MuscleMeat

0,25kg per week aankomen, hoe daar mee om te gaan?

Bezoekers in dit topic

walnootje

Novice
Lid geworden
5 sep 2021
Berichten
8
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Ik probeer al een tijdje (2 maanden) 0.25kg per week aan te komen. Echter ik blijf hetzelfde gewicht. En als ik meer ga eten, kom ik ineens 0.7kg aan in de week.

Ik vind het erg lastig om zo weinig aan te komen per week omdat als ik ook maar iets minder eet ik meteen afval en eet ik iets meer ga ik meteen richting de 0.5 of 0.7kg in de week.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Zou het bijv. oke zijn om gwn van 80 naar 81.5kg te bulken, dit dan een maand vast te houden en te trainen en dan naar 83kg etc. of werkt dat niet zo?
 
Ik probeer al een tijdje (2 maanden) 0.25kg per week aan te komen. Echter ik blijf hetzelfde gewicht. En als ik meer ga eten, kom ik ineens 0.7kg aan in de week.

Ik vind het erg lastig om zo weinig aan te komen per week omdat als ik ook maar iets minder eet ik meteen afval en eet ik iets meer ga ik meteen richting de 0.5 of 0.7kg in de week.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Zou het bijv. oke zijn om gwn van 80 naar 81.5kg te bulken, dit dan een maand vast te houden en te trainen en dan naar 83kg etc. of werkt dat niet zo?
Aankomen gaat niet lineair. Krampachtig vasthouden aan die 0,25 kg heeft dan ook geen zin, je hebt altijd dagen waar je net wat meer of minder weegt (wat meestal vocht is en geen vet).

Iets meer eten is wel heel erg subjectief. Hou je de hoeveelheid calorieën netjes bij?
 
Precies dat dus inderdaad. Voeding weeg en houd ik dagelijks bij. 1kg per maand zou ook een goed doel zijn ook al zou ik de 1e week 1 kilo bijkomen en de andere 3 weken bij blijven?
 
Stel je eet 3500 en komt 0,7 aan en verlaagd je voeding met 200 kcals dan val je 0,5 af?
 
Ene dag eet je veel koolhydraten andere dag minder.
Ene dag drink je meer andere dag minder.

Ene dag is je laatste maaltijd 20.00, andere dag eet je nog een pizza om 23.00.

Weeg jezelf elke ochtend “leeg”, liefst zelfde tijdstip en dan heb je na 1 week een gemiddeld en zijn bovenstaande factoren allemaal overbodig.
 
Heb je al een x doorgezet nadat je die 0,7 kg in een week was aangekomen?
Dus 1,4 kg in 2 weken en 2,1kg in 3 weken?
Denk dat je die eerste week altijd eerst even je lijf moet laten wennen. Veelal is maag/darm vulling meer, je houdt wat vocht vast etc.
 
Precies dat dus inderdaad. Voeding weeg en houd ik dagelijks bij. 1kg per maand zou ook een goed doel zijn ook al zou ik de 1e week 1 kilo bijkomen en de andere 3 weken bij blijven?
De eerste dag(en) na een verhoging weeg je sowieso wat meer. Daarna zou je redelijk moeten kunnen inschatten of je caloriebehoefte is afgestemd op je doelen. Ik zou ook naast het wegen je omtrek gaan bijhouden.
 
Als je meer gaat eten kom je bijna altijd eerst even wat meer aan in vocht zoals al gezegd is.
Dat event zichzelf later wel weer uit als je gewoon door blijft gaan.
 
Zelf ook last van, verhoog je met 50 hele Cals kom je meteen 1 / 1,5 kg aan in n weekje en daarvoor 5 a 6 weken stilstaan in gewicht ;) levert vaak idd weer uit. Maar is niet leuk om te zien en hoe t komt? Geen idee. 50 Cals is niet echt veel om te verhogen haha
 
Back
Naar boven