AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

??? Borstkas lijkt mij een vriendelijke kerel maar je kan hem ook alles wijsmaken.

Ik pin me vast aan de wetenschap. Die testbooster bevat Mucuna Pruriens wat het dopaminegehalte verhoogt. Verhoogd dopamine > meer LH productie > Meer Testosteron en minder Prolactine.
 
wel vrij indirect vind je zelf niet?
 
Het is jammer dat sommige hier zo kort door de bocht zijn en bij het woord Testbooster meteen aan scam denken. 9/10 testboosters is scam, maar als je je verdiept (wat vrij weinig mensen hier doen) in Mucuna Pruriens studies op de Axis zul je zien dat het wel degelijk een bewezen supplement is.

Mucuna pruriens and Its Major Constituent L-DOPA Recover Spermatogenic Loss by Combating ROS, Loss of Mitochondrial Membrane Potential and Apoptosis

L-DOPA probably stimulates the hypothalamus and forebrain, thus stimulating secretion of gonadotropin releasing hormone (GnRH), which ultimately activates anterior lobe of pituitary to secrete FSH and LH. Elevated levels of FSH and LH stimulate the process of spermatogenesis via testosterone.
 
Om het wat overzichtelijker te maken heb ik alle resultaten en info in deze eerste post geplaats. Ik vul dit de komende dagen nog aan. Mensen die hun resultaten willen delen kunnen posten in dit topic of via pm sturen.

Mogelijke kuren:

Alles kuren zijn 6 weken behalve orals en korte esters only.

  • 250mg test - 250mg primo: voor een goede A:E (Androgeen/Oestrogeen) balans en extra vetverbranding hierdoor. Minder kans op gyno en andere ongewenste oestrogene bijwerkingen. Verhouding kan hierop aangepast worden door test te verlagen en primo gelijk te verhogen.

    Nakuur 10-14 dagen 50mg clomid, dit 10 dagen na laatste inject beginnen. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

    Boven onderhoud eten zorgt er meestal voor dat het vet % gelijk blijft, op onderhoud voor een lichte daling van gemiddeld 1% en onder onderhoud 2%. Beste resultaat voor meeste winst in spiermassa is natuurlijk boven onderhoud.

  • Anavar only op 30mg: gedurende 4 weken voor degenen die liever niet injecteren. Snel herstel en geen nakuur nodig.

    Volgende kuur kan na 2-3 maanden ingepland worden.

  • 20mg anavar - 75mg test propionaat /2dagen: gedurende 4 weken voor sneller herstel en toch een goede A:E verhouding.

    Nakuur 5 dagen 50mg clomid, dit 3 dagen na laatste test inject beginnen. Test kan door hcg vervangen worden.

  • 200mg deca of 100mg NPP/3 dagen - 250mg test: ter bescherming/herstel of voorkomen van bepaalde blessures en een goed immuunsysteem. Je kan test ook vervangen door hcg (hmg kan er ook bij).

    Nakuur 10-14 dagen 50mg clomid, dit 14 dagen na laatste inject. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

  • 250mg test - 20mg anavar: Zelfde als de test-primo kuur, maar met iets meer winst.

    Nakuur 10-14 dagen clomid, 10 dagen na laatste inject beginnen. Volgende kuur kan na 3-4 maanden ingepland worden.

  • 350mg test e - 200mg mast e: Ook 6 weken. Voor degenen die liever masteron dan primo gebruiken. Test mag wat hoger dan omdat het iets minder anabool dan primo is.

    Nakuur 10-14 dagen clomid, 10 dagen na laatste inject te beginnen.

Hcg kan bij elke kuur toegevoegd worden op 500iu-750iu 2x/week, behalve bij de anavar only natuurlijk omdat anders een nakuur nodig is.

Dit zorgt voor sneller herstel. Wel opletten dat je eigen testosteronaanmaak gestimuleerd wordt en dus ook de omzetting naar oestrogeen. Dus reken op 100mg test dat je eigenlijk minder zou moeten zetten voor een goede A:E verhouding. Mensen gevoelig aan oestrogene bijwerkingen zoals gyno moeten hier zeker rekening mee houden en hun dosis hier op voorhand aan aanpassen.


Gemiddelde winsten:

Dit is dus wat je overhoud na een kuur (minus vocht en verlies na kuur).


  • Primo-test: 3kg gemiddeld (gebaseerd op dosering 200 primo -250 test).

  • Anavar only: 2kg gemiddeld.

  • Anavar 20mg- test 250: geeft gemiddeld 4kg winst.

  • Deca-test: Ook 4kg gemiddeld.


