Fitness Seller

Tips afvalschema

Bezoekers in dit topic

Gewoon proberen en zien wat het je brengt over een week of 2. Het blijft altijd trial and error en finetunen.
Maar de basis ziet er prima uit.
 
180 gram eiwitten is nog geen 2 gram per kilo lichaamsgewicht. Persoonlijk zou ik zelf wel iets hoger aanhouden. Je zou zelfs tot 2,5 gram per kilo lichaamsgewicht kunnen aanhouden, om zoveel mogelijk spiermassa te behouden. Alles daar boven is bewezen geen nut te hebben.
 
180 gram eiwitten is nog geen 2 gram per kilo lichaamsgewicht. Persoonlijk zou ik zelf wel iets hoger aanhouden. Je zou zelfs tot 2,5 gram per kilo lichaamsgewicht kunnen aanhouden, om zoveel mogelijk spiermassa te behouden. Alles daar boven is bewezen geen nut te hebben.
180g is meer dan genoeg, wat meer vetten of hoger koolhydraten is beter. Je zal overdag meer energie hebben, en een beter gevoel algemeen
 
180g is meer dan genoeg, wat meer vetten of hoger koolhydraten is beter. Je zal overdag meer energie hebben, en een beter gevoel algemeen
En zeker omdat we hier spreken over gewicht verliezen. - kcal zo laag mogelijk houden. Dus ik zou aanraden max 2g/kg vetvrije massa. De rest gwn carbs en vetten zoals je je zelf best bij voelt. Indien bulk kan je idd naar 2,5x vvm gaan, maar dit is hier het geval niet gr
 
180g is meer dan genoeg, wat meer vetten of hoger koolhydraten is beter. Je zal overdag meer energie hebben, en een beter gevoel algemeen
Of het meer dan genoeg is zal natuurlijk per persoon verschillen, maar over het algemeen wordt vaak 2 gram per kilo aangehouden. Er is nooit aangetoond wat de minimale hoeveelheid is om spierbehoud te maximaliseren. Je kan dus beter het zekere voor het onzekere nemen, daarnaast kan je beter te hoog beginnen dan te laag.
 
TS weegt 94kg en heeft een vetpercentage van >25%, hoeveel meerwaarde heeft het dan om ipv 180gram eiwitten 235gram eiwitten te eten?
 
Interessante discussie.. Ik was zelf in de veronderstelling dat ik ook meer eiwitten zou moeten eten en daar de meeste KCAL uit zou moeten halen om af te vallen. Ik hoor hier 2 verschillende argumenten.. ben benieuwd!
 
Hij zal in de eerste fase nog kans maken om zowel spieren op te bouwen als vet te verliezen, alleen daarom zou je al iets hoger in eiwitten willen zitten. Ik zeg niet dat je daadwerkelijk 2,5 gram per kilo moet gaan aanhouden, het is slechts een optie. Het kan geen kwaad hier mee te beginnen. Wat ik wel zou doen is minimaal die 2 gram per kilo lichaamsgewicht aanhouden en daar kom je niet aan met 180 gram.
 
Joost de Vries1 dan zou ik volgens jou 188gr aan eiwitten moeten innemen, aangezien mijn gewicht 94 kg is..
 
Joost de Vries1 dan zou ik volgens jou 188gr aan eiwitten moeten innemen, aangezien mijn gewicht 94 kg is..
Wat voor jou persoonlijk het beste is kan ik moeilijk zeggen, aangezien elk lichaam simpelweg anders is. Wat ik wel adviseer is om iets hoger te beginnen, omdat je dan altijd nog kan zakken. Ik zou in jouw geval dus met bijvoorbeeld 200 gram beginnen. Dit pas je dan weer aan op basis van je resultaten.
 
Je hebt in principe aan die 180 gram genoeg. Het is vaak 1,8 gr eiwit per kg vetvrije massa en 2 gr eiwit per kg van je totaal gewicht.
Dara komt bij.. je berekend dingen... op producten staan voedingswaardes. dat zijn gemiddeldes van een x aantal metingen. Je hebt met kwark of yoghurt zo al schommelingen in batches van productie als we wat er van de koeien afkomt in de melk. Hangt nl ook van de voeding van de dieren af hoeveel erin zit. Het blijven gemiddelde voedingswaardes. Dus een bak kwark waar op staat 8,5 gr eiwit per 100 gram zou ook zomaar eens 8 of 9 gr kunnen zijn.
Het zijn dus nog steeds allemaal berekeningen en uitgaande van gemiddeldes. Zo ook met de kcal op verpakkingen. Alles kan licht afwijken en ga je dan die 8 gr eiwit zien? Nee.... dat ga je niet terug zien. Dus aan die 180 heb je zat. Voor hetzelfde geld is het afgerond wel 190.. of 175... en de ene dag eet je miscshien net wat meer of anders dan ed andere dag zodat je nooit exact elke dag op de 180 gram zit. Gemiddeldes en berekeningen. ;)

