Fitness Seller

Wat is de beste Row? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Simo-1

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
38
Waardering
6
Lengte
1m77
Massa
84kg
Vetpercentage
26%
Hoi,

Er zijn veel verschillende rows. Voor mij is het niet duidelijk wat nu de beste row is..Word de boven of onder rug belast..?

- Bent over barbell row
- T Bar row
- Pulley
- Dumbell Row

Welke kiezen jullie?
Is het goed om 2 verschillende soorten rows te pakken wann je je rug traint..?
 
Gewoon afwisselen.
Vind zelf barbell BOR wel fijn.
 
Is het goed om 2 verschillende soorten rows te pakken wann je je rug traint..?

Ja.

- Doe minimaal 1 row variant met een bredere greep, ellebogen opzij van de romp af en stang naar de borst trekkend. (bent rows, pendlay rows)

- Doe minimaal 1 row variant met een smalle greep, ellebogen langs de romp naar achter en stang naar de buik trekkend. (Yates rows, T-bar rows, low pulley row)
 
Ja.

- Doe minimaal 1 row variant met een bredere greep, ellebogen opzij van de romp af en stang naar de borst trekkend. (bent rows, pendlay rows)

- Doe minimaal 1 row variant met een smalle greep, ellebogen langs de romp naar achter en stang naar de buik trekkend. (Yates rows, T-bar rows, low pulley row)

Is dit om bij de eerste variant meer de nadruk te leggen op de lats, en bij de 2e op de rhomboids?
 
Voor mij:

-Pendlay
-Pull ups
-Deadlift

Ik train niet op hypertrofie maar mijn rug is hier behoorlijk door gegroeid.
 
Row met de langst mogelijke ROM. One arm cable row it is.
 
Me too!
En met deze drie zie ik weinig reden om naast de Pendlay row nog een tweede horizontale pull toe te voegen zoals harpep adviseert.

Is in principe ook niet puur nodig, daar heb je gelijk in.

Maar als je echt alle zeilen wilt bijzetten om de rug musculatuur maximaal te ontwikkelen, dan zal een row variant zoals de t-bar row (die zich kenmerkt door schouder-extensie) de nadruk net weer anders leggen op de lats dan bij verticale pulls.
 
Meadow rows maar meer vanwege een onderrug blessure dat ik andere niet meer doe.
 
BOR, paused BOR, t-bar (smalle grip) en bent over dumbell row met twee armen tegelijk. Verdeeld over twee trainingen (met nog pull ups)
 
Back
Naar boven