XXL Nutrition

0 carb days tijdens bulk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Borstkas

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2011
Berichten
1.955
Waardering
550
Lengte
1m88
Massa
96kg
Ik wil dus in het weekend 1 a 2 dagen 0 carb dagen doen om vet en vocht toenamen te minimaliseren. Dit zijn beide rust dagen, of 1 dag 20 min cardio.

Nog meer mensen die hier tevreden over zijn of een mening over hebben? Waarom wel/niet?
 
Crap idee imo. Vet beperken kan je beter doen door iets minder kcals te eten.
Vocht gewoon voedingskeuze + voor lief nemen in de bulk.
 
Gewoon bulken, en nie janken om wa vet, cut je er wel weer af.
 
hoe kom je tot deze conclusie? wat een onwetendheid
 
Je hebt je voedingsstoffen ook in het weekend nodig om te groeien, juist dan eigenlijk.
Dus dat lijkt me geen goed plan, dan ga je je bulk in de weg zitten.
 
Je hebt je voedingsstoffen ook in het weekend nodig om te groeien, juist dan eigenlijk.
Dus dat lijkt me geen goed plan, dan ga je je bulk in de weg zitten.

In hoeverre zijn die carbs nodig voor herstel tegen over high protein high fat?
 
Ligt eraan, hou je de kcals wel hetzelfde op die zero carb dagen? Dan zal het voor vetverlies/toename geen significant gaan maken. Persoonlijk maak ik wel onderscheid tussen mijn trainings- en rustdagen door op rustdagen low(er) kcals en carbs te eten t.o.v. een trainingsdag. Ik merk dat ik hierdoor mijn vetpercentage beter onder controle houd tijdens een bulk.

Of dit effectief is hangt ook af van je trainingsniveau, je trainingsschema (intensiteit/volume per training) en natty of niet. De gedachte erachter is volgens mij dat naar mate je meer gevorderd bent de eiwitsynthese na een training steeds korter verhoogd blijft en het meeste herstel juist in die periode plaatsvindt. Het is daarom waarschijnlijk niet heel zinvol om op rustdagen ook hoog in kcals/carbs te zitten.

Wanneer je AAS gebruikt of/en extreem split door 1a2 spiergroepen met enorm veel volume op een dag te trainen dan zou ik je rustdagen wel als hersteldagen zien en ook gewoon rond onderhoud blijven eten.
 
Back
Naar boven