AndroidHealthClinic

06-05-2012

Bezoekers in dit topic

Corleoné heeft het niet zo met realiteit.
Is te eng voor hem.

Is jammer dat de politiek zo weinig van Fortuyn geleerd heeft.
Staat nog totaal los van de samenleving.



Niet zo wijs?
Die man had meer wijsheid in zijn kleine teennagel dan jij in je hele lichaam :roflol:

Wees eens 2sec eerlijk met jezelf PatrickvH, dan zal je beseffen en moeten toegeven dat jij het bent die bang is voor de lege absoluut stille realiteit.

Hij had een groot ego, was dus totaal niet wijs. Hij zaaide haat en is door z'n infantiel gedrag neergeschoten, hoe wijs ben je dan. + Z'n uitspraak ik zeg wat ik denk toont al meteen aan dat er niks van wijsheid in die man te bespeuren was.
 
Laatst bewerkt:
Filmpje van Wilders doet me denken aan Fortuyn. De Goddelijke Kale was immers een van de eersten die de kosten van grotendeels gelukzoekers ter discussie stelde:

http://www.youtube.com/watch?v=hWWVTb3ok6g#t=95

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

Hij zaaide haat en is door z'n infantiel gedrag neergeschoten, hoe wijs ben je dan. + Z'n uitspraak ik zeg wat ik denk toont al meteen aan dat er niks van wijsheid in die man te bespeuren was.
Je schrijft dat Fortuyn door zijn gedrag is neergeschoten. Vreemd. Volgens mij is hij neergeschoten door iemand die zich niet aan de wetten van het land waarin hij woonde wilde houden en het bedreigen van anderen eigen had gemaakt. Met als gevolg het vermoorden van een politicus. De schuld en motivatie van die daad toeschrijven aan de persoon die is vermoord, dat doe je namelijk, noem ik infantiel. Alsof er ook maar een geldig motief te bedenken valt.
 
[/COLOR]
Je schrijft dat Fortuyn door zijn gedrag is neergeschoten. Vreemd. Volgens mij is hij neergeschoten door iemand die zich niet aan de wetten van het land waarin hij woonde wilde houden en het bedreigen van anderen eigen had gemaakt. Met als gevolg het vermoorden van een politicus. De schuld en motivatie van die daad toeschrijven aan de persoon die is vermoord, dat doe je namelijk, noem ik infantiel. Alsof er ook maar een geldig motief te bedenken valt.

Dat ook. & Zeg nergens dat er een geldig motief te bedenken viel om hem te vermoorden. Maar hij is zoiezo ook door z'n gedrag neergeschoten. Er zijn zoiezo meerdere oorzaken (alles is zelfs altijd de oorzaak van alles), maar z'n arrogant, niet verenigend, dus onwijs gedrag is er aanvankelijk (de dader die zich niet aan de wet houdt is een latere oorzaak) de oorzaak van dat hij neergeschoten is. Moest hij zich wat braver, bescheidener, vredelievender gedragen hebben was er een grote kans dat hij nu nog in leven was.
 
Tragisch einde Marten Fortuyn


DEN HAAG - Marten Fortuyn is gistermiddag op 73-jarige leeftijd overleden. Het ging al enige tijd slecht met de broer van de in 2002 vermoorde politicus Pim Fortuyn. Marten Fortuyn werd bekend doordat hij fel streed voor de nalatenschap van zijn vermoorde broer. Broer Simon Fortuyn spreekt over een „triest en droevig einde” voor Marten.

Marten Fortuyn vond dat de nalatenschap van zijn vermoorde broer Pim bewaard moest blijven.
Foto: Roel Dijkstra
Marten trad ook enige tijd als woordvoerder van de familie op. „Hij liep voorop in de strijd om gerechtigheid”, herinnert politicus Joost Eerdmans (Leefbaar Rotterdam) zich.

Ook broer Simon prijst Martens strijdbaarheid. „Pim mocht niet voor niets zijn gestorven. Daar geloofde hij in.”



Marten Fortuyn geloofde er heilig in dat de nalatenschap van zijn vermoorde broer Pim bewaard moest blijven. Daar knokte hij hard voor en daar zette hij alles voor opzij, weten zijn nabestaanden.

Simon Fortuyn zag tot zijn spijt dat het al langer slecht ging met zijn broer Marten. Dat hij zo „triest en droevig” aan zijn einde zou komen, zag hij echter niet aankomen.

Simon wil er nuchter over blijven en wil dat het opgeschreven wordt ’zoals het is’. „Vanwege zijn geestelijke gesteldheid zat hij in een gesloten afdeling. Hij had echter nog steeds een enorme drang naar vrijheid, zeker tijdens oplevingen. Dat is hem nu fataal geworden.” Na een mislukte ontsnappingspoging waarbij hij gewond raakte, werd Marten Fortuyn niet meer gereanimeerd. Hij had eerder al aangegeven dat dat niet nodig was, vertelt broer Simon.




Nabestaanden denken liever terug aan de strijdbare man die Marten Fortuyn voor die laatste periode was. Joost Eerdmans, wethouder voor Leefbaar Rotterdam en eerder politicus voor de Lijst Pim Fortuyn, vindt dat Marten voorop liep in de strijd om gerechtigheid na de moord op zijn broer. „Hij heeft al die rechtszaken bijgewoond, hij was in de Kamer om rond debatten zich te laten horen... Marten was erg strijdbaar. Het nieuws raakt me wel, ik had een zwak voor hem.”

In zijn strijd pleitte Marten bijvoorbeeld voor betere beveiliging voor politici en wilde dat de verantwoordelijken voor Pims beveiliging ter verantwoording werden geroepen. Verder zorgde hij onder meer voor het archief van zijn vermoorde broer. Hij werd heel actief rondom de politiek, maar werd zelf nooit politicus van beroep.

Zijn broer Simon is inmiddels wethouder voor Leefbaar in Lansingerland. Ook hij prijst Marten voor diens strijdbaarheid. „Dat de Pim Fortuynprijs nu zo van de grond komt is echt aan hem en aan Joost (Eerdmans, red.) te danken.” Hij deed dat „met verve”, weet Eerdmans.

„Marten deed zijn uiterste best om de nalatenschap van Pim te verdedigen”, zegt Simon. „Pim mocht niet voor niets zijn gestorven. Daar geloofde hij in.”

Marten had het er wel moeilijk mee dat de aandacht voor Pim en zijn standpunten verwaterde, weet broer Simon. „Daar had ’ie moeite mee. Hij had ook later prominenter aandacht ervoor gewild. Maar ja, de tijd verstrijkt.”

Dat Marten zich zo op het activisme stortte, deed hem goed volgens Simon. Eerdmans merkte dat Marten soms ’de beroepsbroer’ werd genoemd, en dat was niet per se onwaar of erg. „Hij had zo een zinvolle invulling”, zegt Simon. „Zo zijn we alle drie, dankzij Pim, maatschappelijk betrokken geworden. En dat voelt heel goed.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/26582238/__Tragisch_einde_Marten_Fortuyn__.html
 
Welke oorzaak en gevolg koppel je hier nou? En dan over wijs beginnen..

Het gebeurt wel vaker dat infantiliteit er mede de oorzaak van is dat iemand het loodje moet leggen.
 
Het gebeurt wel vaker dat infantiliteit er mede de oorzaak van is dat iemand het loodje moet leggen.
Bedoel je niet dat infantiliteit in deze, bij Volkert, mede de oorzaak was/ is om de moord te plegen? Je kunt toch niet met droge ogen een moord legitimeren omdat jij vindt dat een politicus infantiel is?
 
Back
Naar boven