MuscleMeat

Cardiomyopathie

Bezoekers in dit topic

DestinyJK

Novice
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
76kg
Hey,

Ik vroeg me af wat het advies is van ervaren gebruikers wat betreft het gebruikt van test en tren wanneer je bekend bent met hypertrofische cardiomyopathie. Er is bij mij hypertrofische cardiomyopathie geconstateerd, ik ben ook langs de cardioloog geweest om te vragen wat zijn advies was over het gebruik van test en tren, maar hier gaf hij mij het antwoord dat het nooit verstandig is, maar ik wel een gezonde jongen van 21 jaar ben. Mijn huisarts zegt weer het compleet tegenovergestelde, dat sporten met hypertrofische cardiomyopathie juist goed is, niet te veel en te hard, en dat zelfs eiwitten shakes worden afgeraden. Nu hoor ik 2 verschillende dingen op 1 vraag.

Mijn planning is om een 10 weken kuur te nemen van 1ML test, 1ML tren per week en dan als kickstart dianabol 40mg. Momenteel weeg ik 89kg, 1.89m.

Graag hoor ik wat jullie mening hierover is, ik hoor namelijk van kennisen dat het waarschijnlijk geen problemen zal opleveren omdat het een redelijk lichte kuur is.
 
Hey,

Ik vroeg me af wat het advies is van ervaren gebruikers wat betreft het gebruikt van test en tren wanneer je bekend bent met hypertrofische cardiomyopathie. Er is bij mij hypertrofische cardiomyopathie geconstateerd, ik ben ook langs de cardioloog geweest om te vragen wat zijn advies was over het gebruik van test en tren, maar hier gaf hij mij het antwoord dat het nooit verstandig is, maar ik wel een gezonde jongen van 21 jaar ben. Mijn huisarts zegt weer het compleet tegenovergestelde, dat sporten met hypertrofische cardiomyopathie juist goed is, niet te veel en te hard, en dat zelfs eiwitten shakes worden afgeraden. Nu hoor ik 2 verschillende dingen op 1 vraag.

Mijn planning is om een 10 weken kuur te nemen van 1ML test, 1ML tren per week en dan als kickstart dianabol 40mg. Momenteel weeg ik 89kg, 1.89m.

Graag hoor ik wat jullie mening hierover is, ik hoor namelijk van kennisen dat het waarschijnlijk geen problemen zal opleveren omdat het een redelijk lichte kuur is.

Denk niet dat hij bedoeld sporten op test en tren.
 
Denk niet dat hij bedoeld sporten op test en tren.
Nee hij bedoelde sporten zonder enige sportsupplementen, zelfs geen eiwittenshakes. Vandaar dat ik mijzelf afvraag wat het advies is van de mensen van bodybuilding.nl.
 
Dat je hier serieus nog over nadenkt?

hypertrofische cardiomyopathie is een vorm van cardiomyopathie waarbij je hartspier al verdikt is en hierdoor waarschijnlijk minder pompfunctie heeft. Dit is waarschijnlijk ook niet "toevallig" ontdekt, maar aan de hand van klachten die je had en testen die daarop volgden, naar voren gekomen?

Een stukje van een site die in informatie voorziet over jouw aandoening:

De meeste mensen met hypertrofische cardiomyopathie hebben nergens last van. Toch is het belangrijk om te weten dat je de ziekte hebt, omdat een verdikte hartspier het risico op eenplotse hartdood groter maakt, ook bij jonge mensen. Dat komt doordat de inhoud van de hartkamers door de verdikte hartspier kleiner is, terwijl het hart dezelfde hoeveelheid bloed moet rondpompen. Het gevolg is een verhoogde druk in de linkerkamer en door de verminderde pompkracht juist een verlaagde bloeddruk tijdens zware inspanning. Daardoor krijgen de kransslagaders te weinig bloed en kan de hartspier van de kamers chaotisch gaan trillen (kamerfibrilleren), een vaak fatale hartritmestoornis. Hypertrofische cardiomyopathie is nogal eens de oorzaak van het plotselinge overlijden van een jonge sporter tijdens een grote inspanning op het sportveld. Een arts zal iemand met hypertrofische cardiomyopathie met klem afraden om intensief te sporten.

Jouw eigen huisarts heeft het dus helemaal zo slecht nog niet ingeschat. Al vind ik het gebruik van eiwitshakes afraden weer een beetje doorslaan, maar goed ik ben geen arts ;)

Anyway, ik zou als je er na alle negatieve adviezen die hier op het forum wellicht nog volgen, nog steeds over twijfelt er nog eens goed over nadenken en een cardioloog en endocrinoloog raadplegen.

Verder weet ik niet wie jouw kennissen zijn? Hopelijk niet ook dezelfde als je dealer, maar wat de fuck weten zij van jouw aandoening? En jouw algehele fysieke gesteldheid?
 