Dus gewoon proberen en aankijken wat je schema doet. Je kan een echt goed voedinsgschema alleen maar maken middels trial & error en de waardes zijn nooit 100% exact en accuraat elke dag. Dus waarom zo een discussie.. :o in mijn ogen heeft dat geen zin en moet TS gewoon beginnen en van daaruit verder finetunen en optimaliseren.

Immers... onderhoud berekeningen zijn ook maar een indicatie en houden met veel dingen geen rekening...zoals metabolisme wat per persoon ook kan verschillen. Ook beweeg je niet elke dag even veel.
 
Je hebt in principe aan die 180 gram genoeg. Het is vaak 1,8 gr eiwit per kg vetvrije massa en 2 gr eiwit per kg van je totaal gewicht.
Dara komt bij.. je berekend dingen... op producten staan voedingswaardes. dat zijn gemiddeldes van een x aantal metingen. Je hebt met kwark of yoghurt zo al schommelingen in batches van productie als we wat er van de koeien afkomt in de melk. Hangt nl ook van de voeding van de dieren af hoeveel erin zit. Het blijven gemiddelde voedingswaardes. Dus een bak kwark waar op staat 8,5 gr eiwit per 100 gram zou ook zomaar eens 8 of 9 gr kunnen zijn.
Het zijn dus nog steeds allemaal berekeningen en uitgaande van gemiddeldes. Zo ook met de kcal op verpakkingen. Alles kan licht afwijken en ga je dan die 8 gr eiwit zien? Nee.... dat ga je niet terug zien. Dus aan die 180 heb je zat. Voor hetzelfde geld is het afgerond wel 190.. of 175... en de ene dag eet je miscshien net wat meer of anders dan ed andere dag zodat je nooit exact elke dag op de 180 gram zit. Gemiddeldes en berekeningen. ;)

Dus gewoon proberen en aankijken wat je schema doet. Je kan een echt goed voedinsgschema alleen maar maken middels trial & error en de waardes zijn nooit 100% exact en accuraat elke dag. Dus waarom zo een discussie.. :o in mijn ogen heeft dat geen zin en moet TS gewoon beginnen en van daaruit verder finetunen en optimaliseren.

Immers... onderhoud berekeningen zijn ook maar een indicatie en houden met veel dingen geen rekening...zoals metabolisme wat per persoon ook kan verschillen. Ook beweeg je niet elke dag even veel.
Helemaal mee eens. Maar zoals je zegt kan het per persoon verschillen. Vandaar adviseer ik altijd iets hoger te beginnen vanuit preventief oogpunt.
 
Wat voor jou persoonlijk het beste is kan ik moeilijk zeggen, aangezien elk lichaam simpelweg anders is. Wat ik wel adviseer is om iets hoger te beginnen, omdat je dan altijd nog kan zakken. Ik zou in jouw geval dus met bijvoorbeeld 200 gram beginnen. Dit pas je dan weer aan op basis van je resultaten.
TS weegt 94kg @25+%, denk je echt niet dat die 180g een marge is die al ruim genoeg is?

Mocht het echt te laag zijn (hoewel géén enkele reden om aan te nemen dat dat zo is), kan hij altijd nog stijgen...

2 gr/kg met een ondergrens van 120g is afdoende, uitzonderingen (gevorderden, geassisteerden) daargelaten.
 
Joost de Vries1 je berekent je eiwitbehoefte dit niet adh van je lichaamsgewicht, maar je vet vrije massa. Een persoon van 150kg die gewicht wil verliezen zou anders 300g+ Eiwiten moeten eten. Dat is onzin.

