Fitness Seller

Alleen onderlichaam trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xitsdaphie

Novice
Lid geworden
22 nov 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
59kg
Vetpercentage
21%
Hoi,

ik ben een meisje van 17 en een half en ben vanaf mijn 16e bezig met de sportschool. Nu kwam ik eigenlijk naar de sportschool met het doel (omdat ik nogal plat was) om wat meer volume, en dan voornamelijk bij de heupen, bovenbenen en billen erbij te krijgen. De rest van mijn lichaam was namelijk al prima in mijn ogen, het enige wat ik nodig had was wat volume beneden om het zandloperfiguur (waar ik naar streef) te bereiken.

Nu train ik dus al 1,5 jaar bijna alleen mijn benen, billen en heupen, (ondanks dat mijn instructeurs me altijd aanraden een schema te volgen die alle spiergroepen dus ook armen e.d. erbij betrekken, maar dit wilde ik nooit omdat ik dus mijn armen e.d. al prima vond hoe ze waren) en dacht ik zelf al wel positief verschil te zien. Ik begon echter na het wegen vandaag voor het eerst in 1 jaar wel te twijfelen aan de effectiviteit van mijn trainingen omdat ik niet veranderd bleek te zijn in spiermassa en vetpercentage... Blijft een momentopname natuurlijk, ben ook beetje ziekig geweest laatste week en ook training overgeslagen, maar ik schrok er wel van.

Dit is wat ik doe:
3 x in de week 1 uur, altijd in avond
Voor trainen veel koolhydraten naar binnen krijgen (meestal train ik na het avondeten gelijk), daarna (na halfuurtje) altijd eiwitshake/andere vorm van eiwit
Oefeningen: Donkey kicks +variaties met enkelgewichten, deadlifts (met kettlebel 20 kg of stang met 20 kg eraan), hip thrust 30 kg, squats 50 kg, hip abduction met 60 kg, leg press per been 40 kg (train bij deze vaak individueel per been)
Volgorde en aantal setjes en repetities verschillen nog wel eens
Verder eet ik meestal 7 volkoren boterhammen met kipfilet/pindakaas per dag, 2 stuks fruit, veel meer dan de aanbevolen hoeveelheid groenten en gewoon voldoende aardappelen. Bijna nooit tussendoortjes/ongezonde snacks. Ook eet ik 2 a 3 eieren per week en vaak een handje ongezouten cashewnoten

Is het echt slecht dat ik alleen maar billen, benen en heupen train (buik doe ik héél soms) en zou het volgen van een algemeen trainingsschema die dus alle spiergroepen betrekt bij de training het volume van mijn onderlichaam meer bevorderen dan dat wat ik nu doe doet? Hebben jullie verder nog tips qua eetpatroon, volgorde waarin ik de oefeningen moet doen, aantal gewicht en oefeningen in het algemeen?
 
Je voeding is niks.
Je training is niks.

Sorry

Maak een voedingsschema met jou behoefte.

Je kan voor trainen zoveel bewezen programma’s volgen.
 
Normaal gesproken heb ik geen hoge pet op van de gemiddelde sportschool instructeur, maar dit keer hebben ze gelijk. Je lichaam is een keten en die moet je in zijn geheel trainen.
 
Voeding aanpassen en een deftig schema gaan volgen.

Ken je onderhoud in kcal en maak dan een voedingsschema.
 
Je moet je lichaam niet uit balans werken. Krijg je lelijke vormen van/blessures! Accept your genetics ;p je krijgt niet zomaar bredere heupen ofzo die wijven die je ziet hebben gewoon meer genetische aanleg. Gwn de complete trainingen doen voor je hele lichaam en gezond eten/niet te weinig niet te veel.
 
Ja je mist de belangrijkste helft van je lichaam. WIJ MANNEN SKIPPEN NOOIT BOVENLICHAAMDAG!
 
Oké je zal weer helemaal terug moeten naar de basis...

Zie het zo.. de helft van je lichaam trainen is maar de helft van het te behalen resultaat (wanneer je voeding en training ook daadwerkelijk op orde zou zijn)

Dan komt er bij dat je voeding niet oké is , en je training zeer waarschijnlijk ook verre van efficiënt.

Als ik jou was zou ik rustig gaan beginnen met inlezen over voeding , hier ga je het meeste verschil mee kunnen maken. Neem de tijd om de sticky’s hier door te lezen en pas dit langzaam toe op je eigen eetpatroon. Je hoeft echt niet in een keer als een malle iedere kcal te tellen maar zorg dat je in grote lijnen weet wat je eet en waarom je dit doet.

Je training .. no offence maar je zegt zelf al dat je nogal wisselt in rep range en volume. Wil je resultaat dan zul je moeten focussen op progressieve overload ook hierover kan je eindeloos veel informatie vinden!

Al met al , goed inlezen en dit toepassen op jezelf. Ik kan je garanderen dat je dan resultaat gaat krijgen.
 
Ja je mist de belangrijkste helft van je lichaam. WIJ MANNEN SKIPPEN NOOIT BOVENLICHAAMDAG!
Wel zat mannen die legday met liefde overslaan en in plaats daarvan curls doen in het squatrack
 
Back
Naar boven