MuscleMeat

Peiling Forumsoftware upgrade

Welke naam verkies je voor het forum?


  • Totaal stemmers
    89

Bezoekers in dit topic

XF2 ziet er prettiger uit. Heb niet doorgeklikt, maar eerste indruk is fijner...
 
XF2 ziet er prettiger uit. Heb niet doorgeklikt, maar eerste indruk is fijner...

Technisch zit het ook beter in elkaar, maar ik loop altijd de kloten met het aanpassen van kleuren. IPB is makkelijker in te stellen met meer functies in de core inbegrepen, XF2 is dan weer makkelijker uit te breiden.
 
XF2, zeker voor dbb. Weet niet hoe het kostenplaatje voor jullie er uitziet en in welke mate dit van doorslaggevend belang is.
 
XF2, zeker voor dbb. Weet niet hoe het kostenplaatje voor jullie er uitziet en in welke mate dit van doorslaggevend belang is.

De upgrade zelf kost niets extra. Bepaalde functies weer installeren wel, maar er zit meer in het basispakket dus dat valt mee.
 
De upgrade zelf kost niets extra. Bepaalde functies weer installeren wel, maar er zit meer in het basispakket dus dat valt mee.
giphy.gif
 
Ik hou niet van updates, veranderde interfaces zucht... Ik vind het al vervelend als iemand mijn squat rack bezet houdt als ik even 's ochtends vroeg serieus wil gaan trainen.. En nee, ik wil geen karma (ben van na 2013). Verder ben ik overigens best tolerant hoor:D
 
Ik hou niet van updates, veranderde interfaces zucht... Ik vind het al vervelend als iemand mijn squat rack bezet houdt als ik even 's ochtends vroeg serieus wil gaan trainen.. En nee, ik wil geen karma (ben van na 2013). Verder ben ik overigens best tolerant hoor:D
Ik heb zelf ook het vermoeden dat de derde optie (niets veranderen) populairder zou zijn. Maar die is er niet :(
 
Die optie is er niet omdat de ontwikkelaars uiteindelijk stoppen met ondersteuning van deze softwareversie. Alleen kritieke beveiligingsupdates gaan ietsjes langer door, dus we zouden het nog een extra jaar kunnen uitrekken maar ondersteuning van verschillende extensies die we gebruiken stopt dan ook. Dit was uiteindelijk het probleem bij de vBulletin software (oude DBB forum).
 
Die optie is er niet omdat de ontwikkelaars uiteindelijk stoppen met ondersteuning van deze softwareversie. Alleen kritieke beveiligingsupdates gaan ietsjes langer door, dus we zouden het nog een extra jaar kunnen uitrekken maar ondersteuning van verschillende extensies die we gebruiken stopt dan ook. Dit was uiteindelijk het probleem bij de vBulletin software (oude DBB forum).
Duidelijk hoor :)
Ik denk dat de keuze tussen die niewe 2 moet afhangen van stabiliteit van het product, te verkrijgen uitbreiding, gemak van configureren, verwachte levensvatbaarheid, service ondersteuning bij problemen, misschien onderhoud zonder downtime, dat soort dingen. Meer dan het uiterlijk.
 
Beiden voldoen aan de voorwaarden en staan daarom in de peiling. vBulletin is een drama en voor de rest is er nog MyBB bv. en andere gratis software wat als nadeel slechtere ondersteuning heeft. Woltlab Burning Board zou nog een optie zijn maar ben ik minder bekend mee.
 
IPS vind ik zo kut.
 
Ik geef ook de voorkeur aan XF2.
 
Domme vraag; wat hebben we nu en waarom moeten we vernieuwen?

Okay twee domme vragen :D
 
Back
Naar boven