180g is meer dan genoeg voor de meeste personen. Zeker in de cut. Topicstarter weeg 94kg bf van 25%. Vvm is misschien 75kg max wat Wil zeggen dat 150g eiwit in princiepe genoeg is. Laten we nu nog 170g nemen. Alle kcal daarboven dat je meer inneemt als eiwitten zullen zich omzetten in vet. Niets meer dan dat. Dus het heeft geen enkel nut teveel eiwiten eten, in tegendeel. Veel beter gebruik je die kcal in koolhydraten om meer energie te hebben en een meer verzadigd gevoel. Anders houd je nooit vol tijdens de cut
 
Joost de Vries1 je berekent je eiwitbehoefte dit niet adh van je lichaamsgewicht, maar je vet vrije massa. Een persoon van 150kg die gewicht wil verliezen zou anders 300g+ Eiwiten moeten eten. Dat is onzin.

180g is meer dan genoeg voor de meeste personen. Zeker in de cut. Topicstarter weeg 94kg bf van 25%. Vvm is misschien 75kg max wat Wil zeggen dat 150g eiwit in princiepe genoeg is. Laten we nu nog 170g nemen. Alle kcal daarboven dat je meer inneemt als eiwitten zullen zich omzetten in vet. Niets meer dan dat. Dus het heeft geen enkel nut teveel eiwiten eten, in tegendeel. Veel beter gebruik je die kcal in koolhydraten om meer energie te hebben en een meer verzadigd gevoel. Anders houd je nooit vol tijdens de cut
Dat die 'extra' eiwitten zich omzetten in vet is natuurlijk onzin. Lager in eiwitten gaan zitten om meer energie overdag uit koolhydraten te halen is op korte termijn inderdaad een goede investering. Op lange termijn wil je echter niet je eiwitten opgeven voor koolhydraten, met de kans dat je spiermassa hieronder lijdt. Natuurlijk is 180 gram een gezonde hoeveelheid, maar het kan geen kwaad iets hoger te gaan zitten om eventueel meer spiermassa te behouden. Er is geen enkel onderzoek wat aantoont welke hoeveelheid je moet nemen. Daarnaast komt de persoon in kwestie ook nog in aanmerking om tijdens het afvallen ook spieren op te bouwen. Mijn advies om daarom iets hoger te gaan zitten is dus gebaseerd op hoe je er het beste uit zou zien op lange termijn. Gaat het alleen om afvallen, dan is 180 gram inderdaad voldoende.
 
Oke dan wordt dit mijn schema voor de komende tijd (variaties uiteraard ook)

08:00-09:00 Ontbijt:
2 boterhammen (60gr)
2 gekookte eieren (184 gr)

11:00-12:00
Handje amandelen (30gr)
2 boterhammen (60gr)
kipfilet (30gr)

13:00-14:00
Magere kwark (250ML)
Aardbeien (150 gr)
eierkoek (1 stuk)

15:00-16:00
Sla(100gr)
tonijn(100gr)
komkommer(50gr)
volkoren pasta(100gr)
tomaten(150gr)
Avocado(37gr)

18:00-19:00
Broccoli(200gr)
kipfilet(200gr)
champignons(50gr)
zilvervliesrijst(75gr)

Na Sporten
Whey Isolaat(50gr)
amandelen(30gr)


TOTAAL: 2481 KCAL, 180 gr. eiwitten, 252gr. Koolhydraten, 80gr. vetten

EENMAAL ANDERMAAL??

Betreffende de eiwit discussie. Hoe hoger het vet% van een persoon (en hoe lager de huidige getraindheid) hoe minder last je hebt van spiermassa verlies tijdens een calorietekort. En hoe beter je wegkomt met een groter calorietekort / lagere eiwit inname. Ik denk dat je zelfs met een lagere kcal inname prima in staat zult zijn om spiermassa en kracht te winnen.


Als ik jou was zou ik: 2000 kcal. 150g eiwitten, 150g koolhydraten. 88g vetten OF 175g eiwitten, 150g koolhydraten. 77g vetten. Je zult in combinatie met intensieve training vrijwel geen spiermassa of kracht verliezen de eerste 2 maanden en gezien je ervaringsniveau waarschijnlijk zelfs nog vooruit gaan in kracht en spiermassa.

Ik zou zo starten. Na een week of 8 calorien/ koolhydraten geleidelijk aan wat opschroeven tot een 2500 (zoals je huidig schema). Je zult op deze manier de eerste maanden veel meer resultaat boeken. Succes anyways.
 
