AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Omdat mensen al nauwelijks genoeg tijd nemen om zich in de indirecte politiek te volgen. Je ziet wat fragmentjes op het nieuws, je leest miss een verkiezingsprogramma een beetje en kijkt hier en daar stukjes van debatten.

Als je bovenstaand doet ben je bovengemiddeld op de hoogte vande politiek.
 

Omdat mensen al nauwelijks genoeg tijd nemen om zich in de indirecte politiek te volgen. Je ziet wat fragmentjes op het nieuws, je leest miss een verkiezingsprogramma een beetje en kijkt hier en daar stukjes van debatten.
Daar ligt dan (ook) nog een taak van de politiek te wachten. Informeer de burger beter wanneer er iets te kiezen valt. Kies bepaalde onderwerpen uit. Lijkt mij allemaal niet zo ingewikkeld eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Daar ligt dan (ook) nog een taak van de politiek te wachten. Informeer de burger beter wanneer er iets te kiezen valt. Kies bepaalde onderwerpen uit. Lijkt mij allemaal niet zo ingewikkeld eerlijk gezegd.

Dat is het ook helemaal niet, tenzij je natuurlijk zaken te verbergen hebt omdat je een dubbele agenda voert en tegenstrijdige belangen dient.....
 
Baudetbestrijding gaat voor, ook als het met antisemieten moet - Opinie - Voor nieuws, achtergronden en columns

Politicoloog Tom van der Meer klaagde dat de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen niet uit de verf komt. Er wordt te weinig over waarden gediscussieerd, schreef hij. Dan heeft hij toch niet helemaal opgelet. Me dunkt, in Amsterdam en Rotterdam gaat het alleen maar over waarden. Racisten buiten de deur houden, is er iets hogers? Dat begon al bij het debat van de landelijke lijsttrekkers in De Balie. Het was een potje moreel verplassen tussen Pechtold, Klaver en Asscher. Gedrieën maakten ze Thierry Baudet een kopje kleiner. Ik zou hebben gezegd: zoek iemand van je eigen leeftijd, maar belangrijker is hier het bijbelse beginsel dat wie zo enthousiast veroordeelt, onherroepelijk zelf geoordeeld zal worden.

Laten we de plaatselijke toestand bezien. De Amsterdamse partijleider van D66, Reinier van Dantzig, schreef een stuk in Het Parool. Hij beschuldigde de VVD ervan te weinig afstand te nemen van Baudets lokale afgezant, Annabel Nanninga. 'Racisme is voor de VVD kennelijk geen serieus onderwerp.' Dominee Van Dantzig houdt de gemeente voor welke psalm ze moet zingen en de VVD zingt vals. Maar die Van Dantzig, waar kennen we die ook al weer van? Oja, van liefdesactiviste Shirin Musa.
Zij wilde in Amsterdam affiches ophangen van een intercultureel kussend moslim-joods paartje. Daarmee had ze in Rotterdam succes gehad. In de hoofdstad van de vrije liefde kreeg ze nul op het rekest. D66 verklaarde dat 'de (islamitische) gemeenschap' dit niet trok. Er kwam een relletje van, waarna Van Dantzig vlot zijn jasje keerde en verzekerde dat het een prachtig initiatief was. Eergisteren kwam het besluit van de D66-wethouder: te duur. De affiches zijn te duur. Dat treft, want over prijzige gemeente-initiatieven komen we nog te spreken.

Dan GroenLinks. Die partij is de laatste uit het progressieve midden die nog meeloopt in de veelbesproken mars tegen racisme op 18 maart. De mars heet in de wandeling de 'demo tegen Annabel'. Dankzij speurneus Carel Brendel weten we iets meer van de deelnemende clubs. Dat zijn onder meer AFA en No Borders, die volgens de AIVD niet vies zijn van geweld. Plus de Internationale Socialisten, waarover Binnenlandse Zaken meldt: 'socialistisch extreem links-propalestijns standpunt in antisemitische termen gesteld.' De PvdA en de SP, aanvankelijk van de partij, hebben zich na wat pirouettes teruggetrokken.

