XXL Nutrition

Gesloten Log Helnas cutten

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Helnas

Cool Novice
Lid geworden
12 mrt 2018
Berichten
52
Waardering
19
Lengte
1m82
Massa
84kg
Hallo iedereen,

Zal me even voorstellen, ik ben Helnas, woon in Dordrecht, ben 29 jaar oud en heb als hobbies gamen en airsoften.
Een half jaar geleden heb ik besloten wat beter voor mezelf te zorgen en heb ik me ingeschreven in een sportschool voor een half jaar programma.
Bij begin en na 5 maanden hebben ze me doorgemeten met de volgende resultaten:

Resultaten Bij aanvang Na 5 maanden
Gewicht 91.1 KG 83,0 KG
BMI 27.2 25.0
Middelomtrek 94 CM 87 CM
Vet% 23.4 % 17.9 %
Bloeddruk 132/79 127/74

Dit fitness plan heb ik gratis via mijn werk kunnen doen omdat ik mijn doel heb behaald (bmi 2 punten verlagen), echter kan hiermee niet mee verder gaan omdat ik de ondergrens van 25 heb behaald.

Ik heb dit bereikt door het volgende te eten:
Ontbijt 4 krentenbollen met boter
Lunch 0,25 liter 0% kwark
Avondeten 500-600 gram eten
20:00 snack 0.25 liter 0% kwark
Hiermee kwam ik de dag goed door zonder honger te hebben.
Wel at ik 1 domino pizza per week (mijn cheatfood)

Hoe verder, ik ga niet meer naar de sportschool, wil zelf wat halters kopen voor thuis en voornamelijk dmv suspension trainen. Dan kan ik vanuit het gemak van thuis 3 keer per week 30 minuten zwaar trainen.

Verder heb ik op muscle meat het volgende besteld als soort van proefpakket om te foodpreppen:
Zoete Aardappel blokjes (kant-en-klaar) (2,5kg)


Zoete Aardappel puree Porties (kant-en-klaar) (1kg)


Groenterijst - Sweet Life mix (kant-en-klaar) (1kg) (bevat geen rijst)


Ultimate Kipfiletschnitzel 1KG (10x100gr) (kant-en-klaar)


Kant-en-klare kipfiletblokjes (naturel) 1kg (5 x 200gr)


Bruine rijst - Quinoa - Groente pan (1kg) (kant-en-klaar)


Superieur gegaarde stukken kipfilet - Mediterrane (gemarineerd) 1kg (5 x 200gr)


Broccoliroosjes (voorgekookt) (2,5kg)


Ook heb ik een pot XXL nutrition mega grow besteld naar lezen van dit forum

Ik ga als dit alles binnen is het volgende doen:
- Before foto maken
- Doel verzinnen (zal gewicht verlagen zijn of vet% richting de 10%)
- Voedingsschema uitzoeken en posten zogauw ik spullen muscle meat binnen heb.
- Vordering wekelijks bijhouden

Voor mijn vordering moet ik nog een weegschaal halen welke gelijk vet% kan meten.
Bloeddruk en middelomtrek werd gemeten in sportschool maar deze waren in orde dus ga ik zelf geen spullen voor aanschaffen.

Alvast bedankt voor het lezen en mochten jullie nu al opmerkingen hebben dan hoor ik deze graag.
 
Goeie resultaten al behaald en goed dat je verder wil.

Qua voeding zou je nog wel wat dingen kunnen verbeteren.
Misschien hier even kijken voor wat meer info over voeding.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

ZIt ook een excel bij om je onderhoud en voeding door te rekenen.

Qua training zou ik toch kijken of je niet in de sportschool terecht kan.

Maak vooral haalbare doelen en zet er niet teveel tijdsdruk op. Het kan beter rustig aan verder omlaag gaan dan te snel.

Een weegschaal met vet% meting is zeer onnauwkeurig. Je kan beter een huidplooimeting laten doen en een simpele weegschaal halen.

Succes!
 
Bedankt voor je reactie .

Over sportschool: Ik wil eerst mijn voeding op orde brengen en dit eens een paar maanden volhouden en thuis wat oefeningen doen voordat ik me inschrijf in de sportschool.
Er zit bij mij in de buurt een basic fit maar dat is met betaald parkeren en een andere sportschool met goede reviews voor 45 euro per maand. En daar kan je voor 55 per maand ook mma volgen .
Maar ik moet me nog even over die kostendrempel duwen :).
Verder is er op mijn werk een onderhoudsstop waardoor ik nog een paar maanden 4 ploegendienst draai (4 ochtenddienst, 1 dag vrij, 4 nachtdiensten, 1 dag vrij, 4 midagdiensten, 1 vrij ect) waardoor ik momenteel chronisch moe ben en weet dat ik toch geen fut heb om te gaan sporten.

Als ik me inschrijf dan zal ik een nieuw beginpunt zetten.
 
Probeer bij de sportschool gewoon eens een trial week te proberen. SOmmige gyms hebben dat wel.

Veelal is het ook zo dat als je geen puf hebt en je gaat juist wel trainen dat het je ook weer energie kan geven. Dus ik zou zeggen kijk gewoon bij een aantal sportscholen en vraag of je een keer mag trainen om te kijken of het wat is ;) zo kan je in ieder geval ook kijken of het te doen is met je werk.
 
Oke, kleine update.

Gisteren de suspension zooi binnengekregen, gelijk teruggestuurd, vond het helemaal niks.
Ben hierna langs de sportplaza gereden en heb me vandaag ingeschreven, had er goede reviews over gelezen en na rondleiding was ik overtuigd.

1e training:
3x5 50 kg bankdrukken
3x5 50 kg squad
3x5 80 kg deadlift
3x5 30 kg shoulder press
Ga proberen elke week 5-10 kg te verhogen.
Allemaal met halter zonder machines.

Ben me alleen vergeten te wegen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven