MuscleMeat

0ver 50 and shredded (or a little bit toned ;-)

Bezoekers in dit topic

rupke70

Novice
Lid sinds
20 apr 2023
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
97kg
Hoi allemaal,

Ik ben Rob 53 jaar, 1.90 lang en 97 kilo. vetpercentage wee tik nog niet maar ik schat op 22 procent.

Ik ben al een tijdje 3/4 jaar aan het trainen en me aan het inlezen over voeding en trainingsschema's en supplementen. Ik heb een jaar of 30 geleden. Soooooo dat klinkt lang geleden echt fanatiek gefitnessed en daarnaast gevolleyballed. trainde 6 dagen in de week en hield mijn voeding heel strikt bij. Toen woog ik 86 kilo en waren mijn spieren goed gedefinieerd.

Da tik dat weer ga halen heb ik los gelaten. Maar het kan wel stukken beter dan nu. Ik merk ook wel verandering aan mijn lichaam en zie verandering in omvang en strakker worden.

Ik heb nu een gezin met 2 kinderen (4 en 7) en een fulltime baan (zittend).

Wat ik wil is vet verliezen. ik heb wel een beperking met mijn onderrug, die is geblesseerd geraakt met volleybal lang geleden. Ik kan en doe alle oefeningen en ben ook sterker geworden in mijn onderrug. alleen die oefening waar je met je gezicht naar beneden ligt en je heupen op een ophoging legt en dan je boven lichaam omhoog moet doen die durf ik niet aan.

Ik train nu 4 dagen per week met een upper/lower schema.

Daarvoor heb ik een tijd full body gedaan (daar was ik mee gestart om mijn lichaam te laten wennen

Ik blijf qua gewicht hangen. Nu kan dat zijn om dat spiermassa in de plek komt van vet en da tik wat groei, maar dat vind ik lastig te bepalen.

Dit zijn mijn macro's op dit moment
Kcal 2000
Koolhydraten 45% = 225
Vet 25% =56
eiwitten 30% = 150

Zit ik goed met mijn hoeveelheid kcal en macro's of moe tik daar iets in veranderen.

Ik weet dat het met 53 jaar wat langzamer gaat maar ik merk dat er zeker nog wat te halen valt en ik voel me ook fitter wat zeker ook belnagrijk is

Ik hoop met wat aanpassingen in voeding en wellicht training nog meer er uit te kunnen halen.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Rob
 
Als je af wilt vallen moet je minder eten eo meer bewegen. je start met 250Kcals minder dan je eerder binnen werkte, aan eten en drinken.

2000Kcals vind ik wat weinig, je zit daarmee bij op je BMR van 1900Kcals en hebt dan weinig ruimte om te zakken.

Eiwit: 180g
Vet: 70g
rest koolhydraten

eiwitten hoog houden voor je spierbehoud en vetten op 70g voor je hormoonhuishouding (kan indien nodig tijdelijk lager)

Alle Kcals tellen en als je niet afvalt, meer bewegen. Succes :loopband:
 
Hoi Bullshark.

Dank voor je reactie.

Je geeft aan dat je 2000 kcal wat weinig vind denk je da tik dan wat meer kcal moet innemen. met de voorgestelde macro's?

Gr. Rob
 
Hoi Bullshark.

Dank voor je reactie.

Je geeft aan dat je 2000 kcal wat weinig vind denk je da tik dan wat meer kcal moet innemen. met de voorgestelde macro's?

Gr. Rob
Ben je al lang bezig op 2000kcals, moet je meer bewegen, anders geldt wat ik al schreef
 
Ik zit nu zo'n 6 maanden op 2000 Kcal. Dus dat wort meer bewegen dan. Ik zal er wat cardio bijgooien.

Thnaks.
 
Hoi Bullshark.

Dank voor je reactie.

Je geeft aan dat je 2000 kcal wat weinig vind denk je da tik dan wat meer kcal moet innemen. met de voorgestelde macro's?

Gr. Rob
Ik denk dat je wat beter moet tracken, want 99.9% kans dat je wel afvalt als je daadwerkelijk 2000 kcal zou eten.
 
Je blijft qua gewicht hangen. Je hoopt dat je vet inwisseld voor spieren, maar twijfelt hier over ?

Wat zegt je logboek ? Meer reps met hetzelfde gewicht of, meer gewicht erop is sterker, sterker is meer spier.

Na 6maanden op 2000 kcal zou ik juist een tijd meer gaan eten om de stofwisseling een boost te geven. Zorg dan ook voor goede voeding en het goed afwegen, meten etc zodat je weet wat en hoeveel je eet.
Dan kun je in januari wel weer afvallen.

En da tik telkens.... lees je berichtje even na voor da j pos. :thumb:
 
Wat ik sinds twee weken aan het doen ben is als ik 2 keer het upper schema heb gehad op 12 reps dat ik dan de 3e keer 4 tot 6 reps doe met verzwaren van de gewichten om zo na verloop van tijd ook mijn gewichten bij de 12 reps te kunnen verhogen

Om op het tracken terug te komen. Na iedere maaltijd, snack, drankje of wat dan ook zet ik in mijn fatsecret app. Dat is echt wel een obsessie geworden ;-)
 
Welkom, hier kan je veel lol trappen en zelfs af en toe nog wat bijleren ook! 2 vliegen in 1 klap dus!
 
Back
Naar boven