AndroidHealthClinic

Sticky Boek: Bonds voedingssupplementen

Bezoekers in dit topic

Hoeveel boeken heb je inmiddels verkocht?
 
Hoeveel boeken heb je inmiddels verkocht?
Bijzonder weinig, daarom geef ik hem nu gratis weg zonder de referenties. Hebben misschien nog wat mensen er iets aan.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Bijzonder weinig, daarom geef ik hem nu gratis weg zonder de referenties. Hebben misschien nog wat mensen er iets aan.

Dat vind ik dan wel weer nobel, het is immers een mooi boek volgens de reviews. Ha het graag gekocht al ik geen arme student was maar daar heb je natuurlijk niks aan.
 
Interessant! Zal eens kijken of het er van af kan binnenkort.
 
Dat vind ik dan wel weer nobel, het is immers een mooi boek volgens de reviews. Ha het graag gekocht al ik geen arme student was maar daar heb je natuurlijk niks aan.
Meestal kun je als student een <x> aantal gratis a4'tjes afdrukken op je hogeschool/uni. Kunt het dan altijd uitprinten en in een mapje gooien.
 
Ligt er een beetje aan hoe specifiek je het wil hebben. Als je het puur gericht wilt hebben op sports performance zou ik kijken naar bol.com | Essentials of Strength Training and Conditioning, G.Gregory Haff & N. Travis Triplett |.... Je moet sommige dingen wel met een korreltje zout nemen, staat nogal wat outdated informatie in, maar in het algemeen is het best een goed boek. Als je het wat minder specifiek wilt hebben zou ik gewoon een sportfysiologie boek kopen, zoals bol.com | Physiology of Sport and Exercise 6th Edition (ebook) Adobe ePub, Kenney & W. Larry | 9...

De boeken van de NASM heb ik nooit gelezen, maar wat me bij staat waren die wat minder denderend.
Bedankt voor de tips, ik ga even kijken wat ik koop!
 
Heb ik op m'n computer staan, maar eerlijk gezegd niet in detail gelezen. Gaat met name over de compounds toch? (Squat, BP, DL)
Ik ben op zoek naar een iets algemener boek (liefst op bodybuilding gericht, maar niet per se) dat ingaat op de werking van het lichaam i.r.t sport, het waarom van oefeningen en rep ranges (of schema's) en wat de impact op je lichaam hiervan is. Ditzelfde voor voeding (eventueel een separaat boek).

Ik ben nu The New Encyclopedia of Modern BB van Arnold aan het lezen. Dit is best een leuk boek met veel plaatjes en een hoop 'bro science', maar aan een (wetenschappelijke) onderbouwing ontbreekt het totaal.
 
Heb ik op m'n computer staan, maar eerlijk gezegd niet in detail gelezen. Gaat met name over de compounds toch? (Squat, BP, DL)
Ik ben op zoek naar een iets algemener boek (liefst op bodybuilding gericht, maar niet per se) dat ingaat op de werking van het lichaam i.r.t sport, het waarom van oefeningen en rep ranges (of schema's) en wat de impact op je lichaam hiervan is. Ditzelfde voor voeding (eventueel een separaat boek).

Ik ben nu The New Encyclopedia of Modern BB van Arnold aan het lezen. Dit is best een leuk boek met veel plaatjes en een hoop 'bro science', maar aan een (wetenschappelijke) onderbouwing ontbreekt het totaal.
Along with Practical Programming for Strength Training 3rd Edition, they form a simple, logical, and practical approach to strength training. After four more years of testing and adjustment with thousands of athletes in seminars all over the country, the new edition of Starting Strength expands and improves on the previous teaching methods and biomechanical analysis. No other book on barbell training ever written provides the detailed instruction on every aspect of the basic barbell exercises found in SS:BBT3.

And while the methods for implementing barbell training detailed in the book are primarily aimed at young athletes, they have been successfully applied to everyone: young and old, male and female, fit and flabby, sick and healthy, weak and already strong. Many people all over the world have used the simple biological principle of stress/recovery/adaptation on which this method is based to improve their performance, their appearance, and their quality of life. SS:BBT3 is your complete guide to developing strength – the foundation of athletic performance and the key to long-term health.

