AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Bezoekers in dit topic

Kruip voorzichtig uit het dal
Vandaag redelijk normaal kunnen trainen zonder pijn.
Begonnen met het rekken van de borstspier dmv de wijde machine flyes.
De incline db press ging weer goed. Kracht links is minder als rechts..maar de pijn is weg met pressen
IMG_20180523_223108.png
IMG_20180523_223145.png



Nu de reactie even afwachten maar het gaat de goede kant op
Komt weer een drukke tijd aan voor werk ivm vakanties...ik ben ook over 3 weken aan de beurt en ben dit jaar ver van beachproof maar fuck that...ik ga de goede kant weer op :)
 
Laatst bewerkt:
T'is met jouw al heel lang op en neer zeg. Is veel reps met lager gewicht nu de te volgen tactiek? Ik hoop dat je nu een beetje lange goeie periode hebt!
 
T'is met jouw al heel lang op en neer zeg. Is veel reps met lager gewicht nu de te volgen tactiek? Ik hoop dat je nu een beetje lange goeie periode hebt!
Probeer 3 sets a 12 reps per oefening
3 borst en 3 rug
Liefst als een soort superset maar dat lukt niet altijd. Verder kijk en voel ik gewoon wat ik aan kan. Gisteren ging het goed dus iets meer gewicht er op. Vanochtend is het wel weer zwaar voor de bovenrug voel ik. Bezig blijven en een ritme krijgen is prioriteit 1
Het is en blijft een hobby en met bijna 56 op de teller ga ik zonder chemische hulp toch geen winst meer behalen
 
Laatst bewerkt:
Het is en blijft een hobby en met bijna 56 op de teller ga ik zonder chemische hulp toch geen winst meer behalen
Het ligt eraan wat je winst noemt, een massa monster nee, maar allerlei dingen kunnen echt nog wel verbeteren als je de regelmaat erin kan houden.
 
Het ligt eraan wat je winst noemt, een massa monster nee, maar allerlei dingen kunnen echt nog wel verbeteren als je de regelmaat erin kan houden.
Mee eens. Dus ritme terug krijgen en 3x per week een uurtje trainen is winst voor mij :)
 
Beetje stijf gisteren en vanochtend ook maar de reactie op de bovenrug viel me mee. Ik blijf dus maar met de bal rollen en mijn elastiek oefeningen doen voor versterken bovenrug en schouders.
Gaat in ieder geval beter nu ik dit doe
 
Gisteren schouders en armen getraind en vanochtend cardio 1,5 uur buiten wandelen en wat buik oefeningen
Schouders gaat zonder pijn maar met iets minder kracht links
Verder tevreden


IMG_20180526_145617.png
IMG_20180526_145657.png
IMG_20180526_145723.png
 
Laatst bewerkt:
Tijdje niet gepost maar het gaat nog steeds goed.
Triggerpoints zelf behandelen met een massageballetje werk beter dan de fysio.
Zelf dokteren werkt soms beter. :)
Trainingen gaan goed en herstel ook
Uiteraard hou ik vooral mijn gevoel en de dagen na een training goed in de gaten. Wat heb ik gedaan en wat gebeurt er daarna. Zo kan ik reageren op pijntjes en ze voorkomen. Gek maar grootste problemen heb ik bij been trainingen Squaten gaat nog niet. Benen is het probleem niet maar de linker schouder is nog niet flexibel genoeg om zo te draaien dat ik de stang goed kan vasthouden. Daardoor ga ik vreemd staan en buig ik meer naar voren wat met 80 tot 100 kg op je traps weer de verkeerde druk geeft op je rug. Dus aanpassen en leg press dan maar. :) Deadliften gaat wel maar reactie in traps is dan wel heftig na een dag of 2. Uit voorzorg doe ik die dan ook nog niet. Borst en rug oefeningen gaan wel goed, schouders kan ik gek genoeg ook zelfs trainen met niet te zware gewichten. Zo blijf ik toch lekker bezig en hobbybuilding ik 3x per week. Doe momenteel weer een 3 daagse split borst/rug schouders/armen benen/buik
Shape is weer iets beter, iets slanker, iets strakker.
Nog een weekje en dan vakantie
 
Hieronder een training zoals ik het nu doe
Cable latt pull down is gewicht per arm. Het zijn 2 losse kabels en ik doe per arm de reps.
Gewicht momenteel 73,8 kg
Afgelopen week ca 700 gr afgevallen
Probeer deze week nog ca 500 er af te krijgen zodat ik met ca 73 kg op vakantie ga. Vet% ca 17/18 %

IMG_20180610_141738.png
IMG_20180610_141802.png
 
Gaat weer lekker allemaal! Ik heb ook vaak spierpijn in de traps na een stevige deadlift, maar ik vind het nooi t een verkeerde pijn, gaat wel weer over :)
 
Gaat weer lekker allemaal! Ik heb ook vaak spierpijn in de traps na een stevige deadlift, maar ik vind het nooi t een verkeerde pijn, gaat wel weer over :)
Wellicht nog teveel spanning op je traps/delts? schouders echt helemaal laten zakken (apenarmen), heeft mij geholpen ;)
 
Wellicht nog teveel spanning op je traps/delts? schouders echt helemaal laten zakken (apenarmen), heeft mij geholpen ;)
Ik zal er de volgende keer eens op letten :) Maar je moet je lichaam helemaal bracen voor de lift en het dan niet meer veranderen is ook mijn ervaring.
 
