Fitness Seller

Homegym op een houten vloer (?) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

:haha:
 
Moet wel lukken hoor zolang je de zware gewichten maar dicht langs de muren zet, het is ook handig om te weten hoe de balken lopen. De gym waar ik train heeft een volwaardige sportschool op een houten vloer staan:D en zelf had ik altijd een 2000 liter aquarium op een houten vloertje staan, maar wel dicht langs de muur waar de balken in de muur zitten.
 
Moet wel lukken hoor zolang je de zware gewichten maar dicht langs de muren zet, het is ook handig om te weten hoe de balken lopen. De gym waar ik train heeft een volwaardige sportschool op een houten vloer staan:D en zelf had ik altijd een 2000 liter aquarium op een houten vloertje staan, maar wel dicht langs de muur waar de balken in de muur zitten.
Nice :D

Een gym in Hasselt ?
 
Nice :D

Een gym in Hasselt ?

Een gym die erop berekend is is niet gelijk aan eender welk huis van x aantal jaar oud. Deads en cleans vind ik persoonlijk toch maar riskant als je de staat van de vloer niet echt kent.
 
Een gym die erop berekend is is niet gelijk aan eender welk huis van x aantal jaar oud. Deads en cleans vind ik persoonlijk toch maar riskant als je de staat van de vloer niet echt kent.

Maar deze oefeningen zal hij hoe dan ook buiten moeten doen, in de tuin bijvoorbeeld, als hij zijn circus dumbell van 100kg van een meter of 2 laat vallen gaat die geheid door de houten vloer heen.

Is het een verdieping of begane grond? in geval van het tweede zou je de vloer nog eenvoudig kunnen verstevigen, maar dan moet je de vloer wel openmaken.

8796391669790.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar deze oefeningen zal hij hoe dan ook buiten moeten doen, in de tuin bijvoorbeeld, als hij zijn circus dumbell van 100kg van een meter of 2 laat vallen gaat die geheid door de houten vloer heen.

En dan zn tuin vol putten. :D
 
Op een verdieping :(
 
Op een verdieping :(

Afhankelijk van wat je erop gaat doen en ervan uitgaand dat het een stevige balklaag is kan je best wel het een en ander kwijt zolang je de zware gewichten zoals een dumbellrek maar tegen de muur zet aan de kanten waar de balklaag in de muur zit, een loopband etc kan wel in het midden.

Als er houten vloerdelen(planken) op de balklaag zitten zou ik deze vervangen voor 18mm underlayment(multiplex)

Deadlifts/strongman oefeningen en zware squats zou ik niet erop doen, je vloer gaat kapot of het stucwerk eronder komt naar beneden.

Je kan de draagkracht van je balklaag ook berekenen, er is op google veel over te vinden, je moet dan wel weten wat de afmetingen van de balken zijn, de lengte van de overspanning, de afstand tussen de balken(hart op hart afstand)
 
Afhankelijk van wat je erop gaat doen en ervan uitgaand dat het een stevige balklaag is kan je best wel het een en ander kwijt zolang je de zware gewichten zoals een dumbellrek maar tegen de muur zet aan de kanten waar de balklaag in de muur zit, een loopband etc kan wel in het midden.

Als er houten vloerdelen(planken) op de balklaag zitten zou ik deze vervangen voor 18mm underlayment(multiplex)

Deadlifts/strongman oefeningen en zware squats zou ik niet erop doen, je vloer gaat kapot of het stucwerk eronder komt naar beneden.

Je kan de draagkracht van je balklaag ook berekenen, er is op google veel over te vinden, je moet dan wel weten de afmetingen van de balken zijn, de lengte van de overspanning, de afstand tussen de balken(hart op hart afstand)
Bedankt voor het meedenken maar ik ga het risico niet nemen.
 
Bedankt voor het meedenken maar ik ga het risico niet nemen.
Misschien een slotje er op? Want voor je het weet komt er een aspirant architect met een complete structurele analyse van je huis....en krijg je daarna een voorstel tot afbetaling ...van de "offerte".
 
Beter :thumbs:

20180224_181349.jpg
 
Als ik jou was sws niet als ik ecto was en geen benen trainde dan sws wel
Ja klopt, met een 100kg squat zit ik samen met het bw en rack al tegen de 300kg...
 
Echt overantwoord op houten vloer helaas
Een houten vloer kan zeker wel stevig genoeg gemaakt worden maar dan ben ik mijn huis heel aan het verbouwen en dat is het niet waard.
 
Een houten vloer kan zeker wel stevig genoeg gemaakt worden maar dan ben ik mijn huis heel aan het verbouwen en dat is het niet waard.
maar jy had je tuin toch uitgegraven ?
 
Back
Naar boven