Fitness Seller

Beginnen met Cutschema (Need help)

Bezoekers in dit topic

Jamezzz

Novice
Lid geworden
18 apr 2018
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
90kg
Beste lezers/helpers,

Ik heb ben/was een redelijk fanatieke sporter en door drukte en ietsje te veel drank ben ik wat kilotjes aangekomen. Ik heb de draad weer een beetje opgepakt en ga weer naar de sport school. Nu ben ik bezig met een voedingsschema maken maar voordat ik al het werk verricht van macro's opzoeken en uitrekenen wil ik eerst vragen of jullie op of aanmerkingen hebben.. Ik weet dat er ongetwijfeld fouten in zitten en dat er dingen moeten worden aangepast maar dat is dus ook de rede waarom ik het hier opzet.

Benodigde informatie:
Leeftijd: 21
Lengte: 192 cm
Gewicht: 90 kilo
Streefgewicht: 82-85 kilo

Ik voetbal 2 keer per week. 1 keer trainen van een anderhalf uur en 1 keer een wedstrijd van een anderhalf uur. Daarnaast fiets ik 5 keer per week naar werk 2 x 20 minuten en probeer ik 3 keer per week kracht te trainen in de sportschool.

Kan iemand wat op en aanmerkingen geven. Dit is de eerste keer dat ik een voedingsschema maak.

Schermafbeelding 2018-04-18 om 14.32.02.png
 
Hoeveel kipfilet, hoeveel rijst, hoeveel kwark...
Wat zijn de calorieen, eiwitten, vetten en koolhydraten?
Je geeft aan het nog niet te willen doen, wil verder niet lomp uit de hoek komen maar...
Als jij al niet eens de moeite wilt doen om je macros te berekenen, waarom zouden wij dat dan wel doen?
 
Hoeveel kipfilet, hoeveel rijst, hoeveel kwark...
Wat zijn de calorieen, eiwitten, vetten en koolhydraten?
Je geeft aan het nog niet te willen doen, wil verder niet lomp uit de hoek komen maar...
Als jij al niet eens de moeite wilt doen om je macros te berekenen, waarom zouden wij dat dan wel doen?


Dat is dus een beetje wat ik aan jullie wou vragen? hoeveel is normaal en wat is goed voor mij? Met het doel 'afvallen zonder spierverlies'..

Maar ik zal even een indicatie maken en hem uploaden.
 
Dat kunnen wij ook niet gokken, ligt aan hoeveel jij beweegt op een dag, dus hoeveel calorieën je 'automatisch' al verbrand.

Ergens tussen de 2500 en 4000 is je onderhoud.
NkpzNWy.png


Laat ik van 2800 uitgaan;

ODJxidh.png


Dan moet jij;

eiSZ22l.png
 
Dat kunnen wij ook niet gokken, ligt aan hoeveel jij beweegt op een dag, dus hoeveel calorieën je 'automatisch' al verbrand.

Ergens tussen de 2500 en 4000 is je onderhoud.
NkpzNWy.png


Nee precies, dat kan ik zeker begrijpen. Ik ben een beetje nieuw in dit wereldje vandaar haha. ik ben nu moderatetely active. Ik ben nu bezig met het voedingschematje in te vullen.
 
Nee precies, dat kan ik zeker begrijpen. Ik ben een beetje nieuw in dit wereldje vandaar haha. ik ben nu moderatetely active. Ik ben nu bezig met het voedingschematje in te vullen.

Had m'n post nog aangepast.
Ik zou gewoon beginnen op ~2300 kcal.
Dat ~3 weken aankijken. Val je te veel af +200 kcal. Val je niet af -200 kcal.
Zo leer je je lichaam een beetje kennen :)
 
Ik heb hem ingevuld en zo ziet die er nu uit. Ik heb nu als salade een van AH gekozen maar een zelfgemaakt zal ongetwijfeld beter zijn.

Schermafbeelding 2018-04-18 om 15.42.49 2.png
 
Had m'n post nog aangepast.
Ik zou gewoon beginnen op ~2300 kcal.
Dat ~3 weken aankijken. Val je te veel af +200 kcal. Val je niet af -200 kcal.
Zo leer je je lichaam een beetje kennen :)


Ik denk iets meer eiwitten, als ik mijn schema zie. juist? nog eventuele opties?
 
Ik denk iets meer eiwitten, als ik mijn schema zie. juist? nog eventuele opties?

Die banaan kan je beter na je training eten i.p.v. voor het slapen.
Eiwitten is discutabel, wetenschappelijk onderzoek wijst aan dat 1.3g/kg t/m 2g/kg de optimale range is voor spieropbouw en behoud.
Per persoon zou het dan weer verschillend zijn. Iedereen houd eigenlijk gewoon 2g/kg aan gewoon voor het geval dat.
 
Die banaan kan je beter na je training eten i.p.v. voor het slapen.
Eiwitten is discutabel, wetenschappelijk onderzoek wijst aan dat 1.3g/kg t/m 2g/kg de optimale range is voor spieropbouw en behoud.
Per persoon zou het dan weer verschillend zijn. Iedereen houd eigenlijk gewoon 2g/kg aan gewoon voor het geval dat.

Bedankt man. dus zit eigenlijk wel redelijk zo? nog evt. opties voor snack voor het slapen gaan?
 
Bedankt man. dus zit eigenlijk wel redelijk zo? nog evt. opties voor snack voor het slapen gaan?
Geen probleem :)

Gebakken/gekookt ei, eiwitshake, melk, kwark zijn de handigste. Maar maakt verder voor het grote plaatje niet zo veel uit.
In dit geval heeft die banaan gewoon meer nut post-workout.
Zit wel prima zo, maar zou zelf voor de zekerheid toch wel richting de 160-180 gram eiwitten gaan.
Kan je ook eenvoudig aanpassen door die eiwitshake van je een extra scoopie bij te doen.
 
Geen probleem :)

Gebakken/gekookt ei, eiwitshake, melk, kwark zijn de handigste. Maar maakt verder voor het grote plaatje niet zo veel uit.
In dit geval heeft die banaan gewoon meer nut post-workout.
Zit wel prima zo, maar zou zelf voor de zekerheid toch wel richting de 160-180 gram eiwitten gaan.
Kan je ook eenvoudig aanpassen door die eiwitshake van je een extra scoopie bij te doen.


Top! wat ik alleen niet helemaal snap is: als ik nou bijvoorbeeld 2400 kcal eet en ik sport dezelfde dag en verbrand 400 kcal. betekend het dan dat ik maar 2000kcal binnen krijg? stel dat mijn kcalbehoefte 2300 is zit ik er dan 300 onder? of zit ik er dan nog steeds 100 overheen..
 
Geen probleem :)

Gebakken/gekookt ei, eiwitshake, melk, kwark zijn de handigste. Maar maakt verder voor het grote plaatje niet zo veel uit.
In dit geval heeft die banaan gewoon meer nut post-workout.
Zit wel prima zo, maar zou zelf voor de zekerheid toch wel richting de 160-180 gram eiwitten gaan.
Kan je ook eenvoudig aanpassen door die eiwitshake van je een extra scoopie bij te doen.

Heb jij enig idee van mijn bovenstaande vraag? :)
 
Back
Naar boven