AndroidHealthClinic

Forum Challenge N°14 Shoulder complex (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

op kracht trainen heeft imo weinig met deze challenge te maken. voor mij was het iig puur de verzuring die inzette die roet in het eten gooide. dat terwijl ik toch ongeveer evenveel overhead press als bulck

if anything denk ik dat een bodybuilder deze challenge beter had kunnen doen dan een powerlifter, gezien het verschil in reprange en trainingsmethode die ze doorgaans hanteren

Ik denk dat het voor iedereen puur de verzuring is zodra je faalt :D
Zet mijn geld dan toch op iemand met een sterke overhead press. Iemand met een overhead press lager dan pak 'm beet 80kg gaat deze challenge nooit winnen. Het gewicht van 20kg is nog te zwaar dat het kracht element zeker een rol speelt. Vind de oefening bijna gelijk aan een front hold.
 
Gaan we nu allemaal doen alsof we het net zo goed met 50kg en 100kg hadden kunnen doen voor respectievelijk de vrouwen en de mannen. Wat een onzin zeg :roflol:

Natuurlijk heeft kracht te maken met het feit of je wel of niet een x aantal reps op een bepaald gewicht kunt doen. Laat ik de discussie soort lifter verder even in het midden en beperk ik me tot de basis.

Verzuren zal het zeker, maar zeggen dat het gewicht er eigenlijk niet toe doet slaat nergens op :dunno:

Denk je dat iemand die nu nog geen 2 rondjes haalt van Bulck zou winnen als het gewicht gehalveerd werd?
 
Ik denk dat het voor iedereen puur de verzuring is zodra je faalt :D
Zet mijn geld dan toch op iemand met een sterke overhead press. Iemand met een overhead press lager dan pak 'm beet 80kg gaat deze challenge nooit winnen. Het gewicht van 20kg is nog te zwaar dat het kracht element zeker een rol speelt. Vind de oefening bijna gelijk aan een front hold.
als ik een 120 kg ohp faal is het niet de verzuring.
 
Denk je dat iemand die nu nog geen 2 rondjes haalt van Bulck zou winnen als het gewicht gehalveerd werd?

Nee, maar dat is ook het punt niet geweest. Met of de helft aan reps per rondje of de helft aan gewicht zullen er veel meer een poging wagen en dat is toch waar zo'n challenge imo een beetje om draait. Zoveel mogelijk inzendingen. De meeste challenges zijn er maar en handjevol deelnemers steeds en dat is denk ik omdat de lat gewoon te hoog ligt vaak.
 
Nee, maar dat is ook het punt niet geweest. Met of de helft aan reps per rondje of de helft aan gewicht zullen er veel meer een poging wagen en dat is toch waar zo'n challenge imo een beetje om draait. Zoveel mogelijk inzendingen. De meeste challenges zijn er maar en handjevol deelnemers steeds en dat is denk ik omdat de lat gewoon te hoog ligt vaak.
Denk dat je je hier een beetje in vergist. Genoeg mensen die het geprobeerd hebben maar niet ingezonden hebben omdat ze niet in de buurt van bulck kwamen. Ik denk dat het niet anders was geweest als bulck 6 rondes met 10 kg had gedaan en mensen net 2 rondes konden ipv net 1. Verder zijn er ook vaak zat bw challenges etc
 
Denk dat je je hier een beetje in vergist. Genoeg mensen die het geprobeerd hebben maar niet ingezonden hebben omdat ze niet in de buurt van bulck kwamen. Ik denk dat het niet anders was geweest als bulck 6 rondes met 10 kg had gedaan en mensen net 2 rondes konden ipv net 1. Verder zijn er ook vaak zat bw challenges etc

Laat de waarheid in het midden liggen ;) Ik denk dat er veel meer uit de challenges te halen valt in elk geval, dan het kleine hardcore groepje dat nu steeds mee doet. Daarom moet je ook pas de filmpjes aan het einde posten en niet meteen na inzending, maar ook dat is al vaker gezegd.
 
Laat de waarheid in het midden liggen ;) Ik denk dat er veel meer uit de challenges te halen valt in elk geval, dan het kleine hardcore groepje dat nu steeds mee doet. Daarom moet je ook pas de filmpjes aan het einde posten en niet meteen na inzending, maar ook dat is al vaker gezegd.
het kleine hardcore groepje dat nu steeds post*

Heel veel mensen zeggen een poging te hebben gedaan. Ze posten het simpelweg niet omdat het niet in de buurt komt van de nr 1 en dat zijn alleen nog de mensen die aangeven een poging te hebben gedaan. Zullen ook vast genoeg mensen een poging hebben gedaan zonder het te vermelden. Dit is inderdaad op te lossen door filmpjes pas aan het eind te posten, maar dit heeft dan weer andere nadelen zoals het weghalen van het competitieve element en het willen verbeteren van een andere inzending
 
Jullie hebben mazzel!
Ik lig ziek in bed :o
 
Ik heb ook deelgenomen aan deze challenge maar kom tot 2 rondes dus waarom zou ik er een opname van maken en dit hier gaan uploaden. Velen die aan voorgaande challenges hebben meegedaan en dit topic volgen hebben wel even een plate gepakt en een rondje gedaan om te kijken hoe het voelt, weet ik zeker.

Voor meer echte deelnemers, dus ook met inzendingen hadden we een competitie vorm moeten maken zodat je (als je punten wil halen) een inzending in moet sturen. Maar daar was niet echt animo voor. In dit topic hebben toch best wel wat mensen toegegeven het geprobeerd te hebben.
 
Laat de waarheid in het midden liggen ;) Ik denk dat er veel meer uit de challenges te halen valt in elk geval, dan het kleine hardcore groepje dat nu steeds mee doet. Daarom moet je ook pas de filmpjes aan het einde posten en niet meteen na inzending, maar ook dat is al vaker gezegd.

Dat was bij een paar challenges wel de regel. Ik doe dan niet mee, omdat ik geen idee heb waar je tegen werkt. Ook is het topic dan niets aan, 1x per maand is het leuk de filmpjes te bekijken en verder niets. Op een powerlift of gewichthefwedstrijd strijd je ook tegen elkaar en weet je elkaars score. Er wordt zelfs bijgesteld, dat is onderdeel van de game.

Ik gok dat deze net wat te zwaar was Als 2 rondes de max is valt deze niet langzaam te verbeteren. Als je niet verbeterd post je meestal niet. Ik heb soms wel gepost als ik niet verbeterde om te laten zien dat ik het wel gedaan heb en toch best een prestatie van mezelf vond, maar dat is persoonlijk. Ook om de topics levend te houden.
 
Bulck ftw!!
 
Back
Naar boven