MuscleMeat

ervaringen vloerkleed onder powerrack

Bezoekers in dit topic

gose

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
564
Waardering
83
Mijn powerrack op zolder staat op vinyl en schuift dus weg.
Rubber is niet echt nodig dus zoek een makkelijke goedkope oplossing.
Iemand ervaring met een stuk vloerkleed of tapijtegels eronder?
 
Onze 10 mm rubbermatten zijn niet duur, die zou je zo kunnen snijden dat je deze enkel onder de voeten van je rack plaatst als antislip.
 
  • Like
Waarderingen: gose
goed idee nog niet aan gedacht. dan zou ik het midden van de kooi nog kunnen opvullen met een mdf plaat die ik nog heb staan.
stinkt het rubber niet heel erg?? heb een open zolder namelijk

ik dacht zelf ook aan rubberstripjes onder de hoeken maar het voordeel van de matten is dat er gelijk wat extra mat zit voor schijven op te leggen
 
Ik doelde inderdaad erop dat je de matten op maat snijdt enkel voor onder de hoeken, omdat je aangaf dat je geen geen hele rubbervloer nodig had. Maar je kunt inderdaad ook gewoon volledige matten onder en rondom je rack leggen.

Nee dit rubber stinkt niet. Er kan een normale lichte rubbergeur vanaf komen maar geen stank.
 
o ik dacht dat je bedoelde lange stroken snijden zodat het onder alle draagvlak ligt en niet alleen de hoeken
bedankt iig voor de hulp
 
o ik dacht dat je bedoelde lange stroken snijden zodat het onder alle draagvlak ligt en niet alleen de hoeken
bedankt iig voor de hulp
Dat ligt aan je rack... als je power rack gewoon plat op de grond rust (dus geen verhoogde rubbervoetjes op de hoeken heeft) dan kun je inderdaad ook rubberen stroken onder het hele draagvlak leggen.
 
Niet moeilijk doen, gewoon rubbermatten op het volledige oppervlak gebruiken.
Veel prettiger trainen ook.

Toegevoegde Bonus: Huisgenoten, buren en verdere buurtbewoners zijn je daar ook dankbaar voor.
 
  • Like
Waarderingen: gose
Ik zou dan liever een paar euros uitgeven aan rubber matten ipv stukken tapijt e.d. te moeten gebruiken.
 
Stank van die matten wat FS aangeeft valt idd reuze mee. Misschien een paar dagen dat je wat ruikt. Ook zijn ze goed te snijden. Ik heb die als basis liggen op de tegelvloer en daarop houten plaat om contactgeluid met tegels tegen te gaan.
 
Zouden jullie voor kleiner oppervlakte 3cm tegels gaan of voor groter oppervlakte 1cm matten? Kom dan ongeveer op zelfde bedrag uit. De demping voor beneden en buren is toch wel reden om 1 grotere mat neer te leggen en het oogt natuurlijk ook beter
 
Ik zou dan liever een paar euros uitgeven aan rubber matten ipv stukken tapijt e.d. te moeten gebruiken.
Als je voor demping gaat tapijt met daarop matten :thumbup:
 
Zouden jullie voor kleiner oppervlakte 3cm tegels gaan of voor groter oppervlakte 1cm matten? Kom dan ongeveer op zelfde bedrag uit. De demping voor beneden en buren is toch wel reden om 1 grotere mat neer te leggen en het oogt natuurlijk ook beter
Ik denk dat je met de 3 cm tegels wel degelijk meer demping hebt dan met de 1 cm matten.
 
Zijn de 2cm dikke matten van 1 meter niet harder dan de 3cm matten omdat ze helemaal vlak zijn?
 
Zijn de 2cm dikke matten van 1 meter niet harder dan de 3cm matten omdat ze helemaal vlak zijn?
Ik dacht dat je het over de 100 x 100 cm tegels had, die zijn zowel in 2 cm als 3 cm uitvoering volledig vlak.

De 50 x 50 x 3 cm tegels hebben inderdaad noppen en kunnen dus wat indrukken. Ik zou dus sowieso voor de 100 x 100 cm tegels kiezen, want die zijn volledig massief en dus wat harder/stabieler.
 
Laatst bewerkt:
Ok top bedankt
 
Heb jaren op tapijt getraind. Op het deadliften na maakt het voor mij geen enkel verschil met rubberen tegels die ik nu heb. Maar ik leg dan ook alles normaal neer zonder echt herrie te maken.
 
Ik dacht dat je het over de 100 x 100 cm tegels had, die zijn zowel in 2 cm als 3 cm uitvoering volledig vlak.

De 50 x 50 x 3 cm tegels hebben idd noppen en kunnen dus wat indrukken. Ik zou dus sowieso voor de 100 x 100 cm tegels kiezen.

Dat beetje indrukken kan mss lastig zijn als je met 250 kg of zo gaat squaten.(wat de meeste hier op dbb toch niet doen)

Heb de 3 cm dikke tegels en ben er zeer tevreden over.
 
Back
Naar boven