat for life :roflol:
 
Echt een goed idee Hans!



I wish..... :(

Nee.. gelukkig niet, dan zou de rest van mijn voedingsschema bestaan uit alle shit die in de airfryer kan :roflol: Ieder weekend bittergarnituur en patat!... Instant fat for life :roflol:

Je kunt prima de Musclemeat kip- of kalkoenfilet, zoete aardappelfrietjes, groente etc. in de airfryer doen. Past makkelijk in je voedingsschema volgens mij :D

Hier zitten echt goede recepten tussen, die je volledig in de airfryer kunt maken...
 
Lol, moest lachen toen ik 'Gezonde Pokeball' op de receptenpagina zag. :D
 
Back
Naar boven