AndroidHealthClinic

vriend vind gezonde voeding en sporten onzin

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
In dit geval zijn wilskracht inderdaad. De meeste mensen begrijpen best dat het alleen al om gezondheidsredenen belangrijk is om goed te eten en te bewegen. De meeste mensen kunnen het echter niet opbrengen om dit consequent te blijven doen en hebben dan liever dat anderen ook maar "gewoon" blijven doen.

ja inderdaad.. Ik ga eens even wat bedenken hiervoor
 
ja inderdaad.. Ik ga eens even wat bedenken hiervoor
Tja, ik kan je wel vertellen dat het aan hem opdringen compleet averechts werkt. Maar misschien kan je hem door middel van zichtbare resultaten wel motiveren.
 
nee wil het niet aan hem opdringen ofzo. Maar gewoon me ding blijven doen.. en kijken of ik hem zo gek kan krijgen om af en toe te gaan zwemmen/skeeleren (vind hij leuk) oid.

heb wel wat aan de tips en dergelijke gehad! thanks allemaal!
 
De jaloezie zit hem vaak eerder in het gebrek aan eigen wilskracht om jezelf positief te veranderen. Je ziet dat ook vaak terug bij collega's, vrienden en familie.

Ja, dat herken ik maar al te goed. Familie en vrienden die tegen mij ook vaak zeggen "Is het nu nog niet genoeg, met dat afvallen en extreme sporten van je?" Heel hinderlijk is dat...

nee wil het niet aan hem opdringen ofzo. Maar gewoon me ding blijven doen.. en kijken of ik hem zo gek kan krijgen om af en toe te gaan zwemmen/skeeleren (vind hij leuk) oid.

heb wel wat aan de tips en dergelijke gehad! thanks allemaal!

Misschien gaat het me geen hol aan hoor, maar hoe lang heb je deze vriend al? :)
 
Hey zoek je je niet liever een vriend met dezelfde interesses? Ik zou er perfect mee kunnen leven dat je gezond eet enzo dus dat zou je al een pak stress en gedoe besparen.
 
Ja, dat herken ik maar al te goed. Familie en vrienden die tegen mij ook vaak zeggen "Is het nu nog niet genoeg, met dat afvallen en extreme sporten van je?" Heel hinderlijk is dat...

Ik ben inmiddels het stadium voorbij dat het me nog iets uitmaakt wat men van mij vindt, maar wat ik vroeger heel effectief vond om hen de mond te snoeren is het wederkerig maken.

Opmerkingen zoals "maar eh, hoe dik moet die pens uiteindelijk worden", "lekker obesitair bezig hoor" of "neem nog een peukie, wanneer denk je dat er longkanker geconstateerd wordt bij je" doen het heel goed.
 
Laatst bewerkt:
Wat een vreemde reacties hier. Dat je vriend een Bourgondisch type is, hoeft toch niet te betekenen dat hij jaloers of onzeker is? Hij heeft gewoon andere prioriteiten.

Wat bedoel je met 'gezond eten'? Mijn ervaring is dat veel mensen (met name vrouwen) bedoelen dat je vooral veel salades en fruit moet eten en geen suikers of vet meer mag eten. Of nog erger: geen koolhydraten. Dat is in mijn ogen eerder als saai en incompleet te karakteriseren.
 
Opmerkingen zoals "maar eh, hoe dik moet die pens uiteindelijk worden", "lekker obesitair bezig hoor" of "neem nog een peukie, wanneer denk je dat er longkanker geconstateerd wordt bij je" doen het heel goed.

Dat is zo onaardig om tegen je ouders te zeggen... :roflol:
 
Dat is zo onaardig om tegen je ouders te zeggen... :roflol:

Pak je het toch wat aardiger in. :D

Ik had de mazzel dat mijn ouders nou net niet het probleem waren in deze. Het ging meer om vrienden, kennissen en collega's om me heen.
 
Ik ben inmiddels het stadium voorbij dat het me nog iets uitmaakt wat men van mij vindt, maar wat ik vroeger heel effectief vond om hen de mond te snoeren is het wederkerig maken.

