XXL Nutrition

Mini cut of bulken?

Bezoekers in dit topic

Veinsta

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 jan 2018
Berichten
469
Waardering
324
Lengte
1m90
Massa
97kg
Vetpercentage
> 50%
Hey allemaal,

Nu ongeveer een half jaar serieus bezig geweest met bulken. Van 89 naar 98 gebulkt. ( lichte Dirty Bulk) Zit momenteel op 93.5kg
Zeker wat spiermassa meegepakt en mag zeker niet klagen maar nu vroeg ik me af. Mini cut of door bulken?

Ik zou een mini cut doen omdat ik er deze zomer er toch nog niet heel droog wil bijlopen ivm te weinig massa ,(vind ik persoonlijk) en zo kan doorbulken tot volgende zomer OF nu doorbulken en bij een te hoog vetpercentage pas weer gaan cutten ongeacht zomer of niet... Wat denken jullie?
 
Geef je het antwoord niet zelf al?
 
Geef je het antwoord niet zelf al?
Een beetje wel natuurlijk, maar vroeg me af wat jullie ervaring was. Liever cutten ook al heb je niet maximaal gebulkt (tot max vp) of bulk je dan nog even door ongeacht zomer of niet?
 
Een beetje wel natuurlijk, maar vroeg me af wat jullie ervaring was. Liever cutten ook al heb je niet maximaal gebulkt (tot max vp) of bulk je dan nog even door ongeacht zomer of niet?

Zomer duurt nog wel even hoor..
 
Cutten duurt altijd langer dan je planning is. Helemaal als je het nu nog verder op laat lopen. De zomer is er eerder dan je denkt ;) Zou gewoon zonde zijn als je het nu te ver uit de hand laat lopen en je straks veel te veel moet cutten. Lang cutten is vooral mentaal zwaar.

Ik zou dus zelf voorstander zijn van er nu alvast wat af cutten zodat je straks voor de zomer minder lang bezig bent.
 
Cutten duurt altijd langer dan je planning is. Helemaal als je het nu nog verder op laat lopen. De zomer is er eerder dan je denkt ;) Zou gewoon zonde zijn als je het nu te ver uit de hand laat lopen en je straks veel te veel moet cutten. Lang cutten is vooral mentaal zwaar.

Ik zou dus zelf voorstander zijn van er nu alvast wat af cutten zodat je straks voor de zomer minder lang bezig bent.

Thanks, ben in ieder geval benieuwd hoe mijn eerste cut zal gaan.
 
Thanks, ben in ieder geval benieuwd hoe mijn eerste cut zal gaan.

Helemaal in je eerste cut zal die vele malen langer duren dan je zou willen. Je moet immers er nog achter komen waar jouw lichaam goed op reageert etc.
Bovendien heb je voeding ook niet zomaar van de 1 op de andere dag goed voor elkaar, is een leer proces waar je gaande weg leert.
 
Helemaal in je eerste cut zal die vele malen langer duren dan je zou willen. Je moet immers er nog achter komen waar jouw lichaam goed op reageert etc.
Bovendien heb je voeding ook niet zomaar van de 1 op de andere dag goed voor elkaar, is een leer proces waar je gaande weg leert.

Ben benieuwd. Werk met het iifym principe om alles vol te kunnen houden. Qua calorieen is niks een probleem, of ik er nou 3500 eet of 2200. Dus dat moet wel lukken met de nodige cardio.
 
Ben benieuwd. Werk met het iifym principe om alles vol te kunnen houden. Qua calorieen is niks een probleem, of ik er nou 3500 eet of 2200. Dus dat moet wel lukken met de nodige cardio.

Hoe bedoel je geen probleem? lijkt me toch dat het wel degelijk uit maakt voor je progressie of je 3500 of 2200 kcal eet :rolleyes:
 
Mentaal gezien, kan heel goed uit te voeten met een laag kcal
 
Ja en naast die kilo's hoeveel % vet heb je.
Tot waar wil je cutten bekijk het eens vanuit dat perspectief.
 
Ja en naast die kilo's hoeveel % vet heb je.
Tot waar wil je cutten bekijk het eens vanuit dat perspectief.

Zit nu denk ik rond de 18 procent. Zakken tot 10-12 is mijn streven
 
Zit nu denk ik rond de 18 procent. Zakken tot 10-12 is mijn streven

op 18% zou ik sws gaan cutten. En cutten tot 10 a 12 is niet ff een 'mini' cut. reken maar zeker 2 weken om 1% te verliezen. Mits je het goed doet met massa behoud.
 
Als je nu door bulkt, duurt het niet heel lang voor je boven de 20% gaat komen, en geloof me vanaf daar word een cut als maar lastiger en langer ;) Ben zelf al maaanden bezig van 27 naar nu 16% en ga nog tot de 12%.
Het is natuurlijk wel sneller te doen. Maar persoonlijk ben ik meer voorstander van slow and steady cutten. Op die manier behoud je al je massa lekker en hoef je je niet telkens fut loos te voelen door het enorme kcal tekort.
 
Netjes! Ook nog effetjes voor de boeg dus. Ik zit er wel op te azen om te kijken hoe mijn lichaam reageert op een snelle of juist langzame cut.
 
Zeker cutten nu. Je gaat zoiezo paar maanf mee zoet zijn nu. Anders maak je je het alleen maar moeilijker...
 
Dank allen voor de reacties. Is er een schatting tot welk gewicht ik zal moeten om 10-->12 procent aan te tikken? Momenteel 18 procent op 93-94 kilo. Niet om uiteindelijk alleen op gewicht te letten, wel bevordelijk voor de mindset (,ik moet nog ongeveer X kilo eraf)
 
Dank allen voor de reacties. Is er een schatting tot welk gewicht ik zal moeten om 10-->12 procent aan te tikken? Momenteel 18 procent op 93-94 kilo. Niet om uiteindelijk alleen op gewicht te letten, wel bevordelijk voor de mindset (,ik moet nog ongeveer X kilo eraf)

zeker tot 85. maar ben bang nog wel lager.
 
Netjes! Ook nog effetjes voor de boeg dus. Ik zit er wel op te azen om te kijken hoe mijn lichaam reageert op een snelle of juist langzame cut.

Kom je vanzelf achter als je strak gaat cutten. Gooi er voor de grap maar is een week in van echt diep cutten. Zul je zien dat het langzaam doen vele malen makkelijker vol te houden is
 
haha dat is alweer een tijdje geleden dat ik dat gewicht aantikte. Om terug te komen op je van '18 naar 10-12% is geen minicut', ik bedoelde een minicut naar 14-15. Naar 10-12 wordt idd geen mini cut maar mijn eerste serieuze.
 
Back
Naar boven