Dat die 'extra' eiwitten zich omzetten in vet is natuurlijk onzin. Lager in eiwitten gaan zitten om meer energie overdag uit koolhydraten te halen is op korte termijn inderdaad een goede investering. Op lange termijn wil je echter niet je eiwitten opgeven voor koolhydraten, met de kans dat je spiermassa hieronder lijdt. Natuurlijk is 180 gram een gezonde hoeveelheid, maar het kan geen kwaad iets hoger te gaan zitten om eventueel meer spiermassa te behouden. Er is geen enkel onderzoek wat aantoont welke hoeveelheid je moet nemen. Daarnaast komt de persoon in kwestie ook nog in aanmerking om tijdens het afvallen ook spieren op te bouwen. Mijn advies om daarom iets hoger te gaan zitten is dus gebaseerd op hoe je er het beste uit zou zien op lange termijn. Gaat het alleen om afvallen, dan is 180 gram inderdaad voldoende.

Ik ben niet echt het discuterend type. Dus misschien kan je dit eens bekijken en hopelijk brengt dit je op andere gedachten. Teveel eiwit inname geeft niks van voordelen, in tegendeel je word er dikker door.

Is te veel eiwit ongezond?
 
Dat die 'extra' eiwitten zich omzetten in vet is natuurlijk onzin. Lager in eiwitten gaan zitten om meer energie overdag uit koolhydraten te halen is op korte termijn inderdaad een goede investering. Op lange termijn wil je echter niet je eiwitten opgeven voor koolhydraten, met de kans dat je spiermassa hieronder lijdt. Natuurlijk is 180 gram een gezonde hoeveelheid, maar het kan geen kwaad iets hoger te gaan zitten om eventueel meer spiermassa te behouden. Er is geen enkel onderzoek wat aantoont welke hoeveelheid je moet nemen. Daarnaast komt de persoon in kwestie ook nog in aanmerking om tijdens het afvallen ook spieren op te bouwen. Mijn advies om daarom iets hoger te gaan zitten is dus gebaseerd op hoe je er het beste uit zou zien op lange termijn. Gaat het alleen om afvallen, dan is 180 gram inderdaad voldoende.

 
Zoals aangegeven in de onderzoeken en zelfs in het artikel waar je naar verwijst is er niet een onderzoek wat, let goed op mijn woorden, specifiek aangeeft welke hoeveelheid je moet nemen. In het artikel wordt zelfs gerefereerd naar onderzoeken die beweren dat je juist meer proteïne moet eten in een calorie tekort. Kortom, we kunnen hier nog eeuwig over discussiëren. De belangrijkste factor is misschien nog wel dat elk lichaam verschilt en daarom zal je uiteindelijk toch altijd zelf moeten passen en meten. Ik ga zelf altijd liever voor een iets hogere proteïne inname, maar dat hoeft inderdaad niet voor iedereen relevant te zijn.
 
Zoals aangegeven in de onderzoeken en zelfs in het artikel waar je naar verwijst is er niet een onderzoek wat, let goed op mijn woorden, specifiek aangeeft welke hoeveelheid je moet nemen. In het artikel wordt zelfs gerefereerd naar onderzoeken die beweren dat je juist meer proteïne moet eten in een calorie tekort. Kortom, we kunnen hier nog eeuwig over discussiëren. De belangrijkste factor is misschien nog wel dat elk lichaam verschilt en daarom zal je uiteindelijk toch altijd zelf moeten passen en meten. Ik ga zelf altijd liever voor een iets hogere proteïne inname, maar dat hoeft inderdaad niet voor iedereen relevant te zijn.
Alleen beweerde je eerst dat het was vanwege spierbehoud en worden hier de voordelen voor zover die er zijn op een ander vlak gesuggereerd.

Bovendien gaat het in deze onderzoeken altijd over mensen die al getraind zijn en/of een normaal vp hebben, wat wel gaat over mensen met een hoog vp is het commentaar van de eigenaar van de site onder het artikel:
Roy Liu says

May 19, 2017 at 9:43 am

I presume that all these final recommendations are with regard to LBM?

Reply
Toegegeven daar staat iets dat een aanname is en het wordt niet duidelijk waarop die gebaseerd is.

Toch denk ik dat je er van uit kan gaan dat iemand met een hoog vp tussen de 1.8 en 2.2 gr/kg ruim aan de veilige kant zit.

Of denk je dat de kans dat iemand met een hoog vp ook tot ~2.8 gr/kg geen nadelige gevolgen ondervind kleiner is? (zie ook artikel NaturalGainz)

Zolang TS een behoorlijk spiermassa heeft opgebouwd en laag in vp komt wordt het misschien een ander verhaal.
 
Back
Naar boven