MuscleMeat

Klein station voor thuis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Darcem

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
8 feb 2018
Berichten
341
Waardering
298
Lengte
1m78
Massa
79kg
Ik zal meest van de dagen gewoon in de gym zijn. Echter komt het nog wel eens voor dat ik weinig tijd heb of de sportschool gesloten is op feestdagen.

Daardoor ben ik gaan rondkijken voor iets goedkoop thuis. En kwam dit tegen.

Multifunctionele halterbank met squatrek en 100 KG halterset - Gorilla Sports

Hiernaast nog iets voor pull-ups en wat extra kaas voor aan de stang en ik zal in principe thuis een goeie work out kunnen neerzetten. Meningen over dit materiaal? Het is helaas geen olympische stang.

het budget is dan ook niet heel groot.

Groet,
:cool:
 
Alles is beter dan niets, maar er zit van alles aan wat beweegt en waardoor er potentieel meer kapot kan gaan en waardoor de boel minder stevig is.
 
Alles is beter dan niets, maar er zit van alles aan wat beweegt en waardoor er potentieel meer kapot kan gaan en waardoor de boel minder stevig is.

Ja daar moet ik je gelijk geven, al is het vaste en professioneel spul wel wat duurder. Heb jij nog tips? Sites etc?
 
Ja daar moet ik je gelijk geven, al is het vaste en professioneel spul wel wat duurder. Heb jij nog tips? Sites etc?
Als je wel de ruimte hebt, maar nog even geen geld dan zou ik toch doorsparen voor iets van een goed halfrack (met chin up optie), een olympische barbell, gewichten en eventueel een goede bench. Kans is groot dat je hier spijt van gaat krijgen na een poosje.

Beetje inspiratie: Professionele Half Racks koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller
 
Ik zou vooral marktplaats etc in de gaten houden, en gaan voor een tweedehands powerrack of half rack (inc met pulley ofeen goedkope loosse pulley) en (verstelbare) bench
30mm spul is vaak stukje goedkoper, maar als je t tweedehands haalt is 50mm goed te doen ;)
 
_20180523_181518.JPG


Vandaag dit maar besteld. Ik zal het meeste van de tijd gewoon in de sportschool zijn, dus is dit voor die paar keer dat ik thuis train voldoende.
 
Is ook alles wat ik heb + 2 dumbels / zootje schijven en ab-wheel.

Meer heb je niet nodig.
 
Kunststofschijven zou ik weliswaar niet aan beginnen, dat is dan weer poppenspul
 
Kunststofschijven zou ik weliswaar niet aan beginnen, dat is dan weer poppenspul

Achja kilo's zijn kilo's. Zal er niet dagelijks thuis mee aan het smijten zijn. Dus hoef me er niet aan te storen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Achja kilo's zijn kilo's. Zal er niet dagelijks thuis mee aan het smijten zijn. Dus hoef me er niet aan te storen.

Nou ja, het volume van kunstofschijven zal erg groot zijn tov de kilo's.
Maw je barbell zal met 60 mogelijk al wel volzitten, ik zou voor wat duurzamers gaan.

Ik hoop dat je er plezier van hebt :thumbs:
 
Nou ja, het volume van kunstofschijven zal erg groot zijn tov de kilo's.
Maw je barbell zal met 60 mogelijk al wel volzitten, ik zou voor wat duurzamers gaan.

Ik hoop dat je er plezier van hebt :thumbs:

Nooit aan gedacht inderdaad... Nouja dan via marktplaats maar wat losse schijven opsporen.
 
gorillasports.nl is een nogo imo

Voor wat allerhande kleinigheden zoals powerhooks etc. is het allemaal nog te doen. Ga je rekken, benches en halters etc. kun je er inderdaad beter met een grote boog omheen.
 
Voor wat allerhande kleinigheden zoals powerhooks etc. is het allemaal nog te doen. Ga je rekken, benches en halters etc. kun je er inderdaad beter met een grote boog omheen.

Maar wat is er nou eigenlijk zo anders aan powerracks van diverse merken? Het is een vrij simpele constructie, dus er kan weinig fout gaan, zou je denken.
 
Ik heb dit rek besteld. Het is erg goedkoop en simpel, maar voor mijn doeleind goed genoeg. Ik kan ervanuit benchen en squatten.

multi-squat-rack-40-kg-set-2-30-mm-jpg.jpg
 
Maar wat is er nou eigenlijk zo anders aan powerracks van diverse merken? Het is een vrij simpele constructie, dus er kan weinig fout gaan, zou je denken.

Mee eens, maar in die simpele constructie spelen belangrijke factoren als de kwaliteit van het staal en de dikte hiervan mee. Daarnaast zijn ook dingen als de kwaliteit van de verbindingen tussen de diverse stukken erg belangrijk.

Zo zie je hier bv een belasting van 180kg inclusief gebruiker meegegeven(waar je echt zo op zit). Kijk naar bv de goedkopere rekken van Fitness Seller en daar zit je zo op 300kg exclusief gebruiker.

Overigens heeft het lichte gewicht van veel van deze rekken als nadeel dat je ze zo omver gooit. Een rek van 19-40kg dat je kunt belasten tot 200kg...
Mocht je daadwerkelijk die 200kg gaan tillen; good luck met de halter terugleggen!

Dat is een wereld van verschil. Je betaalt er weliswaar wel meer voor, maar de afweging lijkt me duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Overigens heeft het lichte gewicht van veel van deze rekken als nadeel dat je ze zo omver gooit. Een rek van 19-40kg dat je kunt belasten tot 200kg...
Mocht je daadwerkelijk die 200kg gaan tillen; good luck met de halter terugleggen!

Het gewicht van een rack zegt ook niet alles. Een Eleiko rek van 25 kg kan 400+ makkelijk hebben.

 
Het gewicht van een rack zegt ook niet alles. Een Eleiko rek van 25 kg kan 400+ makkelijk hebben.


Jep, maar dat haalde ik al aan in het deel dat je niet gequote hebt:)
Daarnaast zegt het kunnen hebben van het gewicht nog niks van het gemak waarmee zo'n rek eventueel tilt mocht je een fout maken.

Maar in een Eleiko squat stand heb ik al een stuk meer vertrouwen dan in een half rack van Gorilla. En dan niet vanwege het gewicht;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal meest van de dagen gewoon in de gym zijn. Echter komt het nog wel eens voor dat ik weinig tijd heb of de sportschool gesloten is op feestdagen.

Daardoor ben ik gaan rondkijken voor iets goedkoop thuis. En kwam dit tegen.

Multifunctionele halterbank met squatrek en 100 KG halterset - Gorilla Sports

Hiernaast nog iets voor pull-ups en wat extra kaas voor aan de stang en ik zal in principe thuis een goeie work out kunnen neerzetten. Meningen over dit materiaal? Het is helaas geen olympische stang.

het budget is dan ook niet heel groot.

Groet,
:cool:

Dan zou ik liever tweedehands wat kwalitatief beter materiaal kopen.

Achteraf spijt van je aankoop zou jammer zijn om wat euros uit te sparen. Kunstoffen schijven zoals die in de link zou ik ook links laten liggen.
 
Back
Naar boven