MuscleMeat

Pieter68' s log

Bezoekers in dit topic

Ja hoor, goed teken :p

En griepje... rondom mij veel zieken al geweest, griep, en epidemie zou nog steeds in het land zijn, maar voel me echt niet ziek, dus :thumbup: maar dat het niet erger wordt !
 
Training vrijdag 16/03

Benen

SQ: 1x12x 80, 1x10x 90, 1x8x 95

Leg Pr (incl, plate loaded): 1x10x 100, 3x10x 140
Ss Leg ext: 4x10x 59, 55, 55, 55

Leg curl: 4x12x 59

Schouders

Zittend Db side raises: 4x12x 6,6,8,8
Ss Front raise plate: 4x12x 10,10,12,12

Dumb press: 15x12, 12x12, 10x14, 8x14

Upright row: 3x12x EZ-bar+7,5
Ss barb shrug: 3x12x EZ-bar+7,5

Omgekeerde flye: 4x8x8
Ss Side raises: 4x8x8

Bondig gezegd: legzz destroyed & shoulders on fire :fire:
Super leuke training, nieuwe incl leg press uitgeprobeerd, viel goed mee, kan er wel nog zwaarder op gan denk ik, alleen opletten voor de knietjes en niet te ver uitstrekken dus!
 
Training woensdag 21/03

Opwarming 6min fietsen

Borst

Incline bench press 12 x 50*, 10 x 55*, 8 x 60*, 6 x 65 (snel uitgevoerd)
*(neg in 3s, 1s hold)

flat dumb press 4 x 12 x 18
ss flat dumb fly 3 x 12 x 14, 1 x 12 x 12

Incline dumb press 4 x 8 x 18, 18, 20, 20
(bank op 60°)

Tricep

small bench press 2 x 12 x 50, 2 x 8 x 55

french press 15 x 25, 12 x 25, 10 x 25, 8 x 25 (=schijf van 25)

dippen 2 x BW x 20, 15

Hehe, weer fijne training. Borst is mooi vol komen te staan, vooral het trager uitvoeren van de Incl BP zorgt voor leuke stretch en pomp.
Flat flye lukt mij niet echt met zwaar gewicht, en heb moeten lichter gaan voor laatste set.
Voor de triceps hoopte ik ook 12 reps te kunnen doen met 55k, doch dat was dan net weer te zwaar.
French press doe ik rechtstaande, en voelde eigenlijk de onderrug protesteren, doordat ik wat achteruit leunde ondanks het goed opspannen van rompspieren...
En dan het dippen... lukte mij echt niet meer om nog meer te doen... normaal zijn 4 sets voorzien, maar mijn armen wouden niet meer meedoen :p

Kreeg wel meerdere opmerkingen dat ik al droger sta, zeker op armen en schouders :)
 
French press kan je ook op een verstelbare schuine bank doen die je in een steile stand zet.
 
Ja, dacht daar ook al aan, best zo te doen om juist de onderrug te sparen, tx voor de tip !

Als je zwaar gaat is dit ook de enige manier om de oefening uit te voeren zonder er een press van te maken. (Hoewel de oefening wel een French press wordt genoemd is het geen press.)
 
Ik vind het weer een mooie workout Pieter!:thumbs:
 
Tx Marv ! :)
 
Training vrijdag 23/3

Opwarmen 6min fietsen

Benen

Squat: 1 x 12 x 85, 1 x 10 x 90, 1 x 5 (ipv 8) x 95

Leg press: 3 (ipv 4) x 10 x 100
+ leg extens: 3 (ipv 4) x 10 x 55
+ goblet squat: 3 (ipv 4) x 10 x 12

leg curl 4 x 12 x 59

Schouders

zittend dumbbell side raise: 3 (ipv 4) x 12 x 8
+ front raise met schijf: 3 (ipv 4) x 12 x 12

dumbbell press: 15 x 14, 12 x 14, 10 x 14, 8 x 14

upright row: 3 x 12 x 20
+ barbell shrug: 3 x 12 x 20

omgekeerde flye: 2 (ipv 4) x 8 x 10
+ side raises: 2 (ipv 4) x 8 x 10

:mad: Wat een kut-training !
Pfff gym pokkevol kinderen & jongeren, alles bezet, veel lawaai en geroep, met 3-4 toestellen bezetten, en dwaze oefeningen en eindeloze herhalingen doen... de goesting om te beginnen was snel over.

Squatrek bezet, dus opwarmsets geprobeerd op de smith-machine. Had gevraagd aan de jongen die aan het squatten was of hij nog lang moest, nee hoor, bijna gedaan.... Ik heb nog meer dan een half uur mij moeten bezig houden met opwarmen, mijn benen waren al toasted voor ik deftig kon beginnen met squatten...
Die jongen, ochot een duim groot (ik weet iedereen moet de kans krijgen om het te leren): squatbar in de haken, 2 keer 5k op de bar hangen, 5à6 squats uitvoeren, de bar onderaan op de safetybars laten hangen, eronder uit kruipen, de gewichtjes eraf pakken, de bar omhoog hangen in de haken, en de gewichtjes er terug aanhangen, en opnieuw beginnen !! man, man, man...

En dan daarna, telkens ik een laatste set van een oefening deed, ging iemand net dat toestel bezetten waar ik dan op wou beginnen. Hemeltergend !

Dus dik in tijdnood gekomen, en daarom redelijk wat sets zo gelaten... de moed om door te zetten was toch ook helemaal weg...