Resultaten test e 250mg – primo 200mg kuur (6weken, nakuur 10dagen clomid op 50mg):

+Hope2again:-Start 85kg op 13% (vvm 74kg)

-Einde na nakuur 88,3 op 11% (vvm 78,6kg)

-Winst 4,6kg


+SHaDoWLanDZ: -Start 103,4kg op 23% (vvm 79,6kg)

-Einde 106,2kg op 22% (vvm 82,8kg)

-Winst 3,2kg


+CobyBE:-Start 91,5kg op 19,8% (vvm 73,4kg)

-na 6weken 93kg op 17,81% (vvm 76,5kg)

-Winst 3,1kg

-Na 10 weken 95Kg op 17.5% (dosis verhoogd in week 7 naar 500mg test en 300mg primo, merkt zelf sterke stijging in vocht op)

-12 weken doorgezet, resultaat 2 weken na nakuur 93kg op 17% (vvm 77,2kg)

-Uiteindelijk winst 3,8kg. Zoals u ziet heeft langer kuren of dosis verhogen weinig nut op termijn. Hij had sneller een nieuwe kuur kunnen beginnen als hij op 6 weken gestopt was.


+Gebruikuur:-Start 80kg op 11.9% - 14.7% (vvm 70,48- 68,24)

-2 weken na nakuur: 84kg op 13.0% - 13.5% (vvm 73,08- 72,66)

-winst: 2,6- 4,4kg


+Annoniem 1:-Start 80,5kg op 16% (vvm 67,6kg)

-Einde 84,8 op 15% (vvm 72,1kg)

-Winst 4,5kg


+Annoniem 2:-Start 93kg op 15% (vvm 79,1kg)

-Einde 92kg op 11% (81,9kg)

-Winst 2,8kg


+Annoniem 3:-Start 90,5 kg op 11% (vvm 80,1kg)

-Einde 93,5 kg op 11% (vvm 83,2kg)

-4weken na nakuur 93 kg op 11% (vvm 82,8kg)

-Winst 2,7kg


Andere kuren:

+Annoniem 4 (test e 250 mg-anavar 30mg/dag): -Resultaat 4,5kg winst en daling van 1%

-Start en eindgewicht nog opvragen



Geposte resultaten:
Ik Heb ze altijd beiden gebruikt omdat ik het maximale uit een kuur wil halen eerst, bv sust, daarna een androgeen middel, zo kon je ang kuren en alle receptoren goed gevuld houden.
Ik heb nooit een klacht gehad
Staat hier nog wel ergens een foto van mij
Maarik was dan ook 24/7 bezigen bb ging nooit uit, geen alcohol, en iedere avond 09:30 naar bed.
Ook ivm zware baan 04:00 opstaan 16:30+ thuis
Wens je veel succes
Sahr
 
Wat is je punt nou? Wat heb je beiden gebruikt?
 
cools, lukt het om npp 3x per week te injecteren? in je beginpost staat e3d, dus neem aan van wel? zou het de laatste 6 weken van een kuur willen uitproberen om mee te clean bulken. Welke dosis raad je aan icm 500 test 400 mast voor goede verhoudingen?

Om de 2 dagen kan ook, lagere dosis dan. 200mg is deca of npp is altijd voldoende (sterker anabool op lage dosis, maar meer bijwerkingen op hogere).
 
Cools
Nu begin ik over 2 weken met mijn test + primo + Bold kuur.

Ik wilde iets doen in de trant van 250 test + 400 bold + 200 primo per inject (ongeveer 20 weken). ik was van plan de injectie om de 5 dagen te zetten gezien de halfwaarde tijd van test en primo. Maar vandaag mezelf even verder verdiept in halfwaardetijden en hoe de grammetjes zich nou opstapelen. (zie mijn post Frontload/actieve stof Calculator (excel) )

De halfwaarde tijd van Bold is dus vele malen langer, waardoor als ik deze elke 5 dagen gewoon meezet deze zich binnen hele korte tijd heel erg hoog opstapelt. Is het dan beter om deze maar 1 van de 2x mee te zetten of simpelweg de dosis te verlagen?
Alleen nu gaat de dosis verlagen regelrecht tegen al het advies in wat ik hier op de forums zie.

iedereen roept dat bold op 800-1000mg 1x per week gezet moet worden.
des te meer ik erover nadenk des te belachelijker vind ik de dosis van 800-1000mg BOLD per week klinken. Als je kijkt dat de actieve stof na enkele weken dan al op 2000mg ligt.



bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Cools
Nu begin ik over 2 weken met mijn test + primo + Bold kuur.

Ik wilde iets doen in de trant van 250 test + 400 bold + 200 primo per inject (ongeveer 20 weken). ik was van plan de injectie om de 5 dagen te zetten gezien de halfwaarde tijd van test en primo. Maar vandaag mezelf even verder verdiept in halfwaardetijden en hoe de grammetjes zich nou opstapelen. (zie mijn post Frontload/actieve stof Calculator (excel) )

De halfwaarde tijd van Bold is dus vele malen langer, waardoor als ik deze elke 5 dagen gewoon meezet deze zich binnen hele korte tijd heel erg hoog opstapelt. Is het dan beter om deze maar 1 van de 2x mee te zetten of simpelweg de dosis te verlagen?
Alleen nu gaat de dosis verlagen regelrecht tegen al het advies in wat ik hier op de forums zie.

iedereen roept dat bold op 800-1000mg 1x per week gezet moet worden.
des te meer ik erover nadenk des te belachelijker vind ik de dosis van 800-1000mg BOLD per week klinken. Als je kijkt dat de actieve stof na enkele weken dan al op 2000mg ligt.



bedankt alvast!

