MuscleMeat

1.5 jaar trainen, nieuwe stappen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Samsonengert

Novice
Lid geworden
13 nov 2020
Berichten
6
Waardering
11
Lengte
1m83
Massa
88kg
Goedemorgen allemaal,

Ben 27 jaren jong en inmiddels ongeveer anderhalf jaar bezig met trainen en probeer ook behoorlijk op mijn eten te letten. Ben 1.83 en weeg 88 kilo.

Bench press: 120kg 1x
Squat: alleen pussy weight wegens hernia
Deadlift: niet wegens hernia, barbell rows gaan gelukkig wel

Waar ik benieuwd naar ben is of ik het afgelopen anderhalf jaar goede progressie heb gemaakt of niet, vind het lastig in te schatten. Als ik op instagram door mijn feed scroll heb ik af en toe het idee dat het traag gaat, maar misschien is dat geen goede vergelijkingsbron, omdat de meeste gear gebruiken.

Daarnaast zou ik graag advies willen: bulken of cutten? Iemand die een schatting durft te maken van mijn vetpercentage? Abs zijn nog niet echt zichtbaar en wil ook niet als olifant uit mijn bulk komen.

Oefeningen voor de onderrug zijn ook welkom, bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • IMG-20201113-WA0001.jpg
    IMG-20201113-WA0001.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 280
Lastig te schatten zonder vergelijkingsmateriaal , daarnaast geen foto van hele lichaam .

Maar ik zou zeggen 20+ vetpercentage

Bulken / cutten is heel persoonlijk , zelf zou ik cutten tot procent of 12/15 om daarna een lichte bulk te starten

Nogmaals , heel persoonlijk
Vind je jezelf te licht / te dun dan bulken , vind je jezelf nog te zwaar , te vol dan cutten
 
Waar ik benieuwd naar ben is of ik het afgelopen anderhalf jaar goede progressie heb gemaakt of niet, vind het lastig in te schatten.
Het is duidelijk te zien dat je krachtsport doet, 120kg bench is zeker niet niks.
Als dit naturel is lijkt het mij persoonlijk goede progressie.

bulken of cutten is persoonlijk, je oogt in ieder geval niet dik.
 
Schat het eerder op een procentje of 15.
 
Bedankt voor de reacties! Als ik het persoonlijk zou moeten gokken denk ik ook rond 15%. Heeft het überhaupt zin om je vetpercentage te laten meten? Of is het beter om op de spiegel af te gaan? Denk dat ik een kleine cut in ga zetten en dan ga bulken, zodat ik mezelf kan blijven aankijken in de spiegel.
 
Bedankt voor de reacties! Als ik het persoonlijk zou moeten gokken denk ik ook rond 15%. Heeft het überhaupt zin om je vetpercentage te laten meten? Of is het beter om op de spiegel af te gaan? Denk dat ik een kleine cut in ga zetten en dan ga bulken, zodat ik mezelf kan blijven aankijken in de spiegel.

Een meting veranderd niets aan je look.
 
Back
Naar boven