Fitness Seller

Borststimulatie door Nexium

Bezoekers in dit topic

Sondezeg

Cool Novice
Lid geworden
11 jul 2017
Berichten
124
Waardering
19
Lengte
1m71
Massa
68kg
Hi,

Ik gebruik sinds begin December 2017 Nexium tabletten van 40MG, voor maagzuur (voorgeschreven door MDL arts). Een bijwerking van deze medicatie is dat wat kan rommelen met hormonen. Door deze bijwerking heb ik op dit moment dan ook een opgezette linkertepel. Deze kan ook vrij pijnlijk aanvoelen.

Nou het probleem met betrekking tot bodybuilding: doordat mijn linkerborst blijkbaar meer/andere hormonen te verwerken krijgt groeit deze sneller na een workout. Er is hierdoor een vrij duidelijk verschil te zien in het formaat en dat ziet er echt niet uit.

Doordat ik ook een severe depression heb en de motivatie om naar de sportschool te gaan op dit moment helaas dicht bij 0% komt, doe ik veel thuis. Qua chest trainingen doe ik vooral push ups (met bars, diamond en rotate) en chest flyes (met weerstandbanden), plus nog wat andere dingen.

Wat ik me afvroeg is wat slim is om te doen: rechterborst meer reps geven of toch iets anders? Dus stel dat ik 5 x 20 reps doe van de chest flyes, dan geef ik de rechterborst 5 x 21 reps (om maar een getal te noemen).

Het zelfde probleem heb ik overigens ook enigszins bij de buikspieren, deze leunen wat de rechterkant op. Voor buikspieren doe ik de plank (ook met been omhoog), side plank (ook met been omhoog), rotating plank en crunches. Ik krijg deze week nog een abs wheel trouwens.

Ik wil overigens vanaf volgende week wel weer gewoon naar de sportschool gaan, 2 dagen per week, ipv 3. Daar doe ik de volgende oefeningen: squat, bench press, overhead press, chest dips, face pulls, lat pull down, barbell curls, standing calf raise, deadlift en de stiffed leg deadlift.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik vermoed dat je linkerborst niet sneller of beter groeit dan de andere borst. Wel dat de linkerborst in zijn algemeenheid opgezwollen is en daardoor optisch groter oogt (vooral na een training). Ik vermoed ook dat zodra de zwelling weg is, dat er geen sprake meer is van een zichtbaar verschil. Ik zou gewoon normaal doortrainen en afwachten tot de zwelling weg is.
 
Bedankt voor je reactie Het zou inderdaad mogelijk zijn dat de borst zelf ook enigszins opgezwollen is,dit merk ik dan alleen minder dan de tepel. Ik denk dat ik sowieso maar om een alternatief medicijn ga vragen die dit effect niet heeft. Dan weet ik ook of hij echt gespierder is of niet. Mocht dat dan toch zo zijn kan ik kijken of ik de rechterkant meer kan activeren.

Nogmaals dank. :)
 
Voor mij geen gekende bijwerking van een PPI. Kunt om laten zaten naar een andere PPI of stoppen, maar jij wordt via jejunum gevoedt toch?
 
Klopt, het is een bijwerking die heel weinig voorkomt en waar ik dan net wel weer last van heb. Staat onder zelden: borstvorming bij mannen. Huisarts gaf aan dat tepel daar ook ondervalt.

Jejenum klopt ook. Ik crush alle pillen zodat ik ze door kan spuiten. Kan in principe dus gewoon alles nemen.
 
Klopt, het is een bijwerking die heel weinig voorkomt en waar ik dan net wel weer last van heb. Staat onder zelden: borstvorming bij mannen. Huisarts gaf aan dat tepel daar ook ondervalt.

Jejenum klopt ook. Ik crush alle pillen zodat ik ze door kan spuiten. Kan in principe dus gewoon alles nemen.

Zie het inderdaad ook in het FK nu. Maar zie het ook bij andere PPI´s.

Waarom krijg je het?
 
Ik krijg het tegen maagzuur en door deze pillen kan ik (voor de smaak) iets eten zonder flauw te vallen en pijn aan de maag te krijgen.
 
Ik krijg het tegen maagzuur en door deze pillen kan ik (voor de smaak) iets eten zonder flauw te vallen en pijn aan de maag te krijgen.

Ja ik weet hoe het werkt, maar in de toepassing waarin ik het ken wordt het vaak wanneer sondevoeding wordt gegeven gestopt/verminderd omdat dit ook een soort barrierewerking heeft.
Gebruik je het dan alleen als je iets eet, of echt dagelijks?
 
Ik moet het dagelijks nemen, omdat mijn maag anders irriteert. Heb vrij veel gal en dat loopt bij mij niet echt snel weg, waardoor het kan gaan vervelen.
 
Ik moet het dagelijks nemen, omdat mijn maag anders irriteert. Heb vrij veel gal en dat loopt bij mij niet echt snel weg, waardoor het kan gaan vervelen.

Hmm, ja dan zou ik met je arts overleggen. Iets anders dan een PPI misschien, alleen is er bij mijn weten geen geschikt alternatief.
 
Iberogast zou misschien werken, maar dat is belachelijk duur. Zeker bij dagelijks gebruik. :(
 
Back
Naar boven