Opmerkingen zoals "maar eh, hoe dik moet die pens uiteindelijk worden", "lekker obesitair bezig hoor" of "neem nog een peukie, wanneer denk je dat er longkanker geconstateerd wordt bij je" doen het heel goed.
Sowieso raar dat het blijkbaar sociaal geaccepteerd is om gezonde gewoontes/een sportief uiterlijk te bekritiseren ("sla je niet door?" "word je niet te dun?" "Ik vind die gespierde benen echt te groot hoor. Echt niet mooi.") Maar ongezonde gewoontes/uiterlijk ho maar. Die laatste kreeg mijn vriendin laatst nog te horen van haar zus, maar als ze dan reageert dat ze haar spekkige benen ook niet mooi vindt is het hek van de dam:rolleyes:
 
  • Like
Waarderingen: JL.
Pak je het toch wat aardiger in. :D

Ik had de mazzel dat mijn ouders nou net niet het probleem waren in deze. Het ging meer om vrienden, kennissen en collega's om me heen.

Het is nog lastiger...het komt zelfs uit mijn eigen gezin af en toe. Die noemen het dan "doorslaan". Ik hou het maar op; gebrek aan de juiste kennis ;)

Maar voordat ik het hele topic hijack...excuses Zonnebril :o Topic is yours again...
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Hey zoek je je niet liever een vriend met dezelfde interesses? Ik zou er perfect mee kunnen leven dat je gezond eet enzo dus dat zou je al een pak stress en gedoe besparen.
het enigste verschil wat we hebben is dat ik sport en gezond eet en hij niet.. En eerst vond hij het niet zo erg en dacht dat het een fase was haha.. maar na 4 jaar wordt hij t denk zat..

en onder gezond eten versta ik: geen suikers, e-nummers, en zo veel mogelijk groente en biologisch vlees/vis. Ik eet geen zuivel omdat ik daar niet tegen kan.

en dat door slaan wat iedereen aangeeft, dat hoor ik ook zo vaak! super irritant..
 
Gewoon miscommunicatie. Kennelijk begrijpt hij niet hoe belangrijk het voor je is. En daarbij voel jij je ook onbegrepen.
 
en onder gezond eten versta ik: geen suikers, e-nummers, en zo veel mogelijk groente en biologisch vlees/vis. Ik eet geen zuivel omdat ik daar niet tegen kan.

Dat bedoel ik dus. Dan moet je bij bijna iedere sociale gelegenheid gaan opletten met wat je eet. Dan ben je wat mij betreft doorgeslagen.
 
het enigste verschil wat we hebben is dat ik sport en gezond eet en hij niet.. En eerst vond hij het niet zo erg en dacht dat het een fase was haha.. maar na 4 jaar wordt hij t denk zat..

en onder gezond eten versta ik: geen suikers, e-nummers, en zo veel mogelijk groente en biologisch vlees/vis. Ik eet geen zuivel omdat ik daar niet tegen kan.

en dat door slaan wat iedereen aangeeft, dat hoor ik ook zo vaak! super irritant..

Oh ben jij er zo eentje :roflol:

Ik herzie mijn eerdere oordeel en sluit me aan bij je vriend :o
 
Dat bedoel ik dus. Dan moet je bij bijna iedere sociale gelegenheid gaan opletten met wat je eet. Dan ben je wat mij betreft doorgeslagen.

Precies dit, maar hey.. leven en laten leven.....
 
  • Like
Waarderingen: Pren
De ene partner is bezig met gezond eten en sporten, de andere niet. Moet kunnen.

Zolang jullie elkaar respecteren in jullie visie. Als dat niet zo is en er tegelijk geen goede communicatie hierover is, dan betekent dat op termijn problemen voor jullie relatie.

Concreet: als je vriend jouw visie bekritiseert en jij niet aangeeft dat je dat niet fijn vindt, dan vormt dat op termijn een groot probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven