XXL Nutrition

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Moeten moderators van onze topics afblijven?


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Balen joh. Ik hoop dat de fysio je snel weer op de rails kan krijgen.
 
Balen joh. Ik hoop dat de fysio je snel weer op de rails kan krijgen.

Wat mij betreft kraakt ze de hele bende 1x goed...dat doet dan effe zeer, maar ben ik er ook gelijk vanaf. IK WIL SPORTEN!!! :treuren::flexbiceps:
 
Wat mij betreft kraakt ze de hele bende 1x goed...dat doet dan effe zeer, maar ben ik er ook gelijk vanaf. IK WIL SPORTEN!!! :treuren::flexbiceps:
RUSTAGH!
Ook even kijken of er een achterliggende oorzaak te vinden is. Zijn je abs bv. al weer helemaal op sterkte na de operatie, een slappe buik kan doorwerken naar de rug.
 
RUSTAGH!
Ook even kijken of er een achterliggende oorzaak te vinden is. Zijn je abs bv. al weer helemaal op sterkte na de operatie, een slappe buik kan doorwerken naar de rug.

Zeg je nou dat ik een slappe buik heb??? :treuren:

En het is nog niet eens vrijdag... :emo:
 
Hoop dat ze T een beetje goed onderhanden kan nemen en p korte termijn.

Mogelijk kan ze ook wat oefeningen aanraden.

Soms is inderdaad extra versterken van buikspieren en rugspieren iets wat kan helpen bij rugpijn.
 
Het was maar een vraagje hoor. Niet meteen janken :(

Haha...just kidding Neetje :knipoog:

Hoop dat ze T een beetje goed onderhanden kan nemen en p korte termijn.

Mogelijk kan ze ook wat oefeningen aanraden.

Soms is inderdaad extra versterken van buikspieren en rugspieren iets wat kan helpen bij rugpijn.

Ik hoop het ook. Ik word vandaag teruggebeld voor een afspraak, dus heb goede hoop dat ik deze week al terecht kan. We shall see... :thumb:
 
doe je toevallig veel crunches? dan is dat mogelijk de oorzaak. evenveel crunches als extensions doen dan kan het, of je moet voor abs meer ri planks en ab wheel rollouts gaan. crunches is een blessure gevoellige oefening zeker omdat het het evenwicht heel erg verstoord. overigens heeft het naast het visuele effect weinig effect qua corestrenght
 
doe je toevallig veel crunches? dan is dat mogelijk de oorzaak. evenveel crunches als extensions doen dan kan het, of je moet voor abs meer ri planks en ab wheel rollouts gaan. crunches is een blessure gevoellige oefening zeker omdat het het evenwicht heel erg verstoord. overigens heeft het naast het visuele effect weinig effect qua corestrenght
is een crunch niet goed? :haar:
 
is een crunch niet goed? :haar:

ik weet niet precies meer wat de reden was, echter had het te maken met een onnatuurlijke beweging voor de buikspieren (zoiets als plank zou natuurlijk moeten zijn).
daarnaast is het vaak het probleem dat als je meer crunches dan back extensions/deadlifts etc doet, er een disbalans komt waardoor je blessures gaat oplopen.

je zou het kunnen zien als de voor en achter kant van de schouders, als deze niet in balans zijn krijg je ook problemen met postuur en eventuele blessures.

ik het ooit ergens in een artikel gelezen, daarnaast vind ik het zelf ook wel logisch klinken


oftewel crunches kunnen wel maar er moet een balans zijn met de antagoniste spiergroep. (dit zal niet gebeuren bij 1x in de week crunches o.i.d echter wel bij overmatige training).
 
ik weet niet precies meer wat de reden was, echter had het te maken met een onnatuurlijke beweging voor de buikspieren (zoiets als plank zou natuurlijk moeten zijn).
daarnaast is het vaak het probleem dat als je meer crunches dan back extensions/deadlifts etc doet, er een disbalans komt waardoor je blessures gaat oplopen.

je zou het kunnen zien als de voor en achter kant van de schouders, als deze niet in balans zijn krijg je ook problemen met postuur en eventuele blessures.

ik het ooit ergens in een artikel gelezen, daarnaast vind ik het zelf ook wel logisch klinken


oftewel crunches kunnen wel maar er moet een balans zijn met de antagoniste spiergroep. (dit zal niet gebeuren bij 1x in de week crunches o.i.d echter wel bij overmatige training).
OK, balans tussen voor en achterkant ga ik in mee :)
Ik vind trouwens ook de ab wheel rollouts een van de meest brute buikspieroefeningen, zou ik ook niet aanraden aan iemand die een netaan hersteld litteken in zijn buik heeft.
 
OK, balans tussen voor en achterkant ga ik in mee :)
Ik vind trouwens ook de ab wheel rollouts een van de meest brute buikspieroefeningen, zou ik ook niet aanraden aan iemand die een netaan hersteld litteken in zijn buik heeft.

oh nee daar heb je helemaal gelijk in ! dat had ik er inderdaad even bij moeten zetten.
 
doe je toevallig veel crunches? dan is dat mogelijk de oorzaak. evenveel crunches als extensions doen dan kan het, of je moet voor abs meer ri planks en ab wheel rollouts gaan. crunches is een blessure gevoellige oefening zeker omdat het het evenwicht heel erg verstoord. overigens heeft het naast het visuele effect weinig effect qua corestrenght

Ik doe helemaal geen crunches :o Deze blessure is ontstaan in een machine (total abdominal), door gewoon te veel gewicht eraan te hangen...

https://cdn3.volusion.com/aqyor.dadrn/v/vspfiles/photos/TGTotalAbdominal-2.jpg

Ik vind crunches een beetje overrated eerlijk gezegd. Mijn buikspieren worden best al veel aangesproken met andere oefeningen en pak regelmatig een decline ab-bankje en side bends met schijf. Soms wat kneeling cable crunches, maar dat is alweer een tijd geleden. Meer doe ik niet aan abs.

is een crunch niet goed? :haar:

Crunchy Kitkat bar wel...

upload_2018-1-23_7-58-16.png


OK, balans tussen voor en achterkant ga ik in mee :)
Ik vind trouwens ook de ab wheel rollouts een van de meest brute buikspieroefeningen, zou ik ook niet aanraden aan iemand die een netaan hersteld litteken in zijn buik heeft.

Ab wheel heb ik inderdaad sinds mijn operatie niet meer gedaan. Heb geen last meer van mijn litteken, dus kan dat wel weer eens proberen. Heb zo'n kreng thuis :D

oh nee daar heb je helemaal gelijk in ! dat had ik er inderdaad even bij moeten zetten.

No prob...Had het vanzelf gevoeld. Ben blij met al je tips en tricks en andere info :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Moet gelijk aan de pauzes vroeger op school denken. Altijd even het sigarenwinkeltje op de hoek om zo'n ding te scoren. Zo zoet dat het tandvlees zich terugtrok tot achter de oren. :D

Haha hier precies hetzelfde! Heerlijk... drool:
 
Nog niet zolang geleden heb ik er weer eens een halve van op, binnen no-time pijn in mijn harses van de zoetigheid, dat ik dat vroeger lekker vond. :eek!:

Ik heb dat al minstens 25 jaar niet gegeten...Misschien maar weer eens proberen, als ik een 'cheat-day' heb :D
 
Back
Naar boven