XXL Nutrition

0pgezette buik -oorzaak-

  • Topic starter She2
  • Startdatum
  • Reacties 13
  • Weergaven 8K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

She2

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
445
Waardering
0
Hello,


Een tijdje geleden schreef ik over mijn opgezette buik...
Ik denk dat mijn opgezette buik 4 oorzaken had:

1) toch onderhuidsvet;
2) veel vocht vasthouden;
3) obstipatie (1x in de 4 dagen naar de wc...);
4) buikvel wat nog moest slinken...

Punt 2) en 3) hangen samen met het feit dat mijn menstruatiecyclus behoorlijk van slag was/is sinds ik begonnen met sporten.

Hebben meer dames hier last van?
Hoe snel is de menstruatiecyclus bij jullie weer normaal geworden?
 
Laatst bewerkt:
Mijn menstruatie is van slag geweest een tijd geleden en had geen idee waardoor.
Ik weet alleen niet meer of dit was toen ik weer met fitness ben beginnen.
Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen na ongeveer een half jaar.

Volgens mij hou ik ook veel vocht vast.
Vooral me buik blijft maar dik, terwijl ik de rest van me lichaam wel zie veranderen.
 
Mijn cyclus gelukkig weining problemen mee, nooit van slag geweest.
 
Opgezette buik kan ook door een lever aandoening komen.

Ik zou ff langs de huisarts gaan.

Groetjes,
 
Hello,


Een tijdje geleden schreef ik over mijn opgezette buik...
Ik denk dat mijn opgezette buik 3 oorzaken had:

1) toch onderhuidsvet;
2) veel vocht vasthouden;
3) obstipatie (1x in de 4 dagen naar de wc...);
4) buikvel wat nog moest slinken...

Punt 2) en 3) hangen samen met het feit dat mijn menstruatiecyclus behoorlijk van slag was/is sinds ik begonnen met sporten.

Hebben meer dames hier last van?
Hoe snel is de menstruatiecyclus bij jullie weer normaal geworden?

Okay... :p
 
Rond de menstruatie heb ik dat vaak. Ik neem dan van dat vifit/jakult achtige spul. Kan zo snel niet op de naam komen.. zit verpakt in blauwe pakjes van drie en kost ook iets van 3 euro. Ik neem dat dan om de dag, maar alleen in de week dat ik er last van heb.
En veel lauw water drinken helpt bij mij met obstipatie, evenals gezonde vetten. Alleen vezels zijn niet genoeg bij mij.
 
Ik krijg dat van crackers enzo...

Volgens my steekt mijn buik dan 5cm meer uit.
 
als ik teveel carbs eet, trekt mijn buikje niet zo.
 
Nu ik vaker per dag eet (6 kleine maaltijden) en vezelrijk, verse groente en volkoren pasta, zilvervliesrijst e.d., ga ik zo'n 4 á 5 keer naar de wc. Oh en 4 á 5 liter water per dag helpt ook. Ik at vroeger zo slecht dat ik soms 1 keer in 2 weken naar de wc ging. Het was een keer zo slecht gegaan dat ik naar het ziekenhuis moest. obstipatie?? nooit meer!!!
 
Nu ik vaker per dag eet (6 kleine maaltijden) en vezelrijk, verse groente en volkoren pasta, zilvervliesrijst e.d., ga ik zo'n 4 á 5 keer naar de wc. Oh en 4 á 5 liter water per dag helpt ook. Ik at vroeger zo slecht dat ik soms 1 keer in 2 weken naar de wc ging. Het was een keer zo slecht gegaan dat ik naar het ziekenhuis moest. obstipatie?? nooit meer!!!

Thanks voor je reactie!
Ik denk dat het bij mij vooral door het vochtvasthouden (menstruatie cyclus) en obstipatie komt...
Het is natuurlijk niet gek dat ik een dikke buik had, als ik maar eens in de 4 dagen naar de wc voor de grote behoefte ging... en wel gewoon veel blijven eten.
Nu ben ik met een darmenreinigingskuurtje bezig! Ik merk al gelijk resultaat!!
 
Ik heb ook verschil gemerkt bij mijn menstruatie...ik bloed iets minder (vind ik overigens helemaal niet erg :)). Verder heb ik nergens last van. S'avonds is mijn buik wel opgezet van al het eten maar s'ochtends is hij weer strak

Gelukkig nooit last gehad van obstipatie, moet elke ochtend naar de wc rennen
 
Herkenbaar, hier menstruatie geheel weg (misschien door laag bf?).
Opstipatie ook bekend, al heel lang, wel ontdekt dat met het eten van bv nutrix en havermout het sterk is verbeterd.

A
 
Herkenbaar, hier menstruatie geheel weg (misschien door laag bf?).
Opstipatie ook bekend, al heel lang, wel ontdekt dat met het eten van bv nutrix en havermout het sterk is verbeterd.

A

Hi,

Hoe laag is je bf dan?
Ik was die dikke buik dus ook zo zat, maar het blijkt dus dat mijn darmen niet zo goed functioneren (weining stoelgang).
Dus nu ben ik met een darmreiningingskuurtje bezig: heelnatuurlijk - Darmen
Gewoon natuurlijke pillen/poeders.
Misschien heb je hier iets aan, bij mij werkt het tenminste!
Je bent me trouwens net voor, ik wilde jullie al een berichtje sturen over die kuur, omdat ik weet dat een opgezette buik voor jou ook herkenbaar is.
 
Ik had het erover met een vrouw op de sportschool, en ze zei dat ze hetzelfde probleem heeft, maar dat het door haar baarmoeder komt. Ze heeft een vergrote baarmoeder (niks ernsig) maar wat ze ook doet, krijgt ze haar buik nooit echt plat. Heb wel ooit eerder van gehoord, maar dacht dat het onzin was...
 
Back
Naar boven