XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Kut... nee ik heb er in totaal 4......
 
Maar als ik dan de volgende stappen aanhoud: 1KG naar 2KG, naar 2,5Kg (2X1.25) en dan 3,5Kg, 4,5Kg en dan 5Kg. enz... Of is die verspringing van 0.5 niet aan te raden? De schijven die ik heb besteld zijn namelijk wat duurder uitgepakt dan in eerste instantie verwacht dus vind het eerst wel ff goed met 4 schijven als ik eerlijk ben ;-)
 
Als ze in de sportschool 1,25kg schijven hebben dan is bovenstaande ook prima.
 
Maar als ik dan de volgende stappen aanhoud: 1KG naar 2KG, naar 2,5Kg (2X1.25) en dan 3,5Kg, 4,5Kg en dan 5Kg. enz... Of is die verspringing van 0.5 niet aan te raden? De schijven die ik heb besteld zijn namelijk wat duurder uitgepakt dan in eerste instantie verwacht dus vind het eerst wel ff goed met 4 schijven als ik eerlijk ben ;-)
Zo heb ik het ook even gedaan, maar heb er toch maar 4 bijgenomen, zo werkt Greyskull wel het beste als ik heel eerlijk ben.
 
Dan hou ik het eerst maar gewoon bij 4 schijven. De stappen zijn sowieso al een stukje kleiner dan de standaard 2.5Kg verhogen. En 2 keer maak je een stap van maar 0.5Kg. Progressie zal daardoor iets langzamer gaan maar dat vind ik niet zo erg. De eerst grote stappen heb ik gemaakt met SL5X5 en nu schakel ik een versnelling terug met GS.
 
Ondanks een weekend nachtdiensten met het daarbij horende slaaptekort toch een lekkere training gehad. Enige aandachtspunt voor mezelf is dat er echt meer brandstof in moet voor de training. Heb voor de training een dikke bak havermoutpap gehad en een paar bakjes koffie maar werd desondanks toch weer een beetje dissie bij grote inspanningen. Dat zorgde er ook voor dat ik bij de laatste set op de squat na 7 reps de stang moest terug hangen, qua kracht had er meer in gezeten, ging echt gruwelijk lekker namelijk.

Dit was hem voor vandaag (ben nu incl de extra oefeningen 1 uur en 6 minuten bezig geweest :D )

Bench Press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 55Kg
5X 57.5Kg
5X 57.5Kg
8X 57.5Kg (deze had ik ff niet verwacht maar ben wel trots op de 8 reps)

Curls
10X 29Kg
10X 29Kg

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 70Kg
5X 75Kg
5X 82.5Kg
5X 82.5Kg
7X 82.5Kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Cable tricep push down
12X 45Kg
12X 45Kg
9X 45Kg

Bench squeez
1 min
45 sec
1 min

En toen weer op de fiets naar huis :p
 
gaat goed hier, squat is al een beetje bazig aan het worden zelfs, op jou bw
met amrap sets kun je jezelf iedere keer weer verrassen, kan heel motiverend werken
 
Wel heel erg mooi om te zien hoe ver je kan komen door goed advies te gebruiken en gewoon te doen wat werkt. Eigenlijk is dit wel een beetje een mooi voorbeeld log zo.
 
gaat goed hier, squat is al een beetje bazig aan het worden zelfs, op jou bw
met amrap sets kun je jezelf iedere keer weer verrassen, kan heel motiverend werken

Die amrap vind ik ook echt tof aan dit schema. Niet de stang terug hangen als je 5 reps hebt gedaan maar doorgaan tot het uiterste.

Wel heel erg mooi om te zien hoe ver je kan komen door goed advies te gebruiken en gewoon te doen wat werkt. Eigenlijk is dit wel een beetje een mooi voorbeeld log zo.

Toffe reactie man, ik vind ook super tof hoe jullie me helpen bij vragen. Jullie adviezen en tips helpen me echt.

Zelf vind ik die 8x57,5 op de bank wel mooi. Dat wordt nog wat.