Ik hoop dat het vanavond rustiger is, want ik weet echt niet of ik daar zo wil blijven trainen...
 
O man, wat een ellende. Ik hoor je er niet de eerste keer over. Ik zou snel naar een andere gym, of minstens andere tijdstippen gaan.
Toch wel netjes je planning kunnen doen?
 
Nou, tijd voor een homegym lees ik al....
 
Wel, enige tijd terug was er in de gym regelmatig weinig volk of echt leeg. Wat natuurlijk fijn liften was want je kon alles op het gemak afwerken. Maar we wisten ook dat dit niet leefbaar ging blijven economisch gezien.
Nu hebben we de indruk dat ze een programma ofzo met de omliggende scholen hebben afgesloten, want de laatste 2,3 weken is het dus niet meer te doen van het jong volk dat over de vloer komt...

Een homegym heb ik ooit wel overwogen, een bankje en 1 bar en wat gewichten heb ik al, maar een squatrek en kabelstation plaatsen zit er niet direct in.
En voor mij het grootste struikelblok: als ik thuis moet trainen kom ik mijn zetel niet uit, ik ken mezelf, dan sla ik snel 1,2, 3, .... trainingen over...
Nu ga ik als ik van het werk afkom, vanuit het treinstation, direct naar de gym, en daarna pas huiswaarts. Dit is de enige manier die werkt voor mij.

Ik overweeg inderdaad een andere gym als dit niet betert, hopelijk is het zo een lente-ding en blijven ze op den duur toch weg...
 
Treen maandag 26/03

Opwarmen 6min fietsen
Enkele opwarmsets

BP: 4x8x 65

T-bar row: 4x8x 60

Incl BP: 4x10x 55

Pulld V-handle: 3x12x 50
ss Db curl: 3x12x 12

Kort, maar krachtig :)
Door treinproblemen eigenlijk later toegekomen dan anders, waardoor veel van de jeugd al vertrokken was of ging vertrekken, dus werd het rustiger om te trainen.
Heb het wel kort gehouden, maar belangrijkste toch gedaan...
Terug de BP opgepakt en ik ga proberen hier weer verder in te geraken.
De pulley row was bezet, dus maar lekker de T-bar gedaan, voelt echt goed aan, en ik ga nog zwaarder kunnen gaan... Deze doet ook wel de benen werken, dus da's mooi meegenomen :p
Omdat het tijd was, heb ik niet veel triceps/biceps gedaan, hopelijk kan ik de komende weken wat meer doen, want wil die graag ook terug laten groeien !
 
Kort maar krachtig is af en toe ook gewoon lekker. :thumbs:
 
Training woensdag 28/3

Opwarmen 6min fietsen
+ enkele opwarmsets en enkel-mobiliteit

SQ: 3x8x 90, 1x8x 85

RDL: 3x8x 110

LP Incline 45°: 3x15x 140

Calf raise: 4x8x 140

Seated calf: 3x10x 60

Fijne training, weinig volk :D
Examens gedaan zeker, en al de eersten in vakantie ofzo...
Derde set SQ ging moeizaam, dus gewicht verlaagd, en van de 4de set een pomp-set gemaakt, amai mijn benen :eek:
De nieuwe incline LP is zalig, daar hoop ik de komende tijd nog te kunnen verhogen.

En tijdens de Seated calf raise zijn er 2 jongens wat uitleg komen vragen, super beleefd, en op zich eigenlijk schattig, haha :)
(die ene was degene die onder de squatbar uitkroop omdat hij die niet omhoog kreeg met wat gewicht aan :o)
 
Lekker man! Volg je een specifiek schema, of heb je zelf iets samengesteld?

Wat bedoel je precies met een pompset trouwens?
 
Ik doe een UB/LB split, gebaseerd op het LM generic bulking routine.
Soms door tijdsgebrek doe ik geen assist oefeningen, maar ik probeer ze wel regelmatig te doen hoor, of wat cardio.
Maar voor mij zijn het de balngrijkste lifts waar ik wil in verbeteren.

Wel door het verlagen van het gewicht kon ik eigenlijk de squats "snel" uitvoeren, en was het dus zakken én rechtkomen op tempo, met resultaat hoor, dikke pomp in de benen :thumb:
 
Duidelijk! Die routine staat wel goed bekend voor gevorderde lifters.
 
Training woensdag 28/3

Opwarmen 6min fietsen
+ enkele opwarmsets en enkel-mobiliteit

SQ: 3x8x 90, 1x8x 85

RDL: 3x8x 110

LP Incline 45°: 3x15x 140

Calf raise: 4x8x 140

Seated calf: 3x10x 60

Fijne training, weinig volk :D
Examens gedaan zeker, en al de eersten in vakantie ofzo...
Derde set SQ ging moeizaam, dus gewicht verlaagd, en van de 4de set een pomp-set gemaakt, amai mijn benen :eek:
De nieuwe incline LP is zalig, daar hoop ik de komende tijd nog te kunnen verhogen.

En tijdens de Seated calf raise zijn er 2 jongens wat uitleg komen vragen, super beleefd, en op zich eigenlijk schattig, haha :)
(die ene was degene die onder de squatbar uitkroop omdat hij die niet omhoog kreeg met wat gewicht aan :o)

Ziet eruit als een prima training hoor.......ik heb voor vanavond ongeveer dezelfde oefeningen staan en ook lekker pompen met de squats:D
 
Back
Naar boven