Dat je hier serieus nog over nadenkt?

hypertrofische cardiomyopathie is een vorm van cardiomyopathie waarbij je hartspier al verdikt is en hierdoor waarschijnlijk minder pompfunctie heeft. Dit is waarschijnlijk ook niet "toevallig" ontdekt, maar aan de hand van klachten die je had en testen die daarop volgden, naar voren gekomen?

Een stukje van een site die in informatie voorziet over jouw aandoening:



Jouw eigen huisarts heeft het dus helemaal zo slecht nog niet ingeschat. Al vind ik het gebruik van eiwitshakes afraden weer een beetje doorslaan, maar goed ik ben geen arts ;)

Anyway, ik zou als je er na alle negatieve adviezen die hier op het forum wellicht nog volgen, nog steeds over twijfelt er nog eens goed over nadenken en een cardioloog en endocrinoloog raadplegen.

Verder weet ik niet wie jouw kennissen zijn? Hopelijk niet ook dezelfde als je dealer, maar wat de fuck weten zij van jouw aandoening? En jouw algehele fysieke gesteldheid?

Ik zou het toch niet riskeren.

Eiwitshakes afrijden lijkt me ook wel wat sterk. Maar ben ook geen doc :)
 
Dat je hier serieus nog over nadenkt?

hypertrofische cardiomyopathie is een vorm van cardiomyopathie waarbij je hartspier al verdikt is en hierdoor waarschijnlijk minder pompfunctie heeft. Dit is waarschijnlijk ook niet "toevallig" ontdekt, maar aan de hand van klachten die je had en testen die daarop volgden, naar voren gekomen?

Een stukje van een site die in informatie voorziet over jouw aandoening:



Jouw eigen huisarts heeft het dus helemaal zo slecht nog niet ingeschat. Al vind ik het gebruik van eiwitshakes afraden weer een beetje doorslaan, maar goed ik ben geen arts ;)

Anyway, ik zou als je er na alle negatieve adviezen die hier op het forum wellicht nog volgen, nog steeds over twijfelt er nog eens goed over nadenken en een cardioloog en endocrinoloog raadplegen.

Verder weet ik niet wie jouw kennissen zijn? Hopelijk niet ook dezelfde als je dealer, maar wat de fuck weten zij van jouw aandoening? En jouw algehele fysieke gesteldheid?

Bedankt voor je mening. De ziekte is niet ondekt aan de hand van klachten maar omdat dit ook bij mijn vader is geconstateert. Omdat het erfelijk is hebben ze mij er ook op getest en zo doende dat ik dit al weet sinds mijn geboorte. Heb hier eigenlijk vrij weinig tot geen last van.

Ik zou het toch niet riskeren.

Eiwitshakes afrijden lijkt me ook wel wat sterk. Maar ben ook geen doc :)

Thanks voor je mening, toch vraag ik me af hoe dat anderen bij de mening komen dat een lichte kuur als deze niet extreem veel kwaad zal doen, zelfs mijn eigen cardioloog die die zelfde dag een ECG had gemaakt en deze vergeleek met een echo van 2015, heeft het mij niet direct af geraden. Hij gaf aan dat hij geen advies kon geven, maar hij zei me dat ik gewoon een gezonde jongen was gezien de ECG en de echo.
 
Alle sporters die er plotseling dood bij neervielen hadden waarschijnlijk dezelfde afwijking als jou.

Dus voel jij je wel lekker daar in je bolle hoofd? Niet gaan kuren!! Nooit niet! Gewoon nooit meer.
 
Bedankt voor je mening. De ziekte is niet ondekt aan de hand van klachten maar omdat dit ook bij mijn vader is geconstateert. Omdat het erfelijk is hebben ze mij er ook op getest en zo doende dat ik dit al weet sinds mijn geboorte. Heb hier eigenlijk vrij weinig tot geen last van.

Thanks voor je mening, toch vraag ik me af hoe dat anderen bij de mening komen dat een lichte kuur als deze niet extreem veel kwaad zal doen, zelfs mijn eigen cardioloog die die zelfde dag een ECG had gemaakt en deze vergeleek met een echo van 2015, heeft het mij niet direct af geraden. Hij gaf aan dat hij geen advies kon geven, maar hij zei me dat ik gewoon een gezonde jongen was gezien de ECG en de echo.

Ze kunnen je geen advies geven omdat er geen studies voorhanden zijn waaruit ze kunnen putten. Aan je antwoord te zien, als je tussen de regels doorleest, heb je eigenlijk al besloten om het te gaan doen en hecht je meer waarde aan de kennissen en een cardioloog die er zijn vingers niet aan wil branden. Ik vraag me dan af, waarom stel je hier die vraag dan alsnog? En los van de doseringen, waarom zou je als je een hartaandoening gelijk de meest zware en potente AAS tot je willen nemen? Snap echt in zijn geheel niet waarom je er überhaupt nog over nadenkt.
 
