Is het niet een idee om bijvoorbeeld een 2 weken/maand special te doen? Dat je een bepaalde hoeveelheid van een 'exclusief' soort vlees inkoopt en dit voor 2-4 weken aanbied (op = op).
Op die manier krijg je ook meer impuls aankopen als het als 2-4 weken aanbod gepresenteerd wordt. Zeker als ze per portie verkocht worden is het laagdrempelig 1 of 2 porties bij een bestelling te doen.
Zo geef je sommige mensen ook de illusie dat er aanbiedingen zijn want omdat het toch een maand special is kun je gewoon zeggen in aanbieding van 15 euro per kilo voor 10 euro per kilo. Niet dat iemand er ooit 15 voor betaald heeft omdat het toen niet te koop was, maar de mensen die zeuren om aanbiedingen zijn toch van het soort die dat niet door hebben
En omdat je geen continue aanbod hebt kun je in principe gewoon de goedkoopste seizoensmeug kopen + 1 grote order waarbij je in principe niet afhankelijk bent van de ander en zo dus schaamteloos ook nog een deel van hun marge af kan dingen
Enige nadeel is alleen de tijd die je er in moet gaan steken (kwaliteitscontrole ed) en dit elke keer opnieuw moet doen als je een nieuwe special hebt. En het is even kijken of het wel extra besteld wordt ipv voor wat anders, dan loop je natuurlijk weer jezelf in de vingers te snijden..