AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

De vrijdagse training van week 15 is weer een feit. Vanochtend uit de nachtdiensten gekomen en niet te veel slaap gehad maar ondanks dat ging het best wel aardig. Alleen de bench-press vind ik super zwaar. Ik heb geen idee of het normaal is om daar al op 60Kg mee te failen maar ik heb er echt moeite mee om die stang 5x5 omhoog te krijgen met 60Kg.

De squat ben ik wat explosiever gaan uitvoeren. Ik ging altijd heel rustig omlaag en rustig weer omhoog. Nu laat ik me wat sneller zakken en ga dan explosief weer omhoog. Moet zeggen dat dat erg goed voelt en maakt het voor mijn gevoel een stukje lichter, ik had vandaag namelijk niet veel moeite met de 82.5Kg. Wel merk ik dat de heupen bij de eerste rep steeds even weer los moeten komen want die worden wat stijf tijdens de rust. De eerste rep gaat daarom steeds even rustig en dan de andere 4 gaan sneller.

Vandaag heb ik trouwens de warming-up setjes ook eens bijgehouden.

Bij deze de training:

Squat
8X 40Kg
8X 50Kg
8X 60Kg
8X 70Kg
5X 80Kg
5X5X82.5Kg

Bench-press
10X 20Kg
10X 40Kg
10X 45Kg
8X 50Kg
5X 55Kg
3X 60Kg
4X 60Kg
5X 60Kg (5min rust)
5X 60Kg (5min rust)
5X 60Kg (5min rust)

ROW
10X 40Kg
10X 50Kg
10X 55Kg
8X 60Kg
5X5X65Kg (Hier raakt de rek wel een beetje uit, ben benieuwd hoe lang ik de 5X5 nog ga redden zonder fail)

Barbell curl
12X 30Kg
12X 30Kg
9X 30Kg

Back extentions
3X 12X

Toen was het wel een beetje op.
 
Lekker bezig!!
Hoe bevalt XXL je?
 
Thanx

De whey van B&F is nog niet op dus moet nog ff wachten met de whey van XXL. Heb al wel 1 zakje uit het proefsetje gehaald, was de smaak appel-pei. Die was wel goed te doen trouwens.
 
Alleen de bench-press vind ik super zwaar. Ik heb geen idee of het normaal is om daar al op 60Kg mee te failen maar ik heb er echt moeite mee om die stang 5x5 omhoog te krijgen met 60Kg.

De squat ben ik wat explosiever gaan uitvoeren. Ik ging altijd heel rustig omlaag en rustig weer omhoog. Nu laat ik me wat sneller zakken en ga dan explosief weer omhoog. Moet zeggen dat dat erg goed voelt en maakt het voor mijn gevoel een stukje lichter, ik had vandaag namelijk niet veel moeite met de 82.5Kg. Wel merk ik dat de heupen bij de eerste rep steeds even weer los moeten komen want die worden wat stijf tijdens de rust. De eerste rep gaat daarom steeds even rustig en dan de andere 4 gaan sneller.

Vandaag heb ik trouwens de warming-up setjes ook eens bijgehouden.

Bij deze de training:
Nee, het is niet normaal dat je bij 60 al moeite krijgt (maar de meeste mensen wegen meer dan 60kg), anderzijds is het niet normaal dat je na een paar maanden al je BW ligt te reppen. Dus eigenlijk ben je gewoon heel goed bezig en is het niet gek dat het een keer moeite kost.

Het zou zomaar kunnen dat je teveel warming up reps doet, daar ga je met hogere gewichten ook een keer last van krijgen.
Zelf houd ik altijd aan 2x5xbar, 1x5x40%, 3x60%, 2x80% en werksetsx100%, en als ik denk dat de stap van 80 naar 100 te groot is dan verdeel ik het stuk van 60 naar 100 in drieën en doe ik meerdere sets van 2. Vaak rond ik deze getallen, zeker bij de eerste sets af naar makkelijk laden. Mijn manier is heus niet de enige manier of de beste manier en het is voor mensen vaak ook een beetje verschillend.

Heel benieuwd ben ik naar wat anderen van je nieuwe manier van squatten vinden....
 
Nee, het is niet normaal dat je bij 60 al moeite krijgt (maar de meeste mensen wegen meer dan 60kg), anderzijds is het niet normaal dat je na een paar maanden al je BW ligt te reppen. Dus eigenlijk ben je gewoon heel goed bezig en is het niet gek dat het een keer moeite kost.

Bij het eerste deel dacht ik "Shit..." Maar het tweede deel relativeerde de zaak gelukkig.

