XXL Nutrition

Werking van een weight gainer

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo, ik heb een vraagje over weight gainers.
Waarvan wordt het eigenlijk gemaakt? En wat is er speciaal aan?
Ik heb ooit een weight gainer geprobeerd, maar zag geen verschil en daarom begrijp ik het voordeel niet t.o.z. van gewone voeding.
 
Hallo, ik heb een vraagje over weight gainers.
Waarvan wordt het eigenlijk gemaakt? En wat is er speciaal aan?
Ik heb ooit een weight gainer geprobeerd, maar zag geen verschil en daarom begrijp ik het voordeel niet t.o.z. van gewone voeding.
Voornamelijk Whey en carbs zoals rijstemeel of gemalen havermout.

Niks speciaals aan. Marketing.
 
Niks speciaals aan. Niet beter dan gewoon eten. Integendeel vaak.

Wat is er beter aan? Goed voor luie mensen. Of als je echt geen tijd hebt om te eten. Of als je al enorm veel vast voedsel eet en je hebt geen zin en lust in nog meer vast voedsel.

Maar je kan je weightgainer makkelijk zelf maken. Olijfolie of mct olie,havermout of rijstpoeder en whey en volle melk.
 
Ik had al zo een beetje een vermoeden dat het hoofdzakelijk marketing was.
De laatste tijd was ik de macro's van verschillende voeding aan het bekijken en met een beetje slim je schema samen te stellen kan je de macro's verhouding goed aanpassen.
Eigenlijk heb je niet echt zo veel supplementen nodig, wanneer je geen ambitieuze doelstellingen hebt voor de gym.
Dankjewel voor de reacties.
 
Een eiwit-shake kan soms wel handig zijn om je macro's aan te passen.
 
Hallo, ik heb een vraagje over weight gainers.
Waarvan wordt het eigenlijk gemaakt? En wat is er speciaal aan?
Ik heb ooit een weight gainer geprobeerd, maar zag geen verschil en daarom begrijp ik het voordeel niet t.o.z. van gewone voeding.

Dat ligt er aan, goede (duurde) WGrs zijn gemaakt van een mix van eiwit en maltodextrine waarbij de DE van de maltodextrine een heel belangrijke rol speelt. De goedkopere gaan vaak uit van dextrose ip maltodextrine.

Ook de soort eiwit kan van WGr tot WGr verschillen. Sommige gaan uit van caseïne andere van wei

Zelf zou ik gaan voor een combi van caseïne + maltodextrine met een lage DE (dextrose equivalent)
 
Dankjewel voor deze uitleg. Het was vooral informatief dat ik het vroeg.
Ik heb het vroeger wel eens geprobeerd, maar denk dat het toch goekoper en beter is om het uit gewone voeding te halen en dan eventueel de macro's aanpassen met een eiwit shake.
 
WG is gewoon handig om op een makkelijke manier extra calorien binnen te werken.
 
Ik had al zo een beetje een vermoeden dat het hoofdzakelijk marketing was.
De laatste tijd was ik de macro's van verschillende voeding aan het bekijken en met een beetje slim je schema samen te stellen kan je de macro's verhouding goed aanpassen.
Eigenlijk heb je niet echt zo veel supplementen nodig, wanneer je geen ambitieuze doelstellingen hebt voor de gym.
Dankjewel voor de reacties.

Ook niet als je wel ambitieuze doelstellingen hebt.
 
WG is gewoon handig om op een makkelijke manier extra calorien binnen te werken.
Precies dit. Ik heb standaard een pot in mijn kast staan, voor de handigheid.
 
Helemaal mee eens. Een goed gebalanceerd dieet en slimme macro-verdeling is alles wat je nodig hebt. Hou het geld lekker op zak.
supps (en met name whey) zijn goedkoper dan je shit uit voeding halen though
 
Back
Naar boven