AndroidHealthClinic

afvallen dmv shakes?

Bezoekers in dit topic

meinteil

Novice
Lid geworden
19 jan 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m65
Ik ben nieuw op dit forum, dus geen idee of ik hier goed post.
Mijn situatie is op het moment zo dat ik flink overgewicht heb en dat ik daar enorm graag vanaf wil.
Naast dat ik daarvoor uiteraard moet sporten ( fitness) zit ik te denken om shakes te nemen om het afval proces te versnellen.
Is het verstanding om shakes te gebruiken? zo ja, welke zou ik dan moeten hebben?.
Op internet wordt je doodgegooid met Whey Protein , Low Calorie Meals etc, en ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan ik iemand mij hiermee helpen?.
 
Leven op shakes is het ook niet e... Gewoon sporten en gewoon blijven eten maar minder calorieën dan je verbruikt, meer moet je niet doen. Calorieën tracken kan je met een app bijvoorbeeld.
 
Minder eten, heb je geen shake voor nodig.

Maak eens een voedingsschema, en probeer een kCal tekort van 500. marina1975 heeft een mooi excel template gemaakt.
 
Leven op shakes is het ook niet e... Gewoon sporten en gewoon blijven eten maar minder calorieën dan je verbruikt, meer moet je niet doen. Calorieën tracken kan je met een app bijvoorbeeld.
Nieuw
ik begrijp dat ik niet op shakes moet leven, dat is ook niet mijn intentie. Misschien moet ik het verduidelijken:
Het is voor mij meer bedoeld als een ondersteuning van het afvalproces, en om het stabiel te houden tijdens dit proces.
Daarnaast is het de bedoeling om bijvoorbeeld mijn ontbijt te vervangen, met (en dit is puur een voorbeeld) een Low calorie Meal
 
Ik zie wel dat je nieuw bent en ik heb jouw vraag goed gelezen :-) Ik geef jou een beter advies dan op shakes leven... gewoon minder calorieën eten, shakes kan je gebruiken als aanvulling indien je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt van je gewone voeding.
 
Shakes gaan je niet helpen met afvallen. Het is een kwestie van je voeding goed bijhouden en onder je onderhoud eten.
Een low kcal meal als ontbijt is ook niet nodig in shake vorm. Je kan zelf prima een low kcal meal maken. Voeg veel groente en vezels toe om een gevuld gevoel te houden. Gebruik kruiden om het lekker te maken. En vooral eet genoeg! Een crash dieet is nooit goed.
Kijk eens in deze link
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Hier staat ook een excel sheet in waar je alles mee kan berekenen. Ik denk dat je hier veel verder mee zal komen dan shakes.
 
Shakes gaan geen wonderen doen en zullen je niet helpen met afvallen.
Een goed train schema op vet vetbranding gericht en zoals hierboven al duidelijk werd.. voeding aanpassen en minder eten als je nodig hebt.
 
Nieuw
ik begrijp dat ik niet op shakes moet leven, dat is ook niet mijn intentie. Misschien moet ik het verduidelijken:
Het is voor mij meer bedoeld als een ondersteuning van het afvalproces, en om het stabiel te houden tijdens dit proces.
Daarnaast is het de bedoeling om bijvoorbeeld mijn ontbijt te vervangen, met (en dit is puur een voorbeeld) een Low calorie Meal
Nee. Probeer betere gewoontes aan te leren om zo je levensstijl duurzaam te veranderen. Shakes passen daar niet in.
 
Op internet wordt je doodgegooid met Whey Protein , Low Calorie Meals etc, en ik zie door de bomen het bos niet meer.

die bomen zijn je ideeën over hoe het zou moeten , het is bos is de wetenschap dat je gewoon minder moet gaan eten dan dat je verbruikt ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 040B
Shakes gaan je niet helpen met afvallen. Het is een kwestie van je voeding goed bijhouden en onder je onderhoud eten.
Een low kcal meal als ontbijt is ook niet nodig in shake vorm. Je kan zelf prima een low kcal meal maken. Voeg veel groente en vezels toe om een gevuld gevoel te houden. Gebruik kruiden om het lekker te maken. En vooral eet genoeg! Een crash dieet is nooit goed.
Kijk eens in deze link
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Hier staat ook een excel sheet in waar je alles mee kan berekenen. Ik denk dat je hier veel verder mee zal komen dan shakes.
Shakes werken prima om gewicht / vet te verliezen. Het is alleen niet gezond en werkt op termijn niet omdat je niet aan patronen werkt en geen inzicht in je problematiek krijgt. Maar om nu te zeggen dat het niet werkt begrijp ik niet. Je eet <1000 kcal per dag doorgaans ermee. Dat werkt op zichzelf prima.
 
Shakes werken prima om gewicht / vet te verliezen. Het is alleen niet gezond en werkt op termijn niet omdat je niet aan patronen werkt en geen inzicht in je problematiek krijgt. Maar om nu te zeggen dat het niet werkt begrijp ik niet. Je eet <1000 kcal per dag doorgaans ermee. Dat werkt op zichzelf prima.
Misschien heb ik het niet genuanceerd genoeg gezegd... :o maar wat ik bedoelde is of je nu een shake neemt of voeding het gaat uiteindelijk om het onder onderhoud eten. Dus als je denkt een maaltijd te vervangen door een shake dan alsnog gaat het om het aantal kcal van die "maaltijd" en niet om of het een shake of vaste voeding is.
 
Shakes werken prima om gewicht / vet te verliezen. Het is alleen niet gezond en werkt op termijn niet omdat je niet aan patronen werkt en geen inzicht in je problematiek krijgt. Maar om nu te zeggen dat het niet werkt begrijp ik niet. Je eet <1000 kcal per dag doorgaans ermee. Dat werkt op zichzelf prima.

Ik zal het even uitleggen waarom gezegd wordt dat shakes niet werken. De shake zelf gaat geen vet verbranden. Het probleem ligt in de voeding. Pas je voeding aan en dan zijn shakes niet nodig. Wanneer er puur gekozen wordt voor de shakes om ze te vervangen met een maaltijd die uit meer calorieën bestaat.. dan is het gewoon prima natuurlijk. Maar dat zegt de topicstarter niet... daarom wordt er gezegd dat shakes haar niet gaan helpen.
 
Ik zal het even uitleggen waarom gezegd wordt dat shakes niet werken. De shake zelf gaat geen vet verbranden. Het probleem ligt in de voeding. Pas je voeding aan en dan zijn shakes niet nodig. Wanneer er puur gekozen wordt voor de shakes om ze te vervangen met een maaltijd die uit meer calorieën bestaat.. dan is het gewoon prima natuurlijk. Maar dat zegt de topicstarter niet... daarom wordt er gezegd dat shakes haar niet gaan helpen.
Nou bedankt voor deze uitleg zeg. Een zéér genuanceerd concept inderdaad waar ik zelf nooit op was gekomen. Erg fijn, met deze kennis kan ik er weer een tijdje tegenaan.
 
Shakes zijn niet nodig.
 
Shakes zijn niet nodig maar kunnen wel nuttig zijn om soms een maaltijd te vervangen om als tussendoortje te gebruiken. In dat geval zou ik voor een whey isolaat gaan. De basis is natuurlijk je voeding die op orde moet zijn.
 
Back
Naar boven