Zo niet GroenLinks. De partij heeft zich van een aflaat voorzien en 'tekent het manifest niet'. Tjonge. Fractieleider Rutger Groot Wassink zei dat intolerantie en onverdraagzaamheid een halt moet worden toegeroepen. 'Als er dan clubs zijn die niet helemaal mijn stijl of vorm hebben, dan is dat zo.' Hij heeft niet in de gaten dat hij precies doet wat Baudet steeds wordt ingewreven: wie iemand de hand schudt of met hem het middagmaal deelt, wordt met zijn ideeën besmet.

Tot slot de PvdA. Tsja. In Rotterdam bestaat nu een 'links verbond' van PvdA, GroenLinks, SP en de moslimpartij Nida. Over Nida-leden weet Carel Brendel te melden: Palestina-activisme in samenwerking met Hamas, uitgesproken rechts-religieus, verwant met Moslimbroederschap, demonstreerde voor Erdogans inval in Afrin. Het is maar wat je links noemt. Ik heb partijleider Asscher nog niet over dit verbond gehoord. Maar ook hier, alles om de intoleranten en onverdraagzamen te stoppen. In Rotterdam is dat Leefbaar van Joost Eerdmans, die zich immers heeft verbonden met Het Grote Gevaar Baudet.

Altijd die raadselachtige blinde vlek van links voor de conservatieve islam. De verklaring ligt deels in een rapportje dat de gemeente Amsterdam deze week openbaar maakte. Deze 'quick scan' analyseert de ontspoorde strijd tegen de radicalisering, onder leiding van de Marokkaanse Saadia a.-T., die haar vriend om onduidelijke redenen drie ton had toegestopt. Over duur gesproken. Het schortte aan alle vormen van controle. Het leerzame zit vooral in twee woorden uit het rapport: 'religieuze kramp'. Radicalisering mocht vooral niet in verband worden gebracht met de islam, maar moest in maatschappelijk perspectief worden gezien. Dat vond ook de ingehuurde Ierse goeroe, David Kenning. Zijn vondst was dat je mensen niet moet confronteren met hun vervelende ideeën, want dan jaag je ze maar in de gordijnen.

Dat kwam Saadia a.-T. goed uit, die al eerder van burgemeester Van der Laan te horen had gekregen 'dat ze er niet objectief instond'. Hij bedoelde dat moslims die erkennen dat de radicale islam niet alleen radicaal is, maar ook islam, nog altijd met een lampje moeten worden gezocht. Met de vermijdingsstrategie rekent de quick scan hard af. 'Wetenschappelijk onhoudbaar, politiek aanvechtbaar.'

De gemeente wilde kortom dolgraag dat radicalisering een ander woord was voor achterstelling en discriminatie. Dat is het kwartje dat in alle gleuven past en waarvan bijvoorbeeld een club als Denk dankbaar gebruik maakt. In de vorige week uitgezonden documentaire Onze manier van leven demonstreerden de twee voorlieden Kuzu en Öztürk hoe je bij elk zuchtje tegenspraak 'discriminatie' roept. Dat mag je van mij links noemen, maar een vrolijke slotsom na veertig jaar moeizame integratie is het niet. Zo zijn we weer terug bij de de anti-Annabel-demo, waar progressieven de intolerantie bestrijden in nauwe samenwerking met antisemieten. Die Annabel gaat straks nog zegenrijk werk doen op het stadhuis.

Martin Sommer is politiek commentator van de Volkskrant
 
[
Daar ligt dan (ook) nog een taak van de politiek te wachten. Informeer de burger beter wanneer er iets te kiezen valt. Kies bepaalde onderwerpen uit. Lijkt mij allemaal niet zo ingewikkeld eerlijk gezegd.

Ik denk dat je mn punt mist. Om de politiek goed te kunnen volgen moet je m.i. echt wel een flink aantal uur per week investeren. De gemiddelde mens, waaronder ik, doet dit niet. Wij zijn veel te druk met werken, vrouwtje, kindjes, voetbal en bier. Ik merk bij mezelf al dat ik niet alle ministers kan opnoemen, laat staan dat ik een goed beeld heb van de perfomance van individuele kamerleden, ministers en staatssecretarissen. Oke, richt je dan op partijproigramma's hoor ik je denken. Prima, maar veel zaken zijn ingewikkelde dossiers met veel voor- en tegen argumenten. Argumenten die ik niet allemaal ken. Ook om hierin een goede keuze te maken moet je veel tijd investeren, tijd die de meeste mensen daar niet voor willen vrijmaken.