Tof hé... ik ben benieuwd oe lang het gaat duren voor ik voorbij de 60Kg ga. Toch wel leuk om meer dan je BW te reppen :pressing:
 
Wel heel erg mooi om te zien hoe ver je kan komen door goed advies te gebruiken en gewoon te doen wat werkt. Eigenlijk is dit wel een beetje een mooi voorbeeld log zo.
Vind ik ook, word alleen wel een beetje nerveus dat Vissertje1980 me straks met wat maandjes nog gaat inhalen ook. :mad:
Motivatie om weer harder m'n best te doen :p
 
Vind ik ook, word alleen wel een beetje nerveus dat Vissertje1980 me straks met wat maandjes nog gaat inhalen ook. :mad:
Motivatie om weer harder m'n best te doen :p

Hahaha... Mooie kerel bij jij :D

En dat dan ook nog eens door een jochie van 1.63 en 60Kg...

Hoppakee, achter die computer vandaan en aan die gewichten gaan roppen en scheuren jij:lifter:
 
De portbode is net geweest, dus kan vanaf woensdag met de microplates aan de slag :flex:

IMG_20180424_112821[1].jpg
 
Hij ging weer lekker en de eerste twee schijven van 0.5Kg gebruikt bij de OHP. De fysiotherapeut vond het helemaal geweldig dat ik die schijven had aangeschaft want hij vond de standaard verhoging van 2.5Kg per training best heftig voor sommige oefeningen.

Ook zijn mijn vriendin en ik vandaag bij een andere sportschool wezen kijken, de sportschool waar we nu trainen is erg klein en met maar één squatrek voel je je soms een beetje bezwaart dat je er zo lang bezig bent. Bij de nieuwe sportschool zijn een stuk of 7 squat mogelijkheden en de ruimte is enorm. Tevens is die sportschool en alle spullen net nieuw dus dat werkt ook wel wat fijner. 0.5Kg schijven hadden ze niet maar het was geen enkel probleem als ik mijn eigen schijven zou mee nemen. En als laatste, maar niet geheel onbelangrijk, het scheelt 16 euro per abonnement aan kosten, voor ons beiden dus 36 euro...

Dit was de training van vandaag:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 35Kg
5X 37.5Kg
5X 41Kg
5X 41Kg
7X 41Kg

Chinup

10X BW
9X BW

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
5X 70Kg
3X 75Kg
3X 80Kg
3X 82.5Kg
5X 85Kg
5X 85Kg
8X 85Kg (toen was ook werkelijk helemaal naar de kloten, maar wel heel erg trots :lifter: )

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Standing calf raises (kwam de fysio mee als tip omdat ik mijn kuiten wat achter vind blijven)
10X 10sec rust (Na de eerste 10 dacht ik, dit valt mee)
20X 20sec rust
30X 30sec rust
20X 20sec rust
10X Klaar (maar toen ik klaar was bleek het toch best zwaar te zijn :p )

En hij had nog een oefeningen op de leg press waarbij je de tenen tegen de plaat zet en dan 10 presses met de hakken naar elkaar toe, 10 presses met de voeten verticaal en 10 presses met de hakken naar buiten gedraaid. Was ook best een heftige oefening.
 
De nieuwe sportschool klinkt als een no-brainer. Er zijn alleen maar voordelen om over te stappen.

Squat
5X 85Kg
5X 85Kg
8X 85Kg (toen was ook werkelijk helemaal naar de kloten, maar wel heel erg trots :lifter: )
Mooie squats, man! :cool:
 
De nieuwe sportschool klinkt als een no-brainer. Er zijn alleen maar voordelen om over te stappen.


Mooie squats, man! :cool:

Thanx :thumbs:

Inmiddels de huidige sportschol een mail gestuurd dat ik mijn lidmaatschap wil opzeggen. En gedurende de opzegtermijn kunnen we kosteloos bij de nieuwe sportschool trainen als service om niet met dubbele maandlasten te zitten, top service vind ik :D
 
Thanx :thumbs:

Inmiddels de huidige sportschol een mail gestuurd dat ik mijn lidmaatschap wil opzeggen. En gedurende de opzegtermijn kunnen we kosteloos bij de nieuwe sportschool trainen als service om niet met dubbele maandlasten te zitten, top service vind ik :D

Ja, dat is een goed begin.
 
Back
Naar boven