XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Yup!


Ja, dan heb ik in ieder geval een overzichtelijke backup voor mijn log. Link staat in mijn sig.
LOL, ik heb de signatures af staan. Vind dat storend om dat elke keer onder een bericht te zien.
Ik heb 'm ff terug op gezet zodat ik de link kan zien. :)

(edit: ik heb ff op de "subscribe" knop gedrukt. Ik ga niet je hele log vol lullen hoor. ;) )
 
Training van vandaag. In de ochtend en dat zijn nooit mijn beste trainingsmomenten, maar het viel me nog best mee. Bench had ik wel iets meer op verwacht, maar dat komt wel goed als ik weer op kracht ga trainen.

Squat High Bar
130x1 @7
135x1@7,5
140x1 @8
120x6x3 @8

Bench
85x1 @8
90x1 @8,5
75x6x3 @8

Pendlay Rows (MYO reps)
75x12+3+3+3+2
 
Hoe bepaal je het gewicht van je myo reps oefening? Gewoon op gevoel?
 
Hoe bepaal je het gewicht van je myo reps oefening? Gewoon op gevoel?
Ja, er valt vrij weinig over te zeggen dan het gewoon te testen. Al wist ik natuurlijk wel wat ik de laatste keer had gedaan.
 
O ja, ik snap het, gewoon dit gewicht totdat je alle vervolgsets met dezelfde herhalingen doet. Ik vroeg het me af omdat je verder RPE doet.
 
Uit mijn hoofd, was 140x3 niet jouw meest recente topprestatie? Dan is 140x1 @8 uitermate veelbelovend!
Dat klopt volgens mij wel! Goed onthouden! Denk dat ik in ieder geval ook 142,5 wel op RPE 8 had kunnen doen, maar wilde conservatief beginnen om weer even te wennen aan zware singles.
 
Laatst bewerkt:
Toch een aardige training. Myo reps vind ik ook fijn om te doen, vooral bij de oefeningen met kleine gewichten (side raises en zo).
Over RPE zal ik niets meer zeggen :p
 
Toch een aardige training. Myo reps vind ik ook fijn om te doen, vooral bij de oefeningen met kleine gewichten (side raises en zo).
Over RPE zal ik niets meer zeggen :p
Thanks, het werkt vooralsnog ook prima op bepaalde compounds. Op deadlifts of backsquats zou ik het niet zo gauw doen denk ik.
 
Thanks, het werkt vooralsnog ook prima op bepaalde compounds. Op deadlifts of backsquats zou ik het niet zo gauw doen denk ik.
Dat bedoel ik precies. Bij compounds raak je bij de eerste serie al zo zwaar buiten adem en stuk dat je form er op een gevaarlijke manier onder gaat lijden en je niet voldoende adem hebt om de kleine setjes binnen enkele seconden te doen waardoor het hele idee van myo-reps naar mijn idee dan een beetje in het water valt.
 
Nice 140 sq, dat zijn wel weer de betere gewichten..
 
Dat bedoel ik precies. Bij compounds raak je bij de eerste serie al zo zwaar buiten adem en stuk dat je form er op een gevaarlijke manier onder gaat lijden en je niet voldoende adem hebt om de kleine setjes binnen enkele seconden te doen waardoor het hele idee van myo-reps naar mijn idee dan een beetje in het water valt.
Ik denk dat de compounds die BBM heeft gekozen wel prima geschikt zijn. Misschien in de toekomst ook weer eens op isolatie doen.

Nice 140 sq, dat zijn wel weer de betere gewichten..
Thanks man, voelt goed!

GPP training van vanavond:

Hammer Grip Chinups
BWx5x2
BW+16kgx1x10

Ab Wheel Rollout
BWx15x2

Suitecase Walks
32KG Kettlebell: 5 minutes (L&R)

Simpel maar effectief. Chins waren zwaar, maar alles vanuit een dead hang positie. Suitecasewalks voor de obliques voelden goed.
 
Sterk bezig weer!! Wat waren jouw 1RMs ook alweer? En al plannen om weer eens een nieuwe 1RM op de grote 3 te zetten :D?
 
Sterk bezig weer!! Wat waren jouw 1RMs ook alweer? En al plannen om weer eens een nieuwe 1RM op de grote 3 te zetten :D?
Ik heb vooral estimated 1RM's, want squat en bench ga ik in mijn homegym niet direct proberen. Maar geschatte 1 RM voor SBD zijn volgens mij: 150/100/180. Maar dit is momenteel echt gokwerk, want ik ben intussen weer aardig sterker geworden.

Ik had me niet gerealiseerd dat dit op recept was :)

Obliques? Is dat niet vooral traps? Of heb je maar aan 1 kant een KB?
Yup, al de main trainingen zijn geheel volgens het schema, tenzij anders vermeldt. Suitcase walks is met één hand en farmer walks met twee handen. Traps doen ook wel wat mee, maar op dit gewicht niet heel erg bijzonder. Obliques voel je prima.
 
Suitcase walks is met één hand en farmer walks met twee handen.
Weer wat geleerd. :p Tot we iemand tegenkomen die bedenkt dat je ook prima met 2 koffers kan lopen :)
 
Dat klopt volgens mij wel! Goed onthouden! Denk dat ik in ieder geval ook 142,5 wel op RPE 8 had kunnen doen, maar wilde conservatief beginnen om weer even te wennen aan zware singles.

Verstandig, hou je 142,5 lekker achter de hand voor de volgende keer!
 
Back
Naar boven