Dit is natuurlijk al een probleem bij de huidige indirecte democratie. Bij directe democratie zie ik dat alleen maar erger worden. Daarnaast zeg je dat de politiek dan onderwerpen moet uitkiezen. Behalve dat je met een referendum volgens mij juist onderwerpen wil pakken die wellicht onderbelicht worden in de politiek is agendasetting een van de meer complexere zaken in de wereld van macht en politiek:
The three dimensions of power
One of Lukes' academic theories is that of the "three faces of power," presented in his book, Power: A Radical View. This theory claims that power is exercised in three ways: decision-making power, non-decision-making power, and ideological power.[citation needed]

Decision-making power is the most public of the three dimensions. Analysis of this "face" focuses on policy preferences revealed through political action.[6]

Non-decision-making power is that which sets the agenda in debates and makes certain issues (e.g., the merits of socialism in the United States) unacceptable for discussion in "legitimate" public forums. Adding this face gives a two-dimensional view of power allowing the analyst to examine both current and potential issues, expanding the focus on observable conflict to those types that might be observed overtly or covertly.[7]

Ideological power allows one to influence people's wishes and thoughts, even making them want things opposed to their own self-interest (e.g., causing women to support a patriarchal society). Lukes offers this third dimension as a "thoroughgoing critique" of the behavioural focus of the first two dimensions,[8] supplementing and correcting the shortcomings of previous views, allowing the analyst to include both latent and observable conflicts. Lukes claims that a full critique of power should include both subjective interests and those "real" interests held by those excluded by the political process.[9]

Daarbij komt dat referenda weinig ruimte houdt voor nuances en compromissen (of het moet weer erg ingewikkeld worden vormgegeven en zijn doel voorbij schieten). Bovendien is Nederland een volkomen heterogene samenleving, waarbij ik denk dat veel onderwerpen ongeveer 50/50 zullen zijn. Ook niet erg wenselijk.

Als laatst: Ik heb in mezelf al beperkte vertrouwen in het maken van goed onderbouwde keuzes, dat merk ik al bij die stemkeuzequizjes, en ik ben fucking slim. Ik heb al helemaal geen vertrouwen in de gemiddelde burger in het maken van die keuzes. Yes elitist. De hele roep om referenda is vooral een gevolg aan gebrek aan vertrouwen in de huidigfe politiek en politici. En die snap ik. Misschien moeten we gaan nadenken hoe we daar wat aan kunnen doen.
 
De hele roep om referenda is vooral een gevolg aan gebrek aan vertrouwen in de huidigfe politiek en politici.

Dit is wel zo'n beetje de gemeenschappelijke onderliggende factor, waar we het -door de bank genomen- allemaal wel mee eens zijn denk ik.

Dat de huidige politiek er nog steeds weinig tot niets aan doet om dit vertrouwen te herstellen (integendeel), is puur faalbeleid en onbegrijpelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je mn punt mist. Om de politiek goed te kunnen volgen moet je m.i. echt wel een flink aantal uur per week investeren. De gemiddelde mens, waaronder ik, doet dit niet. Wij zijn veel te druk met werken, vrouwtje, kindjes, voetbal en bier. Ik merk bij mezelf al dat ik niet alle ministers kan opnoemen, laat staan dat ik een goed beeld heb van de perfomance van individuele kamerleden, ministers en staatssecretarissen. Oke, richt je dan op partijproigramma's hoor ik je denken. Prima, maar veel zaken zijn ingewikkelde dossiers met veel voor- en tegen argumenten. Argumenten die ik niet allemaal ken. Ook om hierin een goede keuze te maken moet je veel tijd investeren, tijd die de meeste mensen daar niet voor willen vrijmaken.

