MuscleMeat

Reëel doel eerste kuur?

Bezoekers in dit topic

shredderr

Cool Novice
Lid geworden
19 feb 2013
Berichten
71
Waardering
16
Lengte
1m90
Massa
90kg
Vetpercentage
10%
Ik ben van plan mijn aller eerste kuur te starten na exact 3 jaar natural trainen. In deze 3 jaar heb ik 20kg aan spiermassa gewonnen. Mijn stats toen ik begon: 190cm 70kg 10%. Mijn stats nu: 190cm 90kg 10%.

Ik heb die 3 jaren strict 6x per week getraind en ben hier nauwelijks van afgeweken. Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:

ma + do: (borst + voorkant/zijkant schouders + triceps)

3x10 incline dumbbell press
3x10 flat dumbbell press
3x10 flat dumbbell fly
3x10 dumbbell front press
3x10 dumbbell lateral raise
3x10 weighted triceps dip
3x10 triceps pushdown with rope

di + vr: (rug + trapezius + achterkant schouders + biceps)

3x10 barbell rack pull
3x10 barbell bent over row
3x10 pull-up
3x15 barbell shrug
3x10 dumbbell rear lateral raise
3x10 ez bar standing curl
3x10 dumbbell seated incline curl

wo + za: (benen + kuiten + buik)

3x10 barbell squat
3x10 seated leg extension
3x10 seated leg curl
3x15 standing calf raise
3x15 seated calf raise
3x90 seconds plank
3x10 ab wheel

zo: rust

Zoals je kunt zien pak ik elke spiergroep 2x per week. Sommigen van jullie zullen zeggen dat dit overkill is maar ik voel me er zelf prima bij en heb nog nooit het gevoel gehad dat mijn lichaam overbelast is.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit: 4000kcal / 285e / 501kh / 95v.

Nu wil ik de volgende kuur starten:

Week 1-10 test-e 500mg EW
Week 1-12 hcg 2x 500iu EW
Week 12-15 clomid 50mg ED

Ik zal tijdens deze kuur nolvadex en aromasin achter de hand houden voor eventuele sides.

Mijn doel van deze kuur is om van mijn huidige stats: 190cm 90kg 10% naar de volgende stats te gaan: 190cm 95kg 8%. Dus 5kg spiermassa aankomen en 2% in vet dalen. Is dit een reëel doel volgens jullie? En hebben jullie nog wat tips of opmerkingen?
 
Laatst bewerkt:
Is behoorlijk persoonsgebonden en afhankelijk van je eigen inzet, maar het klinkt niet onhaalbaar.
 
is haalbaar maar het meeste hangt af van je eigen inzet... Hoeveel men gaint is zo persoonsgebonden dat we daar geen duidend antwoord op kunnen geven.
Maar ervan uitgaande dat je een gemiddelde aanleg hebt kan dit zeker mits je alles goed op orde hebt en er voor gaat...
 
Aangezien het je eerste kuur is zou ik de focus leggen op massa, daar je de eerste kuur het hardst gaat. Niet bang zijn voor een procentje vet..lekker kg’s pakken! Je zou evt ook nog eerst kunnen cutten voordat je start..
 
Eerst naturel cutten dan idd, betwijfel ook of je ook wel echt legit 10% bent en niet 15 ofzo.

Focus moet gewoon liggen op massa de eerste kuur en niet van beide een beetje
 
Aangezien het je eerste kuur is zou ik de focus leggen op massa, daar je de eerste kuur het hardst gaat. Niet bang zijn voor een procentje vet..lekker kg’s pakken! Je zou evt ook nog eerst kunnen cutten voordat je start..
Dat is iets waar ik ook over heb nagedacht. Stel ik knal de kuur op dit moment erin en ik kom 2% in vet aan. Als ik dit vet eraf zal willen trainen zal ik moeten gaan cutten. Maar ik lees heel vaak dat je na een kuur nooit moet gaan cutten (iig niet natural gaan cutten) cutkuur is wel mogelijk. Waarom zeggen ze dit? Omdat je dan teveel massa verliest? Zou je dan nooit meer na een kuur naturel mogen cutten maar altijd moeten kuren om te cutten?
 
Eerst naturel cutten dan idd, betwijfel ook of je ook wel echt legit 10% bent en niet 15 ofzo.

Focus moet gewoon liggen op massa de eerste kuur en niet van beide een beetje
Weet dat veel mensen niet goed inschatten wat hun vetpercentage is maar ga er maar gewoon vanuit dat ik legit 10% ben.
 
Dat is iets waar ik ook over heb nagedacht. Stel ik knal de kuur op dit moment erin en ik kom 2% in vet aan. Als ik dit vet eraf zal willen trainen zal ik moeten gaan cutten. Maar ik lees heel vaak dat je na een kuur nooit moet gaan cutten (iig niet natural gaan cutten) cutkuur is wel mogelijk. Waarom zeggen ze dit? Omdat je dan teveel massa verliest? Zou je dan nooit meer na een kuur naturel mogen cutten maar altijd moeten kuren om te cutten?

Ben je zo bang voor een beetje vet? Haal het maximale uit je kuur..! Na een kuur ligt het doel op massabehoud, dat betekend hard blijven trainen en voldoende eten... cutten moet je pas aan gaan denken wanneer je hersteld bent. Wat denk je dat er met je zuurverdiende extra kg’s gebeurd wanneer je te weinig eet en je eigen hormonenproductie plat ligt?
 
Ben je zo bang voor een beetje vet? Haal het maximale uit je kuur..! Na een kuur ligt het doel op massabehoud, dat betekend hard blijven trainen en voldoende eten... cutten moet je pas aan gaan denken wanneer je hersteld bent. Wat denk je dat er met je zuurverdiende extra kg’s gebeurd wanneer je te weinig eet en je eigen hormonenproductie plat ligt?
Heb je gelijk in bro. Denk dat ik dan toch vol voor massa zal gaan. Wanneer ik helemaal hersteld ben (na aanleiding van bloedprikken) dan kan natural cutten toch geen kwaad meer? Of denk je dan dat mijn kuur voor niks is geweest?
 
Heb je gelijk in bro. Denk dat ik dan toch vol voor massa zal gaan. Wanneer ik helemaal hersteld ben (na aanleiding van bloedprikken) dan kan natural cutten toch geen kwaad meer? Of denk je dan dat mijn kuur voor niks is geweest?

Wat er dan over is gebleven hou je vast wel vast. Maar waarschijnlijk pak je er tegen die tijd wel wat bij zodra je gaat cutten ;)
 
Wat er dan over is gebleven hou je vast wel vast. Maar waarschijnlijk pak je er tegen die tijd wel wat bij zodra je gaat cutten ;)
Ja precies haha ze zeggen dat het toch niet bij een keer meestal blijft.
 
Back
Naar boven