Fitness Seller

Hometrainer accuraatheid

Bezoekers in dit topic

sytrusze

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
70
Waardering
15
Lengte
1m75
Massa
86kg
Vetpercentage
23%
Hallo allemaal,

Hoe accuraat is de teller op een hometrainer? Ik weet dat dit o.a. met gewicht/leeftijd etc te maken heeft. Mijn laatste sessie gaf het volgende aan:

Duur: 1 uur en 40 min
KCal: 1608
Afstand: 24.3 KM
Gemiddelde snelheid: 16-20 km/u

Mijn stats:
Man, 27 jaar, 91kg.

ps. ik las op verschillende websites dat je met een hometrainer net iets meer KCal verbrand dan gewoon regulier fietsen. Hoe komt dit? Ik zou juist zeggen andersom omdat je met het regulier fietsen te maken hebt met hellingen, je gebruikt ook je armen etc.

Alvast bedankt.
 
Op spinningfiets van mij kloppen de kcal totaal niet. Voor 1u05min verbruik ik volgens spinningfiets 1139kcal, volgens wahoo borstband 633kcal en volgens tomtom sporthorloge 626kcal. Alle 3 deze waarden zijn van de zelfde training en dan betrouw ik de hartslagmeters meer dan dat computertje op de fiets.
 
Hmm volgens de volgende website (Calorieen verbranden met fietsen op hometrainer, reken je calorieverbruik uit!) komt het toch meer in de buurt van de teller op mijn hometrainer. Dit is niet de enige website die dit aangeeft, maar er zijn meerdere soortgelijke websites die ongeveer hetzelfde aangeven.

"Een man van 80 kilo verbrandt met fietsen op hometrainer ongeveer 887 kilocalorieën per uur."
 
Is allemaal maar een berekening gebaseerd op allerlei gemiddelden en aannames.
 
Jammer dat het allemaal niet zo nauwkeurig te bereken is. Maar goed, dank voor jullie hulp. Ik houd dan ongeveer de cijfers aan van Lieves (iets hoger, aangezien ik 17kg zwaarder ben).
 
Als het mogelijk is kijk dan voor een hartslagmeter. Kan je meteen uw leeftijd, grootte en gewicht invoeren en wordt alles berekend adh. van die gegevens en uw hartslag. De ene persoon kan op stand 4 van een hometrainer een uur aan een hartslag van 110 blijven waar de ander op dezelfde stand rond de 140/150 zal zitten.
 
Zal ik doen, ik zal eens even kijken naar die TomTom horloge van jou. Bedankt!
 
Back
Naar boven