XXL Nutrition

Stelling PIkant eten: mogelijke voor- en nadelen?

Bezoekers in dit topic

Pieter1992

Cool Novice
Lid geworden
21 jul 2011
Berichten
82
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Ik heb de afgelopen tijd een aantal keer mensen bezig gehoord over pikant eten. Een paar beweerden dat de spicyness helpt calorieën te verbranden en de ander zeiden dat het een nachtmerrie was voor je spijsverteringsorganen.

Omdat zulke topics me best wel interesseren heb ik wat research gedaan hierover.
Deze heb ik in dit artikeltje wat samengevat: Hot & Spicy: alles over pikant eten

Er zijn geen sluitende wetenschappelijke bewijzen voor eventuele positieve effecten. Maar ik denk wel dat een beetje tabasco of andere spicyness voor sommige mensen wel kan helpen. BIjvoorbeeld om hun anders 'saaie' portie groente wat op te leuken.

Waar zien jullie mogelijke voor- en nadelen?
 
‘Spiciness’ gebruiken om je eten smaak te geven. Ik geloof niet dat je echt verschil in spijsvertering gaat merken.
 
Als je inderdaad heel spicy eet ga je hoogstwaarschijnlijk het niet binnenschrokken en trager eten. Daarnaast ga je ook meer drinken, maar de vraag is natuurlijk wat... Water helpt niet.
Andere redenering: de stressreactie die voorkomt is in principe katabool. Niet super goed voor de gains met andere woorden. Maar ik denk door de tijdelijke aard van de stress (zweten, hartslag omhoog, etc gaan snel voorbij), dat het niet zo weinig zal uitmaken.
 
Ik hou van spicy eten. Eet er zeker niet minder door.
 
Als je inderdaad heel spicy eet ga je hoogstwaarschijnlijk het niet binnenschrokken en trager eten. Daarnaast ga je ook meer drinken, maar de vraag is natuurlijk wat... Water helpt niet.
Andere redenering: de stressreactie die voorkomt is in principe katabool. Niet super goed voor de gains met andere woorden. .

Er was een tijd dat dit allang in een sig had gestaan :roflol:
 
Als je inderdaad heel spicy eet ga je hoogstwaarschijnlijk het niet binnenschrokken en trager eten. Daarnaast ga je ook meer drinken, maar de vraag is natuurlijk wat... Water helpt niet.
Andere redenering: de stressreactie die voorkomt is in principe katabool. Niet super goed voor de gains met andere woorden. Maar ik denk door de tijdelijke aard van de stress (zweten, hartslag omhoog, etc gaan snel voorbij), dat het niet zo weinig zal uitmaken.
Liter melk #vegan
 
Ik maak wel eens dikke vette chili soep. Met chili en tomaten en knoflook en nog veel meer chili en een beetje limoen. Nou en scherp jonge. Als je verkouden bent en je drinkt mijn chilisoep heb je verdomme meteen de niagra waterval eronder hangen. En het werkt tegen alles ook. Ochtend ziek? meem een kopje chi.. JONGE BAM. Klap in de bek jonge. meteen wakker. Wat koffie, glaasje chilisoep gek, vreet het glas erbij op, is ie nog scherper.
 
Ik maak wel eens dikke vette chili soep. Met chili en tomaten en knoflook en nog veel meer chili en een beetje limoen. Nou en scherp jonge. Als je verkouden bent en je drinkt mijn chilisoep heb je verdomme meteen de niagra waterval eronder hangen. En het werkt tegen alles ook. Ochtend ziek? meem een kopje chi.. JONGE BAM. Klap in de bek jonge. meteen wakker. Wat koffie, glaasje chilisoep gek, vreet het glas erbij op, is ie nog scherper.
zo-doen-we-da-jonguh-new-kids.png
 
Liter melk #vegan
melk is niet vegan, just sayin'
EDIT: toch niet in het geval van koemelk, wat het meestal is :D
Ik maak wel eens dikke vette chili soep. Met chili en tomaten en knoflook en nog veel meer chili en een beetje limoen. Nou en scherp jonge. Als je verkouden bent en je drinkt mijn chilisoep heb je verdomme meteen de niagra waterval eronder hangen. En het werkt tegen alles ook. Ochtend ziek? meem een kopje chi.. JONGE BAM. Klap in de bek jonge. meteen wakker. Wat koffie, glaasje chilisoep gek, vreet het glas erbij op, is ie nog scherper.
Vergeet niet de pitjes van je chili te verwijderen. Deze kan je later fijn hakken en opsnuiven. Klapt er godverdekke megahard in jonguh
 
melk is niet vegan, just sayin'

Vergeet niet de pitjes van je chili te verwijderen. Deze kan je later fijn hakken en opsnuiven. Klapt er godverdekke megahard in jonguh
Bam in die muil jonguh
 
Mensen komende uit culturen waar in de regel pittig wordt gegeten "ruiken" wel een beetje anders. Of dat een voor- of nadeel is, is waarschijnlijk per individu verschillend.
 
Ik doe altijd vijf Madam Jeanette's in mijn eten. Dit werkt echt perfect, viel nog nooit zo snel af. Dit is mijn grote geheim om vet te verbranden. Moet je ook echt eens proberen!!!

:trollface:
 
Bij mijn studie (voeding en dietiek) heb ik geleerd dat scherp eten een kleine (zal minimaal zijn) bijdrage levert aan het versnellen van je metabolisme, verder is het erg goed voor je hart. Als ik het goed heb triggerd het een beetje een thermogenisch effect. Overigens is scherp eten niet het rode pepertje van de supermarkt, daarvoor zul je toch wel wat serieuzers moeten hebben.

Ik denk niet dat je je vast moet houden aan de effecten, ik zou eerder kijken naar wat je lekker vind en of je darmen het kunnen verdragen, zoniet dan brengt het meer nadeel dan voordeel in mijn ogen.

Ik eet zelf graag erg scherp en merk niet een significant verschill wanneer ik een tijd niet scherp eet.
 
Back
Naar boven