Om de 7 dagen alles en dosis hierop aanpassen (minder bold dus).

200-300mg/week zou ik aanhouden.
 
Laatst bewerkt:
Cools, hoe erg is het om olie SQ te zetten. Was niet aan het kijken tijdens injectie en hierdoor trok ik dus de naald eruit i.p.v. dat die in de spier blijft had ik die dus zo ver teruggetrokken dat ik +/- 1-1.5ml sq heb gezet (gok ik). Huid was daarna ook 'bobbelig' of hoe je zoiets moet uitdrukken. Heb het gemasseerd, gedoucht met warm water en daarna nog ff stukje gaan wandelen. Is dit een probleem voor inkapselen of zal het zo geen effect daarop hebben. Enig idee?

Wat ik zo snel erover kon vinden is het in principe niet erg maar, het kan voor inkapseling van de olie zorgen als de hoeveelheid te veel is. In hoeverre is dit dus echt erg kun je daar een uitspraak over doen. Bvd :)
 
Cools, hoe erg is het om olie SQ te zetten. Was niet aan het kijken tijdens injectie en hierdoor trok ik dus de naald eruit i.p.v. dat die in de spier blijft had ik die dus zo ver teruggetrokken dat ik +/- 1-1.5ml sq heb gezet (gok ik). Huid was daarna ook 'bobbelig' of hoe je zoiets moet uitdrukken. Heb het gemasseerd, gedoucht met warm water en daarna nog ff stukje gaan wandelen. Is dit een probleem voor inkapselen of zal het zo geen effect daarop hebben. Enig idee?

Wat ik zo snel erover kon vinden is het in principe niet erg maar, het kan voor inkapseling van de olie zorgen als de hoeveelheid te veel is. In hoeverre is dit dus echt erg kun je daar een uitspraak over doen. Bvd :)

Is gewoon te doen, maar 0,5ml max per injectie wordt aangeraden.

Bij een verharding wordt de opname waarschijnlijk beperkt en is het geen goed idee om sq te zetten.
 
Is gewoon te doen, maar 0,5ml max per injectie wordt aangeraden.

Bij een verharding wordt de opname waarschijnlijk beperkt en is het geen goed idee om sq te zetten.

Okee dat is wel een geruststelling. Ik zal beter opletten de volgende keer en nu in de gaten houden dat het niet gaat verharden. Bedankt wederom :)
 
Het is jammer dat sommige hier zo kort door de bocht zijn en bij het woord Testbooster meteen aan scam denken. 9/10 testboosters is scam, maar als je je verdiept (wat vrij weinig mensen hier doen) in Mucuna Pruriens studies op de Axis zul je zien dat het wel degelijk een bewezen supplement is.

Mucuna pruriens and Its Major Constituent L-DOPA Recover Spermatogenic Loss by Combating ROS, Loss of Mitochondrial Membrane Potential and Apoptosis

L-DOPA probably stimulates the hypothalamus and forebrain, thus stimulating secretion of gonadotropin releasing hormone (GnRH), which ultimately activates anterior lobe of pituitary to secrete FSH and LH. Elevated levels of FSH and LH stimulate the process of spermatogenesis via testosterone.
Eigenlijk begrijp ik niet goed wat er bij de MP groep staat in Tabel 2 (de tabel ivm testosteron, LH en FSH). Kan ik daaruit afleiden dat het maar een zeer kleine verhoging is of ben ik verkeerd. Vermits dat jij refereert naar dit artikel, veronderstel ik dat jij mij dat kan uitleggen.
 
Cools, ik had in een vorige kuur test/tren last van verhoogde prolactine, waardoor ik irritant laat klaarkwam tijdens seks. Ik liet geen AI meelopen toen, maar cabergoline heeft het opgelost. Nu zou ik in een volgende kuur test/npp willen gebruiken, denk je dat het slim is op bij voorbaat een AI, aoals aromasin op 10mg eod, te laten meelopen zodat er (indirect) ook minder prolactinevorming is?
 
Cools ik zit te kutten met bloeddruk...enige supps ofz die helpen bloeddruk te verlagen

Knofloofcaps was ik al tegengekomen

Bloeddruk gistermiddag. 166/70
Bij opstaan 127/67
Vanmiddag 185/ 68

Bovendruk is dus veel tehoog
 
Cools ik zit te kutten met bloeddruk...enige supps ofz die helpen bloeddruk te verlagen

Knofloofcaps was ik al tegengekomen

Bloeddruk gistermiddag. 166/70
Bij opstaan 127/67
Vanmiddag 185/ 68

Bovendruk is dus veel tehoog
Je kan met voeding ook nog wel wat dingen proberen.
Kaneel, basilicum, gember en ui schijnen ook positief te kunnen werken tegen hoge bloeddruk.
Nitraatrijke groenten kunnen ook een positieve bijdrage leveren zoals bieten, aubergine, kool, boerenkool en sla.
Het schijnt dat blauwe bessen ook positief werken.
Maar ja.. het is toch altijd een kwestie van proberen.
 
Back
Naar boven