  • Why barbells are the most effective tools for strength training.
  • The mechanical basis of barbell training, concisely and logically explained.
  • All new photographs and improved illustrations of all the lifts, and the biomechanics behind them.
  • Complete, easy-to-follow instructions for performing the basic barbell exercises: the squat, press, deadlift, bench press, power clean, and the power snatch.
  • Revised instruction methods for all six lifts, proven effective in four years of seminar, military, and group instruction.
  • How the human body adapts to stress through recovery, and why this is the foundation of the development of strength and lifetime health.
  • How to program the basic exercises into the most effective program for long-term progress.
  • Completely indexed.
  • The most productive method in existence for anyone beginning a strength training program.

Ik heb hem doorgelezen, maar dit is een boek dat je keer op keer kan lezen, en blijft leren. Niet enkel de compounds, wel voornamelijk. Maar ook de achtergrond waartegen dit zich afspeelt, leverages van de menselijke anatomie en de mechanics van het liften zelf. Ontzettend leerzaam en een basis voor elke lifter, of je nou PL of BB doet, of Olympisch liften zelfs. Ook erg handige visuele hulpmiddelen, als grafieken, foto's, plaatjes, ga maar door. Ben geen superfan van de Rippetoe kerk, maar dit is een geweldig naslagwerk. :thumb:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik heb hem doorgelezen, maar dit is een boek dat je keer op keer kan lezen, en blijft leren. Niet enkel de compounds, wel voornamelijk. Maar ook de achtergrond waartegen dit zich afspeelt, leverages van de menselijke anatomie en de mechanics van het liften zelf. Ontzettend leerzaam en een basis voor elke lifter, of je nou PL of BB doet, of Olympisch liften zelfs. Ook erg handige visuele hulpmiddelen, als grafieken, foto's, plaatjes, ga maar door. Ben geen superfan van de Rippetoe kerk, maar dit is een geweldig naslagwerk. :thumb:
Dank voor je uitgebreide reactie, ga 'm toch zeker lezen dan! :yes:

Ondanks dat ik mij focus op BB, blijft de basisoefening van elke training bij mij ook een compound (ik train volgens een 4-daagse split), dus één van onderstaande oefeningen:
- BP
- SQ
- Momenteel Rack Pulls (geen DL i.v.m. specifieke redenen, op mijn legday wel RDL of Good Mornings)
- OHP (met BB)

Meestal wat lager in de reps dan mijn overige oefeningen, dus of 5 x 5 of bijv. 10-10-5-5-3 (SQ) of 5-3-1-1-1 (Rack Pull)
 
Bijzonder weinig, daarom geef ik hem nu gratis weg zonder de referenties. Hebben misschien nog wat mensen er iets aan.

Jammer om dit te lezen, merk in mijn omgeving dat er veel mensen zijn die onvoldoende engels beheersen om de juiste informatie op te zoeken. Er is zeker geen overvloed aan goede NL boeken.
 
Jammer om dit te lezen, merk in mijn omgeving dat er veel mensen zijn die onvoldoende engels beheersen om de juiste informatie op te zoeken. Er is zeker geen overvloed aan goede NL boeken.
Voor wat sport & voeding betreft is er inderdaad héél weinig in het Nederlands.

De uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum heeft wel veel goede Nederlandstalige boeken die enigszins gerelateerd zijn. Denk aan boeken als 'Leerboek medische fysiologie', 'Leerboek metabolisme', 'Evidence-based diagnostiek van het bewegingsapparaat' en 'Vorm en beweging'. Ze hebben ook nog het boek 'Leerboek sportgeneeskunde', maar die heb ik thuisliggen en die is echt baggerslecht.
 
Voor wat sport & voeding betreft is er inderdaad héél weinig in het Nederlands.

De uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum heeft wel veel goede Nederlandstalige boeken die enigszins gerelateerd zijn. Denk aan boeken als 'Leerboek medische fysiologie', 'Leerboek metabolisme', 'Evidence-based diagnostiek van het bewegingsapparaat' en 'Vorm en beweging'. Ze hebben ook nog het boek 'Leerboek sportgeneeskunde', maar die heb ik thuisliggen en die is echt baggerslecht.

Zie ze op smartcat staan als ebook, zal er eens door heen bladeren of er iets staat dat mijn vakantie interesse kan vasthouden(waarschijnlijk niet). Boeken die beginnen met leerboek hebben gelijk een punt aftrek omdat het klinkt als een voorbode van een wollige en humorloze schrijfstijl. Dan kom ik niet verder dan een eerste indruk van de inhoudsopgave en index ;). Die laatste titel zal ik op jouw advies ook direct skippen, bedankt voor de tips.
 
