MuscleMeat

Lifts 17 jarige

Bezoekers in dit topic

Deadliften deed ik in het begin, maar ben was er toen mee gestopt ongeveer 5 maanden geleden en heb afgelopen dinsdag mn eerste deadlift training gedaan. Meteen 1rm getest.
En toen trok je 175? En je bent net 17. Dan ben je zonder meer een veelbelovend talent op de deadlift.:bow:
 
Vind vooral zn bench impressive.. deadlift met het juiste volume is 175 aardig haalbaar maar 100 bench op zijn leeftijd is behoorlijk bizar
 
Lengte in cm - 100 + max 5kg (in mijn geval 85kg ofzo)

Met een normaal vetpercentage (uitzonderingen daargelaten)
Triest vooruitzicht in dat geval .. 1,5 jaar onderweg en 87 kilo met 15/16 procent .. als ik mijn lengte neem van 184 kan ik hooguit nog een kilootje massa bijpakken en dan sta ik rond de 10 procent en 84 kilo

Edit: ik kan niet rekenen
 
Laatst bewerkt:
Deadlift had ik trouwens al een maand of 5 niet meer gedaan, omdat ik dacht dat je er snel geblesseerd van kon raken, maar ik ben ze toch weer gaan doen en had als eerste deadliftday mijn 1rm getest. (175kg)
Dus je traint net een jaar, had vijf maanden geen deadlift gedaan en gaat dan gelijk je 1rm testen welke op 175kg uitkomt bij een bw van 88kg - bijna 2x BW. In werkelijkheid zou dat dan na finetunen richting de 190 kunnen gaan.. Dat zou uniek zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mijn lifts als 17 jarige

SQ: 1 x 110
BP: 8 x 80
DL: 1 x 180

Hierbij een foto van mijn deadlift toen ik nog 17 jaar was!

WhatsApp Image 2018-05-24 at 23.17.45.jpeg
 
Gay bro advies weer, ga naar het vivaforum.

Uuhm bij pussy gewichten niet, maar er is een deadlifter in NL die zonder straps 300kg Dl doet en met straps 370kg. Ene Sebastiaan Tempelaars is dat.
340 bedoel je ipv 300 :p
 
Just wondering... Hoeveel deadlifte Arnold toen hij net 17 was? Meer of minder dan 170?
 
Ot: 1 zonder beeldmateriaal kan je de gekste claims maken.
2: bij de subjunioren zou je wel aardig mee kunnen komen binnen Nederland mocht dit allemaal waar zijn.
 
Ehm..ja..sAD BUT TRUE..

Wacht maar tot je een jaar of 10-15 traint. En verder is het altijd hetzelfde met de 10% is 9.1kg...reken daar nog maar wat kilo's af voordat je echt op 10% zit..
Voor mij werkte dat niet, maar wie ben ik.

Zware deads en squats zorgen voor veel rugklachten..het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Als ik voor wat gains de hele dag pijn moet lijden...laat maar zitten. Maar ben dan ook niet het schoolvoorbeeld van een superdedicated bodybuilder of wat dan ook

Doe jij wel progressive overload in volume of blijf je gewoon op zelfde niveau trainen?
 
Doe jij wel progressive overload in volume of blijf je gewoon op zelfde niveau trainen?
Ik doe van alles.. ;)

Meer volume, andere repranges, meer load etc..

Alleen programmeer ik niet..is het dan optimaal? Nee, dat is het niet..maar dat hoefyt ook niet van mij.

Maar zelfs als je wel optimaal programmeerd ga je het natty gewoon niet echt ver schoppen.
 
Ik doe van alles.. ;)

Meer volume, andere repranges, meer load etc..

Alleen programmeer ik niet..is het dan optimaal? Nee, dat is het niet..maar dat hoefyt ook niet van mij.

Maar zelfs als je wel optimaal programmeerd ga je het natty gewoon niet echt ver schoppen.

Eens. Maar wel verder.
 
Eens. Maar wel verder.
Er zijn er maar weinig op het forum die dat tot nu toe hebben bewezen imo..

Dus ik begin er niet aan..Ik heb gewoon een bloedhekel aan rekenen aan mijn 1RM's en zo. Ik train op gevoel en dat bevalt me prima. Probeer uiteraard wat repjes meer te doen of wat kilo's erbij, maar als je een klote dag hebt..dan niet..
 
En het kan redelijk ver. Bij sommigen toch.
Imo kunnen kortere mensen vaak in verhouding wat buffer worden..geen idee waarom, maar zie het gewoon wel vaak.

Of hebben manlets meer last van compensatiedrang?
 
Imo kunnen kortere mensen vaak in verhouding wat buffer worden..geen idee waarom, maar zie het gewoon wel vaak.

Of hebben manlets meer last van compensatiedrang?

Als compensatiedrang een goede fysiek opleverd dan noem ik dat een voordeel.

Ik zie eerder wat anders in de gym. Er wordt weinig getraind imo. Veel bla bla dat dan weer wel.
 
Ik doe van alles.. ;)

Meer volume, andere repranges, meer load etc..

Alleen programmeer ik niet..is het dan optimaal? Nee, dat is het niet..maar dat hoefyt ook niet van mij.

Maar zelfs als je wel optimaal programmeerd ga je het natty gewoon niet echt ver schoppen.

Weet niet hoor Marv, maar zeker jouw deadlift en squat 1RM @80kg zijn toch echt wel netjes te noemen.

Hoe ver zou je het dan willen schoppen eigenlijk?
 
Back
Naar boven