Dit is natuurlijk al een probleem bij de huidige indirecte democratie. Bij directe democratie zie ik dat alleen maar erger worden. Daarnaast zeg je dat de politiek dan onderwerpen moet uitkiezen. Behalve dat je met een referendum volgens mij juist onderwerpen wil pakken die wellicht onderbelicht worden in de politiek is agendasetting een van de meer complexere zaken in de wereld van macht en politiek:
The three dimensions of power
One of Lukes' academic theories is that of the "three faces of power," presented in his book, Power: A Radical View. This theory claims that power is exercised in three ways: decision-making power, non-decision-making power, and ideological power.[citation needed]

Decision-making power is the most public of the three dimensions. Analysis of this "face" focuses on policy preferences revealed through political action.[6]

Non-decision-making power is that which sets the agenda in debates and makes certain issues (e.g., the merits of socialism in the United States) unacceptable for discussion in "legitimate" public forums. Adding this face gives a two-dimensional view of power allowing the analyst to examine both current and potential issues, expanding the focus on observable conflict to those types that might be observed overtly or covertly.[7]

Ideological power allows one to influence people's wishes and thoughts, even making them want things opposed to their own self-interest (e.g., causing women to support a patriarchal society). Lukes offers this third dimension as a "thoroughgoing critique" of the behavioural focus of the first two dimensions,[8] supplementing and correcting the shortcomings of previous views, allowing the analyst to include both latent and observable conflicts. Lukes claims that a full critique of power should include both subjective interests and those "real" interests held by those excluded by the political process.[9]

Daarbij komt dat referenda weinig ruimte houdt voor nuances en compromissen (of het moet weer erg ingewikkeld worden vormgegeven en zijn doel voorbij schieten). Bovendien is Nederland een volkomen heterogene samenleving, waarbij ik denk dat veel onderwerpen ongeveer 50/50 zullen zijn. Ook niet erg wenselijk.

Als laatst: Ik heb in mezelf al beperkte vertrouwen in het maken van goed onderbouwde keuzes, dat merk ik al bij die stemkeuzequizjes, en ik ben fucking slim. Ik heb al helemaal geen vertrouwen in de gemiddelde burger in het maken van die keuzes. Yes elitist. De hele roep om referenda is vooral een gevolg aan gebrek aan vertrouwen in de huidigfe politiek en politici. En die snap ik. Misschien moeten we gaan nadenken hoe we daar wat aan kunnen doen.

Stuk voor stuk goede punten waar ik het veelal mee eens ben. Dank voor je toelichting.
 
Tot hij op de televisie verklaarde dat hij begreep waarom mensen op Geert Wilders stemmen. Als zoon van NSB-ouders begrijpt Van der Heyden hoe uitsluiting en demonisering werken. Zijn belangrijkste opdrachtgever VARA/BNN verklaarde vervolgens dat ze hem ‘natuurlijk’ niet meer voor opdrachten zouden benaderen, en zo meer waarover Wierd Duk nog onlangs een groot artikel vol pende. Paria is een Indiaas begrip, maar de vertaling onaanraakbare wordt steeds vaker een maatschappelijke realiteit.

 
De winkel van links is nooit leeg, mijnheer Holman

"Goedemiddag, mijnheer Holman, welkom in LINKS, onze winkel met linkse producten. Waarmee kan ik u van dienst zijn?"

"Ik wou graag nog die ouderwetse solidariteit, heeft u die?"

"Eens even kijken... Eh... Nee, die echte solidariteit... weet u, tegenwoordig is rechts ook solidair met van alles en nog wat. Dus echte linkse solidariteit..."

"Ik zoek die echte oude dingen: racisme, feminisme, discriminatie..."

"Nou, mijnheer Holman, die oude spullen hebben we niet meer. Maar waarom zou u niet iets moderners proberen. We hebben nog wat 'weg met Zwarte Piet', als u dat wil."

"Nou nee, daar is het ook de tijd niet voor."

"We hebben heel wat volkshelden die honderd, tweehonderd jaar geleden buitengewoon racistisch waren. Dat is bijzonder pittig, hoor. Misschien wat voor u."

"Is me te klein. Ik wil echt iets degelijks links. Zoals vroeger."

"Ja... eens kijken... het seizoen werkt misschien ook niet mee. O, wacht eens mijnheer Holman, ik heb iets heel bijzonders. Schitterend onversneden racisme."

"U maakt me nieuwsgierig."

"Ja, het is echt wit fascisme."

"Toch niet iets met Baudet?"

"Nee, echt, echt, heel mooi racisme waar wij hier in onze winkel erg blij mee zijn."

"Wat is het?"

"Cowboys en indianen."

"Pardon?"

U laat uw kleinkinderen toch niet cowboys en indianen spelen, hoop ik?

"Cowboys en indianen!"

"U zegt cowboys en indianen, dat hoor ik toch goed? Ik wil niet iets voor mijn kleinkinderen, maar voor mij."