Bestel vandaag mijn boek op www.supplementenboek.nl en je zult mijn handtekening erin aantreffen!

Verwijst door naar https://peterbond.nl/supplementenboek, als mensen daar kopen krijgen ze geen handtekening? ;)

p.s. google geeft seo voordelen als je niet doorverwijst, zeker met zo'n domeinnnaam, dat twee belangrijke trefwoorden bevat, wel de moeite waard een eigen wordpress instantie in een containertje te plaatsen (lxd, docker, etc?).
 
Verwijst door naar https://peterbond.nl/supplementenboek, als mensen daar kopen krijgen ze geen handtekening? ;)

p.s. google geeft seo voordelen als je niet doorverwijst, zeker met zo'n domeinnnaam, dat twee belangrijke trefwoorden bevat, wel de moeite waard een eigen wordpress instantie in een containertje te plaatsen (lxd, docker, etc?).
I know, ik verwacht alleen niet dat iemand via Google op m'n website uitkomt en m'n boek gaat kopen. Is me de moeite (helaas) niet waard. Had het domeinnaam aangeschaft omdat dat mond-tot-mond makkelijker is. Als iemand dan vraagt van: "Hey Peter, waar kan ik jou boek bestellen?". Als ik dan PeterBond.nl zeg dan raakt de gem. digibeet verdwaald, hoe duidelijk het ook is, en als ik zeg peterbond.nl/supplementenboek dan komen ze er ook niet. Maar supplementenboek.nl gelukkig wel.

Handtekening voor IEDEREEN :heart:

Ho is even. Ik heb 'm nog gekocht zonder handtekening. :mad:
Wanneer is je volgende signeersessie? :p
Human Performance Conference 22 en 23 september in Amsterdam.
 
Misschien de prijs aanpassen? Gratis ebook of paperback voor 40 euro is nogal een groot verschil. Ik ben zelf fysiotherapeut en ben dol op boeken maar 40 euro voor een (geen haat) niet al te bekende auteur is nog vrij hoog.
 
Misschien de prijs aanpassen? Gratis ebook of paperback voor 40 euro is nogal een groot verschil. Ik ben zelf fysiotherapeut en ben dol op boeken maar 40 euro voor een (geen haat) niet al te bekende auteur is nog vrij hoog.
Ik speel al wel een tijd met het idee om de prijs te verlagen inderdaad.

Om zelf ook nog wat toelichting te geven vanuit mijn perspectief toen ik de prijs opstelde destijds:
Excl. btw is de prijs 37,69. Van deze 37,69 gaan nog de verzendkosten à 4,25 af. Dat maakt 33,44. Vervolgens gaan hier nog de kosten van mijn betaalprovider (Pay.nl) vanaf, dat maakt 32.97.
Als ik er vervolgens vanuit ga dat ik ál mijn gedrukte boeken verkoop, en dan dus de totaal gemaakte kosten (afbeeldingen, proefdrukken, de eigenlijke druk, redactie) per exemplaar er vanaf trek, wordt dat zo'n 16,60 wat ik overhoud per exemplaar.
Gezien dit bovenop mijn normale inkomen komt, moet daar natuurlijk nog de inkomstenbelasting vanaf, en houd ik 8 euro per verkocht exemplaar over als ik ze allemaal zou verkopen.
Daarnaast vergeleek ik het met leerboeken met een vergelijkbaar aantal pagina's van Nederlandse uitgevers in de gezondheidszorg (BSL in het bijzonder). Daarvan liggen de prijzen rond de 45 tot 70 euro.

voor een (geen haat) niet al te bekende auteur is nog vrij hoog.
Misschien ben ik een vreemde eend in de bijt, maar ik heb nog nooit de prijs van een van de boeken in m'n boekenkast beoordeeld aan de hand van de auteur, alleen aan de inhoud en bindwijze. Sterker nog, van 95% van de boeken in m'n boekenkast heb ik echt geen idee wie de auteurs zijn.

Ik snap het in dit geval ook niet echt, gezien de volledige inhoud al gratis in te zien is. Als er nu een bekende naam op mijn boek zou staan, terwijl de inhoud exact hetzelfde blijft, zou je dan meer geld er voor over hebben?

Voor wat het waard is: het aantal Nederlanders dat gepubliceerd heeft over voedingssupplementen in de context van krachtsport, is vrij gering. Je kunt ze net niet op twee handen tellen.
 
Back
Naar boven