AndroidHealthClinic

Pre work out shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ginokyani

Novice
Lid geworden
17 jan 2015
Berichten
23
Waardering
3
Lengte
1m94
Massa
95kg
Hallo allemaal

Ik heb een vraag over mijn pre work out shake...

Het ziet er zo uit:

9:00 ontbijt

1 multi 1 omega 3
10 gr whey
300 ml volle melk
60 gr havermout
1 gr kaneel

11:00 Pre work out shake

100 ml volle melk
60 gr havermout
1 banaan
10 gr whey
50 gr rood fruit
1 gr kaneel

11:15 / 11:30 training

Ik vroeg me af of het niet te zwaar of te veel is net voor te training ? Doe ik het zo goed ?

De reden waarom ik 9 uur pas ontbijt is omdat ik savonds werk dus wat later uit me bed kom dus ook de reden waarom ik in de ochtend / middag train.

Bedankt voor de reacties alvast
Alle tips en adviezen zijn welkom !!!
 
Er is niet één manier die goed is.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en reageert anders op "voeding-intake".

Ik zou me afvragen is dit enigzins evenredig verdeeld over mijn dagelijkse Kcal-behoefte (incl macro's).
Wat heb ik nodig / waar heb ik baat bij / wat leert de ervaring mij / wat zegt de "wetenschap ?
 
Om eerlijk te zijn vind ik je shakes maar klein voor iemand met jouw stats. Maar dat terzijde.

Wat is veel en wat is weinig is voor iedereen anders. Hoe bevalt het nu als je dit zo neemt voor je training. Heb je genoeg energie? wordt je misselijk of komt je eten omhoog... dat soort dingen geven aan of iets teveel of te weinig of misschien te kort voor het trainen. Het is een kwestie van proberen.

Test het gewoon. Maak je ontbijt groter en de pre workout shake dezelfde hoeveelheid kleiner en kijk of het beter voelt. Of andersom...
 
Waarom neem je per se een shake? Ik ben een voorstander van je calorieën eten (en niet drinken), zeker rond je training. Wat je kan doen is 50g havermout of brinta met een scoop whey en 250-500ml melk. Even roeren en in de magnetron. Gooi daar wat appel of banaan doorheen, en je hebt een heerlijk pre-workout mealtje. Min of meer wat je nu al doet maargoed, ik zie sommige mensen gepoederde oats kopen enzo. Dan denk ik waarom in godsnaam.

Wat betreft kcal en macro's, probeer als je in de ochtend of middag traint ongeveer 25% van je dagelijkse goal voor de training binnen te krijgen. Al te veel eten en je gaat dat merken tijdens de training, eet je te weinig idem.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Er is niet één manier die goed is.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en reageert anders op "voeding-intake".

Ik zou me afvragen is dit enigzins evenredig verdeeld over mijn dagelijkse Kcal-behoefte (incl macro's).
Wat heb ik nodig / waar heb ik baat bij / wat leert de ervaring mij / wat zegt de "wetenschap ?

Bedankt voor je reactie !

Als ik het zo doe is me schema netjes verdeeld nee maaltijden en kcal die ik nodig heb...
Zit alleen al een tijdje met de vraag... is het een goeie pre work out en is dit maaltijd niet te veel net voor de training ivm met verteren enz.

Eten omhoog komen of vol gevoel of wat dan ook is niet aan de orde...
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Om eerlijk te zijn vind ik je shakes maar klein voor iemand met jouw stats. Maar dat terzijde.

Wat is veel en wat is weinig is voor iedereen anders. Hoe bevalt het nu als je dit zo neemt voor je training. Heb je genoeg energie? wordt je misselijk of komt je eten omhoog... dat soort dingen geven aan of iets teveel of te weinig of misschien te kort voor het trainen. Het is een kwestie van proberen.

Test het gewoon. Maak je ontbijt groter en de pre workout shake dezelfde hoeveelheid kleiner en kijk of het beter voelt. Of andersom...

Ook bedankt voor je reactie !

Sorry maar mijn stats die er nog in staan zijn van 2015 ik ben in die jaren afgevallen ik weeg nu 85 kg lengte is het zelfde gebleven 194 cm ik ben gelukkig nog niet gekrompen haha... ik zit nu op zo'n 3800/4000 kcal

Inprincipe heb ik genoeg energie en geen vol gevoel of wat dan ook... alleen was benieuwd naar jullie meningen en zat met de vraag is het niet een te groot maaltijd/shake net voor de training...

Toevallig een tip om het ontbijt groter te maken ?
 
Waarom neem je per se een shake? Ik ben een voorstander van je calorieën eten (en niet drinken), zeker rond je training. Wat je kan doen is 50g havermout of brinta met een scoop whey en 250-500ml melk. Even roeren en in de magnetron. Gooi daar wat appel of banaan doorheen, en je hebt een heerlijk pre-workout mealtje. Min of meer wat je nu al doet maargoed, ik zie sommige mensen gepoederde oats kopen enzo. Dan denk ik waarom in godsnaam.

Wat betreft kcal en macro's, probeer als je in de ochtend of middag traint ongeveer 25% van je dagelijkse goal voor de training binnen te krijgen. Al te veel eten en je gaat dat merken tijdens de training, eet je te weinig idem.

Bedankt voor je reactie en je tip voor een maaltijd !

Ik neem hier een shake en is eigenlijk ook me enige shake die ik neem op een dag verder eet ik alles gewoon... deze shake eet ik omdat ik het makkelijker weg krijg als ik het moet eten krijg ik het moeilijk weg ik ben een moeilijke brinta of havermout eter maar ik wil het wel binnen krijgen... ik heb altijd zo iets of ik het nu eet of drink als ik het maar binnen krijg is het goed...

Oké... aan de 25 procent kom ik wel voor de training ik denk dat ik rond de 30 procent zit aan kcal voor de training...
 
Bedankt voor je reactie !

Als ik het zo doe is me schema netjes verdeeld nee maaltijden en kcal die ik nodig heb...
Zit alleen al een tijdje met de vraag... is het een goeie pre work out en is dit maaltijd niet te veel net voor de training ivm met verteren enz.

Eten omhoog komen of vol gevoel of wat dan ook is niet aan de orde...

Tis op zich een prima pre-workoutshake, ingredienten zijn prima.
Teveel lijkt me dat zeker niet nee. Je kunt (indien wenselijk) nog een banaantje nemen tijdens het trainen.
 
Back
Naar boven