XXL Nutrition

Waar train jij? (1 bezoeker)

Waar train jij?

  • Thuis, in een homegym.

    Stemmen: 22 19,8%
  • Bij een bekende low-budget sportschoolketen

    Stemmen: 31 27,9%
  • Bij een sportschool uit het luxere segment

    Stemmen: 22 19,8%
  • Bij een 'hardcore' gym

    Stemmen: 13 11,7%
  • Bij een low-budget gym, maar geen grote keten

    Stemmen: 12 10,8%
  • Ik heb zowel een homegym als gym abonnement

    Stemmen: 11 9,9%

  • Totaal stemmers
    111

Bezoekers in dit topic

Ik train thuis en sinds deze week Kickboks in Deurne - Noord-brabant.
Na mijn verhuizing binnenkort kan ik mijn homegym inrichten...
 
Laatst bewerkt:
Iron House is redelijk hardcore toch?
 
1. Basic fit
Nadelen: té druk en de kabels zijn telkens bezet, leuk voor de beginner maar wat afstandelijk, geen gratis begeleiding, minder sociaal contact door het brede publiek, Yanga is af te raden: geen extra NaCl/KCl in fysiologische hoeveelheden om vermoeidheid te voorkomen, Mg werkt prima met een suikerarme drank (hypotonisch). Op maandagavond gaat plots iedereen sporten. Weinig inspiratievolle figuren te bulky en weinig vorm. Ik moet pijnstillers nemen voor de leg extenions bij 50-100kg, je moet zelf je hangslot kopen (staat niet op de website)

Voordelen: goedkoop en je kunt overal met je kaartje terecht, sommige clubs zijn 24/24 open, behalve in het weekend. Wel op zaterdag en op zondag beperkt open, makkelijk want dicht bij huis, ruime openingstijden en lekker veel vestigingen

Beoordeling: voor iemand die overdag werkt en een lief heeft en met vaste trainingsschema's werkt is dit geen aanrader. Vooral de kabels kunnen best wel één uur bezet zijn en soms heb je gewoon geen zin om te praten na een hectische werkdag. Groot kwaliteitsverschil in aanbod en netheid als ik de verschillende vestigingen vergelijk. Google recensies zijn niks waard in dit opzicht. Voor de rest kan ik het wel aanraden. 3 sterren


2. Better Bodies

Net een beetje duurder maar wat je hebt is een oase van rust na zo'n hectische werkdag. 38 euro/maand, hardcore gym, *inspirerend en vriendelijk* personeel en gratis begeleiding, een net iets ouder publiek wat logisch is want de meeste die ik sprak doen het toch al zo'n 20 - 30 jaar. Dan zie je er inderdaad goed uit -:)
- Zonnebank: aanwezig (€ 4 per 30 min)
- Zeer veel toestellen en goed onderhouden, verwacht wel niet teveel nieuwe toestellen: ze zijn nogal oud maar werken prima
- De mensen die er komen trainen hebben een échte passie voor deze sport en dat merk je: vriendelijk, geven juist advies over de perfecte uitvoer van oefeningen, sociaal dus geen oordopjes nodig :P
- Geen getreuzel met GSM (is verboden!): dat treuzelen ermee toch: bellen doe je buiten
- Nette douches
- Ruime openingsuren
- Alle recente wedstrijdinformatie/advies

Nadelen:
- Is een beetje te ver van huis (psychologische afstand)
- Gesloten op zondag

Beoordeling:
dit is een leuke gezellige club en ideaal voor de leden die een geavanceerd schema volgen of voor wedstrijden. 5 sterren



In Antwerpen heb je er nog één maar deze is toch net iets prijziger American Fitness en heb geen idee of er überhaupt zoveel keuze is qua toestellen en wat de verschillen zijn ?
 
Ik sport sinds een jaar bij de Golds Gym vanwege het feit dat ze 24/7 open zijn en sinds een paar maanden in mijn eigen home gym. Ik ga een keer of twee per week naar de Golds, om 0600 sporten in de garage maakt teveel lawaai + bij de Golds heb ik wat meer keuze qua apparatuur.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ik sport sinds een jaar bij de Golds Gym vanwege het feit dat ze 24/7 open zijn en sinds een paar maanden in mijn eigen home gym. Ik ga een keer of twee per week naar de Golds, om 0600 sporten in de garage maakt teveel lawaai + bij de Golds heb ik wat meer keuze qua apparatuur.

Dan heb je geluk dat je niet in Antwerpen woont.
Eens op Google maps op zoek gegaan naar een 24/24 gym in Antwerpen: nadda! Bij een Basic fit was dit blijkbaar toch geen groot succes en vermoed dat dit te maken heeft met de ligging en het beperkt aanbod om de verschillende spieren te trainen en de "kostendruk". Ze zijn hier in Antwerpen enkel op maandag, dinsdag en woensdag 24/24 open.

Tijdens de VM doe ik niks anders dan een vaste job zoeken, cv aanpassen, motivatiebrieven schrijven, daarna snel eten voor de de Late shift 1u reistijd op vrijdagnamiddag, rond 23:00 ben ik klaar en kan ik in principe vertrekken voor een workout van toch zo'n 2u00: dit is de eerste van de week. :(


IS ER ERGENS EEN 24/24 gym open in of rondom Antwerpen, mag ook in de buurt in NL zijn ?

Wat is jullie advies als je nog niet moe bent en ik nu eenmaal een jaloers lief heb zodat ik steevast niet kan trainen met zo'n hond die alles hoort in huis...
 
Ik ben een armtrainer en ik train gewoon thuis met 1 dumbbell. Minimalistisch als het is, ik heb er wel forse armen mee gebouwd. Vannacht niet kunnen slapen en dus maar een paar 100 cross body hammer curls gedaan. De pilaar van mijn arm trainingen. Inspiratie daarvoor: David Henry, sinds die in 2006 op de cover van de Flex magazine verscheen.
 
Back
Naar boven