Het zou zomaar kunnen dat je teveel warming up reps doet, daar ga je met hogere gewichten ook een keer last van krijgen.
Zelf houd ik altijd aan 2x5xbar, 1x5x40%, 3x60%, 2x80% en werksetsx100%, en als ik denk dat de stap van 80 naar 100 te groot is dan verdeel ik het stuk van 60 naar 100 in drieën en doe ik meerdere sets van 2.

Thanx voor de tip, komende keer eens kijken als ik wat minder reps doe als warming-up

Heel benieuwd ben ik naar wat anderen van je nieuwe manier van squatten vinden....

Als het vergelijk met heel veel filmpje die ik her wel eens voorbij zie komen had ik het idee dat ik wel heel langzaam squatte bij de wat hogere gewichten. Door het nu iets sneller en explosiever te doen voelt het wel beter. Niet dat ik me nu als een plump pudding omlaag laat gaan en als een malle omhoog knal, zo explosief ook weer niet. Maar gewoon met iets meer power zal ik maar zeggen.
 
Ik kan merken dat ik gister tegen de max heb gebencht, heb een partij spierpijn in de chest :fire: Maar voelt goed, die 60Kg gaat binnenkort vast wel lukken en ik bouw rustig door :lifter:
 
Vandaag had ik niet veel tijd om te trainen en na de vroege dienst ontbrak de zin ook een beetje. Ben aan het einde van de middag toch maar heen gegaan maar heb de SL5X5 dit keer links laten liggen. Heb de oefeningen die ik moest doen wel gewoon gedaan maar in m'n eigen tempo en zonder erg lange pauzes. Ik moet heel eerlijk zeggen dat me dat erg goed is bevallen, het voelt soms zo lang draderig met die lange pauzes en dan 5X5.

De training:

Squat:
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 70Kg
5X 75Kg
5X 80Kg
5X 85Kg
5X 85Kg
5X 85Kg

OHP:
8X 20Kg
5X 30Kg
5X 35Kg
5X 37.5Kg
5X 40Kg
4X 42.5Kg
4X 42.5Kg
3X 42.5Kg

Deadlift:
5X 60Kg
5X 70Kg
5X 80Kg
4X 90Kg
4X 95Kg
3X 100Kg (grip liet het afweten in de 4de rep, halverwege gleed de stang uit m'n handen.)

Barbell curl:
12X 30Kg (m'n linker onderarm begon zeer te doen dus heb het bij 1 setje gelaten)
 
Bijna 2x BW deadlifts!!! Keep it up!
Misschien wat grip oefeningen doen?
 
Ik moet heel eerlijk zeggen dat me dat erg goed is bevallen, het voelt soms zo lang draderig met die lange pauzes en dan 5X5.
Voor een keertje kan dit best. Ik zou er alleen geen gewoonte van gaan maken, uit ervaring weet ik dat dat niet werkt en je progressie steeds moeilijker meetbaar wordt. Als 5x5 je te lang gaat duren kan je ook gewoon naar 3x5 gaan a la Starting Strength.
 
Voor een keertje kan dit best. Ik zou er alleen geen gewoonte van gaan maken, uit ervaring weet ik dat dat niet werkt en je progressie steeds moeilijker meetbaar wordt. Als 5x5 je te lang gaat duren kan je ook gewoon naar 3x5 gaan a la Starting Strength.

Ik ben het ook absoluut eens met het idee dat het wel belangrijk is om volgens een correct schema te werken en zeker de progressieve overload is voor mij als beginner nog steeds een erg goede manier om kracht op te bouwen, dat heb ik namelijk de afgelopen 1,5 maand wel bewezen naar mezelf toe.

Echter nu de pauzes lang worden bij de 5x5 merk ik aan mezelf dat het plezier van de workout wat begint af te nemen en dat is niet de bedoeling. Daarom was ik me ook al aan het verdiepen in Greyskull omdat de 2X5 en dan zo veel mogelijk herhalingen er achteraan spreken me erg aan. Over het effectieve verschil tussen SL en GS kan ik natuurlijk niet oordelen maar ik heb wel een goed gevoel bij de GS methode omdat het me gewoon erg leuk lijkt.
 
Als je (voor je gevoel) te veel tijd kwijt bent met het rusten tussen de sets door is overstappen op GS denk ik wel een goed idee.
 
Vandaag een begin gemaakt met Greyskull LP met arm plugin.

Had vandaag een vroege dienst met aan het einde nog even een bespreking die tot ruim een uur na de dienst duurde... Aangezien ik sowieso al moeite heb met vroege diensten was ik vanmiddag echt compleet total los en stond gewoon met open mond te gapen tijdens het squatten, echt schandalig gewoon :p Heb dus niet echt veel gedaan maar ben achteraf wel blij dat ik toch even geweest ben, iets is namelijk beter dan niets.