Ze kunnen je geen advies geven omdat er geen studies voorhanden zijn waaruit ze kunnen putten. Aan je antwoord te zien, als je tussen de regels doorleest, heb je eigenlijk al besloten om het te gaan doen en hecht je meer waarde aan de kennissen en een cardioloog die er zijn vingers niet aan wil branden. Ik vraag me dan af, waarom stel je hier die vraag dan alsnog? En los van de doseringen, waarom zou je als je een hartaandoening gelijk de meest zware en potente AAS tot je willen nemen? Snap echt in zijn geheel niet waarom je er überhaupt nog over nadenkt.

Ja tren lijkt me al zeker geen goed idee.
 
Bedankt voor je mening. De ziekte is niet ondekt aan de hand van klachten maar omdat dit ook bij mijn vader is geconstateert. Omdat het erfelijk is hebben ze mij er ook op getest en zo doende dat ik dit al weet sinds mijn geboorte. Heb hier eigenlijk vrij weinig tot geen last van.



Thanks voor je mening, toch vraag ik me af hoe dat anderen bij de mening komen dat een lichte kuur als deze niet extreem veel kwaad zal doen, zelfs mijn eigen cardioloog die die zelfde dag een ECG had gemaakt en deze vergeleek met een echo van 2015, heeft het mij niet direct af geraden. Hij gaf aan dat hij geen advies kon geven, maar hij zei me dat ik gewoon een gezonde jongen was gezien de ECG en de echo.

Tren is geen mild middel.
 
Weet niet wat de ernst is van je HOCM (Hypertrofische Obstructieve Cardiomyopathie)? En heb je het voornamelijke concentrisch (Dus naar binnen toe)?

Probleem op de lange termijn is vaak dat je een linker ventrikel outflow obstructie hebt, en dus minder cardiac output. Daarbij diastolische dysfunctie; je hart kan zich minder goed vullen en al helemaal bij een hoge hartfrequentie, omdat die dikke spier veel te stug is. Dus wanneer je met sporten je hartfrequentie zou opjagen is er minder tijd voor de diastole (vullen van het ventrikel) en voeg daarbij een outflowobstructie toe, en je kunt een serieus probleem krijgen. Daarbij is HOCM duidelijk geassocieerd met een hoger risico op plotselinge hartritmestoornissen (ventrikeltachycardie en ventrikelfibrilleren). Verder is de druk van het gebied vóór dat dikke ventrikel natuurlijk hoger, dat zijn dan de longaders en het longvaatbed, wat weer oxygenatiestoornissen geeft in de longen. Op lange termijn kun je dan pulmonale hypertensie krijgen en omdat ook de rest van je hart gaat uitrekken/uitlubberen om te compenseren gaan je hartkleppen er dan aan.

Kortom, geen fijn ziektebeeld en als jij dan AAS wil gaan gebruiken, dat ook is geassocieerd met toename van de omvang van het myocard, ofwel het dikker worden van de hartspier, lijkt het me dat je bovenstaand proces alleen maar kunt versnellen. Als je geluk hebt is dat minimaal, maar het zal er geen positief effect op hebben.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Bedankt allemaal voor de reacties, het is mij duidelijk dat het in jullie ogen niet verstandig is.

Weet niet wat de ernst is van je HOCM (Hypertrofische Obstructieve Cardiomyopathie)? En heb je het voornamelijke concentrisch (Dus naar binnen toe)?

Probleem op de lange termijn is vaak dat je een linker ventrikel outflow obstructie hebt, en dus minder cardiac output. Daarbij diastolische dysfunctie; je hart kan zich minder goed vullen en al helemaal bij een hoge hartfrequentie, omdat die dikke spier veel te stug is. Dus wanneer je met sporten je hartfrequentie zou opjagen is er minder tijd voor de diastole (vullen van het ventrikel) en voeg daarbij een outflowobstructie toe, en je kunt een serieus probleem krijgen. Daarbij is HOCM duidelijk geassocieerd met een hoger risico op plotselinge hartritmestoornissen (ventrikeltachycardie en ventrikelfibrilleren). Verder is de druk van het gebied vóór dat dikke ventrikel natuurlijk hoger, dat zijn dan de longaders en het longvaatbed, wat weer oxygenatiestoornissen geeft in de longen. Op lange termijn kun je dan pulmonale hypertensie krijgen en omdat ook de rest van je hart gaat uitrekken/uitlubberen om te compenseren gaan je hartkleppen er dan aan.