Leef nog steeds
Train gemiddeld 3xper week kracht training + 2x hardlopen
Ca 9 sets a 8/12 reps per spiergroep, benen even minder ivm trainen voor 5 km of meer hardlopen. Wil meedoen aan CPC Den Haag
Schema Borst/Rug, Schouders/buik, Biceps/Triceps
Pijntjes nu redelijk onder controle en knopen zo goed als weg.
Incline Dumbbellpress en machinepress gaat goed. Benchpress begin ik niet meer aan. Train voor de lol want met 56 jaar zijn doelen anders.
Plaats geen schemas meer want wie zit daar nog op te wachten.
Groeten van Gros
 
Probeer 3 sets a 12 reps per oefening
3 borst en 3 rug
Liefst als een soort superset maar dat lukt niet altijd. Verder kijk en voel ik gewoon wat ik aan kan. Gisteren ging het goed dus iets meer gewicht er op. Vanochtend is het wel weer zwaar voor de bovenrug voel ik. Bezig blijven en een ritme krijgen is prioriteit 1
Het is en blijft een hobby en met bijna 56 op de teller ga ik zonder chemische hulp toch geen winst meer behalen

Ik merk dat ik nog steeds ongeveer dezelfde doelen kan halen als toen ik 20 was. Het gaat alleen eerder mis (blessures, overtrainen, bevattelijkheid voor griep), dus doe ik het iets voorzichtiger en combineer ook krachtsport niet meer met duursport (probaat recept voor volledige uitputting).
 
Er valt nog voldoende te halen hoor, de vraag is of je het moet willen...
 
Leef nog steeds
Train gemiddeld 3xper week kracht training + 2x hardlopen
Ca 9 sets a 8/12 reps per spiergroep, benen even minder ivm trainen voor 5 km of meer hardlopen. Wil meedoen aan CPC Den Haag
Schema Borst/Rug, Schouders/buik, Biceps/Triceps
Pijntjes nu redelijk onder controle en knopen zo goed als weg.
Incline Dumbbellpress en machinepress gaat goed. Benchpress begin ik niet meer aan. Train voor de lol want met 56 jaar zijn doelen anders.
Plaats geen schemas meer want wie zit daar nog op te wachten.
Groeten van Gros
Gelukkig leef je nog wel :D
Ik snap je wel, ik vraag me ook steeds vaker af wie er nog op mijn trainingen zitten te wachten ..... uit gewoonte post ik nog alles.
 
Ik merk dat ik nog steeds ongeveer dezelfde doelen kan halen als toen ik 20 was. Het gaat alleen eerder mis (blessures, overtrainen, bevattelijkheid voor griep), dus doe ik het iets voorzichtiger en combineer ook krachtsport niet meer met duursport (probaat recept voor volledige uitputting).
Ik ervaar een beetje het zelfde
Kan best een tijdje knallen en op max trainen, maar als herstel door rust, voeding iets tegen zit dan zit ik sneller in de kreukels. Blijkbaar ben ik gevoelig voor spierknopen die dan ontstaan door overbelasting en als ik daar last van krijg dan zit ik weer weken of maanden in de problemen. Dus zit nu weer in een goede periode maar kan zo maar weer omslaan. Beter dus rustiger aan en niet zo focussen op iets wat niet meer 100% haalbaar is
 
Gelukkig leef je nog wel :D
Ik snap je wel, ik vraag me ook steeds vaker af wie er nog op mijn trainingen zitten te wachten ..... uit gewoonte post ik nog alles.
Lekker bezig zijn is belangrijker.
Wat maakt het uit of je een 150 kg deadlift of 100 kg bench kan. Wat bewijs je daar mee, dat je sterk bent? Nee dat zegt allemaal niets. Dat je je lekker voelt en tevreden bent met wat je doet en in de spiegel ziet...daar gast het volgens mijn bescheiden mening nog om.
Neet lekker bezig blijven voor je zelf...want daar doe je het voor.
 
Lekker bezig zijn is belangrijker.
Dat is persoonlijk. Ik zie het trainen toch wel als een vorm van werken aan mezelf, niet alleen maar "lekker bezig zijn", dan kan ik wel leukere dingen verzinnen trouwens. :D
Ik ben in competitie met mezelf, ik probeer niet naar een ander te kijken en ik wil ook niet perse wat bewijzen maar ik wil wel verbeteren. Dat is volgens mij ook het doel van de sport, bodyBUILDING.
Wat maakt het uit of je een 150 kg deadlift of 100 kg bench kan.
Als je de vorige maand 145kg deadlift en 95kg bench kon dan maakt het voor mij wel uit. :cool: Voor de rest zegt het idd niets. er zijn mensen die veel meer liften maar daarmee ben ik ook niet in competitie. Anyhow, dit is allemaal per persoon verschillend. Ik zou mijn trainingen niet meer kunnen volhouden als mijn enige motivatie is vasthouden wat ik heb en "lekker bezig zijn".
 
Back
Naar boven