Omdat het een nieuw programma is ben ik met een kleine deload begonnen en dat was vandaag ook maar goed want het was me zwaar zat vandaag. Vrijdag hopelijk weer een lekkerdere training.

Dit was em vandaag:

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 55Kg
5X 55Kg
8X 55Kg

Curls
10X 28Kg
10X 28Kg

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 60Kg
5X 70Kg
5X 75Kg
5X 77.5Kg
5X 80Kg
5X 80Kg
5X 80Kg
 
Ah Greyskull! Heb je al micro schijfjes?

Opwarming kan best iets minder op squats, hoor! :p
 
Ah Greyskull! Heb je al micro schijfjes?

Opwarming kan best iets minder op squats, hoor! :p

Ach, beetje volume kan geen kwaad toch? Hoewel, met minder warming up hadden er in de laatste 5 dan denk ik wel wat meer gezeten, dat dan weer wel.

Schijfjes van 0.5Kg heb ik al ff opgezocht op internet, die zijn gelukkig voor een paar euro al te krijgen dus kosten met de kop niet. En ik denk dat ik ze dan ff in een vel kleurtje ga spuiten om in gym duidelijk te kunnen zien dat ze van mij zijn want ik ben soms zo vergeetachtig als de pest en ben ze dan zo kwijt vrees ik :duh:

Ik ga het ff aan zien hoe het me gaat bevallen met deze rep ranges want dan moet ik ook even gaan bedenken wat ik met de chinups ga doen. Want ze hebben ook geen riem waar je gewichten aan kan hangen voor de weighted chinups.
 
Ach, beetje volume kan geen kwaad toch? Hoewel, met minder warming up hadden er in de laatste 5 dan denk ik wel wat meer gezeten, dat dan weer wel.
Nou, fijn dat je zelf het antwoord geeft. :D

Schijfjes van 0.5Kg heb ik al ff opgezocht op internet, die zijn gelukkig voor een paar euro al te krijgen dus kosten met de kop niet. En ik denk dat ik ze dan ff in een vel kleurtje ga spuiten om in gym duidelijk te kunnen zien dat ze van mij zijn want ik ben soms zo vergeetachtig als de pest en ben ze dan zo kwijt vrees ik :duh:
Slim idee!

Ik ga het ff aan zien hoe het me gaat bevallen met deze rep ranges want dan moet ik ook even gaan bedenken wat ik met de chinups ga doen. Want ze hebben ook geen riem waar je gewichten aan kan hangen voor de weighted chinups.
Misschien even bij de sportschool vragen of ze die niet aan kunnen schaffen.
 
Ben ik weer.

Het was weer lekker warm in de gym maar voelde me een stuk fitter dan woensdag. Het is wel ff wennen nu ik van SL5X5 naar GS LP ben gegaan. Had vandaag aan een dik half uur al genoeg :-)

Dit was hem vandaag:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 35Kg
5X 37.5Kg
5X 40Kg
5X 40Kg
7X 40Kg

Chinup
10X BW
7X BW

Deadlift
5X 60Kg
5X 70Kg
3X 80Kg
8X 90Kg (dit ging echt als een malle, ze knalden achter elkaar omhoog echt heerlijk gewoon.)

En nog ff 1 extraatje omdat ik anders wel heel snel klaar was

Incline dumbbell press

10X 14Kg
10X 14Kg
10X 14Kg
 
Maar toen je SL volgde deed je toch ook meer aanvullende oefeningen?
 
Dat klopt idd. Maar met alleen de Sl was ik op het einde al haast een uur kwijt en dan nog eens een half uur aan de extra oefeningen.

Door de warmte heb ik nu niet zo veel extra's gedaan. Maar als ik de SL vergelijk met de GS scheelt het me zowat een half uur.
 
Heb zojuist ook 4 microplates besteld van 0.5Kg. Neem ik die gewoon mee naar de gym. Vooral bij de OHP waar ik toch wel tegen m'n limieten zit lijkt me dat erg fijn om met die kleine stappen te kunnen werken van 1Kg verhoging per keer.

Ook ben ik nu even aan het kijken hoe ik mijn extra oefeningen ga verdelen over de workouts omdat de curls en de chinups nu standaard onderdeel zijn van de GS routines. Maar ik wil sowieso de facepull, bench squeezes en back extencions blijven doen. En ook zit ik er aan te denken om de seated calf raises weer te gaan doen omdat mijn kuiten best een extra boost kunnen gebruiken.
 
Ehm, ik hoop dat de microplates per paar zijn, want je hebt er 8 nodig...:o
 
Back
Naar boven