Kortom, geen fijn ziektebeeld en als jij dan AAS wil gaan gebruiken, dat ook is geassocieerd met toename van de omvang van het myocard, ofwel het dikker worden van de hartspier, lijkt het me dat je bovenstaand proces alleen maar kunt versnellen. Als je geluk hebt is dat minimaal, maar het zal er geen positief effect op hebben.

Bedankt voor deze uitgebreide reactie. Ik heb een second opinion aangevraagd in een ander ziekenhuis om hier mijn verhaal weg te leggen, de kans zal zoals velen zeggen groot zijn dat er negatief advies uit komt, maar misschien is de ersnt van mijn HOCM dusdanig laag dat ik AAS onder bepaalde omstandigheden toch enigszins "veilig" kan gebruiken. Ik zal het resultaat van de second opinion hier ook op zetten voor de geinteresseerden.
 
Wat? In het geval van een minder ernstige vorm van HOCM zou je toch ook geen risico willen lopen? Russian roulette shizzle

Overigens krijg ik het idee dat je kennis rondom AAS zo’n beetje rond weinig tot niets ligt.
 
Hey,

Ik vroeg me af wat het advies is van ervaren gebruikers wat betreft het gebruikt van test en tren wanneer je bekend bent met hypertrofische cardiomyopathie. Er is bij mij hypertrofische cardiomyopathie geconstateerd, ik ben ook langs de cardioloog geweest om te vragen wat zijn advies was over het gebruik van test en tren, maar hier gaf hij mij het antwoord dat het nooit verstandig is, maar ik wel een gezonde jongen van 21 jaar ben. Mijn huisarts zegt weer het compleet tegenovergestelde, dat sporten met hypertrofische cardiomyopathie juist goed is, niet te veel en te hard, en dat zelfs eiwitten shakes worden afgeraden. Nu hoor ik 2 verschillende dingen op 1 vraag.

Mijn planning is om een 10 weken kuur te nemen van 1ML test, 1ML tren per week en dan als kickstart dianabol 40mg. Momenteel weeg ik 89kg, 1.89m.

Graag hoor ik wat jullie mening hierover is, ik hoor namelijk van kennisen dat het waarschijnlijk geen problemen zal opleveren omdat het een redelijk lichte kuur is.
Er zijn aanwijzingen dat AAS leiden tot concentrische hypertrofie van in elk geval de linkerventrikel en diastolische disfunctie. Ik zou absoluut niet gaan kuren in jouw geval.
 
Is dit je eerste kuur? Komt wel zo over.
Dan al tren en al zeker met uw conditie.
 
Nog even een voorbeeld:

Miklos Feher (was een voetballer van Benfica) is aan dezelfde afwijking gestorven (hypertrofische cardiomyopathie), en mocht maar 25 jaar worden. Hij stierf plotseling gedurende een voetbalwedstrijd. Reanimatie mocht helaas niet baten. Bij zijn autopsie zijn geen verdovende middelen of anabole steroïden aangetroffen.

Bij een vergrote hartspier (hypertrofische cardiomyopathie, wat jij hebt dus) kunnen allerlei complicaties optreden. En voorbeeld is: plotselinge hartdood volksmond: hartstilstand. Een hart is een complex orgaan, en zal vaak nooit vroegtijdig symptomen afgeven, helaas. Als er symptomen zijn, dan zijn ze vaak heel vaag zoals: lusteloosheid, benauwd, vage pijn op de borst etc.

Nog even over jouw cardioloog en huisarts. Jij loopt gewoon te zwammen of jij hebt een hele slechte cardioloog en huisarts. Jij bent zeker geen gezonde jongen van 21. Jij zal de rest van je leven je levensstijl moeten aanpassen. Het advies is vaak ook: niet roken, geen drugs, geen alcohol en neem voldoende rust. Ook oppassen met griep (dat kan je dood worden).

Ook krijg je vaak medicijnen zoals: antistollingsmiddelen, bloeddrukverlagers, middelen voor jouw hartritme en digoxine (dat middel laat het hart rustiger en krachtigere kloppen). Verder kunnen operaties om een pacemaker te plaatsen nodig zijn.

Ik denk dat hier op dbb de ziekte nogal onderschat wordt, terwijl het in veel gevallen gewoon een plotselinge hartdood veroorzaakt. Ik kan namelijk nog een tal van (top)sporters opnoemen die aan deze ziekte bezweken zijn.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon geen AAS lijkt me het beste ipv gaan liggen zoeken tot je ergens 1 doc vind die zegt dat het geen kwaad kan.
 
Je moet echt niet gaan kuren!

Dit hier onder ben ik, heb nu al 2 jaar hartfalen waar ik nooit meer vanaf kom. Werk nog steeds 9 medicijnen per dag naar binnen. (Kan hier redelijk mee leven)
Maar jij moet er echt niet mee starten je bent een risico met jou hart!

Hartfalen door anabolen
 
Back
Naar boven