"Cowboys en indianen. Walgelijk racisme, mijnheer Holman. Superieure witmannen die indianen vernederden en expres alcoholist maakten."

"Ach ja... ja... "

"U laat uw kleinkinderen toch niet cowboys en indianen spelen, hoop ik?"

"Nou, ik..."

"Dan maakt u keiharde racisten van ze. Dat wilt u toch niet?"

"Ik heb zelf vroeger... ik bedoel, hebt u nooit cowboy of indiaan gespeeld?"

"Zeker wel. En daarmee heb ik bijgedragen aan walgelijk racisme. Ik heb schuld. Grote schuld. We discrimineren zonder het te weten, mijnheer Holman, en dan geven we het ook nog eens door aan onze kinderen en kleinkinderen."

"Ja... Eh... Ik heb hier eigenlijk nog nooit een echte indiaan en cowboy gezien, dus..."

"Dit is echt een van de nieuwste en mooiste producten in onze winkel, mijnheer."

"Ik... vind het een beetje weinig, als ik het zeggen mag."

"O, vindt u dat?"

"En uw winkel is behoorlijk leeg, als ik zo eens om me heen kijk."

"De winkel van links is nooit leeg, mijnheer Holman."

Theodor Holman
 
Boswachter bedreigd vanwege ’uitgemergelde’ dieren


AMERSFOORT - Een boswachter van Staatsbosbeheer die werkt in natuurgebied de Oostvaardersplassen is telefonisch bedreigd. Hij heeft daarvan aangifte gedaan bij de politie. De man is zaterdagavond een paar keer door dezelfde persoon gebeld die erg boos was over het welzijn van de dieren in het natuurgebied. „De beller ging een grens over”, zegt een woordvoerster van Staatsbosbeheer.


Op sociale media uitten de laatste dagen veel mensen hun zorgen over ondervoede en uitgemergelde dieren in het natuurgebied, tussen Almere en Lelystad. Op Facebook is een bijvoer-actie aangekondigd. „Het is ondraaglijk te zien dat deze beesten creperen”, vertelde initiatiefneemster Maacha Vrolijk tegen De Telegraaf daarover. „Dan mag je gewoon niet werkeloos blijven toekijken.”

Staatsbosbeheer meldde zaterdag op zijn website dat bijvoeren, ondanks alle goede bedoelingen, zinloos is. Sterker nog: het is een slecht plan. Bijvoeren verstoort het natuurlijke afweermechanisme tegen kou en winters, legt de organisatie uit. Strenge winters horen erbij. Je houdt met bijvoeren verder meer dieren mee in leven, dus komen er meer jongen, die op hun beurt ook weer voedsel nodig hebben. In kuddes eten de sterke dieren bovendien het eten als eerste op, de zwakkere weten niets te bemachtigen, wat tot veel stress en onrust in de groep leidt.


hoe ondoordacht en dom kun je zijn :fire:



zijn dezelfde kansloze figuren die het zielig vinden om een streng asielbeleid te voeren en iedereen ondanks de mogelijke schade voor onze maatschappij maar binnen moeten laten,

er is voor honderden miljarden euro's "bijgevoerd" in Afrika en wat heeft het opgeleverd ? alleen maar meer geboortes van kansloze sprinkhanen die over Europa uit willen vliegen

zonder ook maar ooit iets constructiefs te kunnen bijdragen aan onze "kudde", een beetje boer zal nooit een zieke kip in buurt houden van zijn gezonde populatie hennen sterker nog ,deze word

meteen de nek omgedraaid ,mensen vinden tegenwoordig eigen belevingen belangrijker dan

natuurwetten en daar zullen we uiteindelijk ook een prijs voor gaan betalen
 
Dus zou je neonatologie ook opdoeken?
 
Dus zou je neonatologie ook opdoeken?



huhuhu, die moest ik even opzoeken ,



zo extreem bedoel ik het nou ook weer niet ,maar we feminiseren in zo'n hoog tempo dat zelfs natuurwetten al zielig worden gevonden

terwijl dit eigenlijk noodzakelijk is voor het voortbestaan van een diersoort of de mensheid,

linkse logica = door te denken goed te doen eigenlijk een veel groter leed veroorzaken
 
Back
Naar boven