Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb het al meerdere malen geprobeerd maar ik krijg het steeds niet voor elkaar om met een arm op te drukken. Heeft iemand hier tips hoe ik dat kan leren. Volgens mij is het een stukje techniek.
je moet proberen beide schouders zoveel mogelijk boven die eene arm te houden zodat je goed in balans bent... verder is het gewoon veel kracht... dus mischien voorlopig nog eff op 2 handen...
voeten een beetje meer uit elkaar zetten dan bij het gewone opdrukken, zodat het gewicht mooi verdeeld wordt over een driehoek ( linkervoet, rechtervoet en 1 hand) andere hand inderdaad op rug. Zo lukt het toch bij mij...
Ik doe het op de volgende manier, stel je wil je bijvoorbeeld opdrukken op je rechterarm. Omdat je je gaat opdrukken op je rechterarm plaats je je rechterbaan recht naar achteren. Je linkerbeen redelijk breed naar links gericht. Op deze manier kan je als je een beetje schuin gaat hangen goed op één hand pompen.
vooral als een vrouw het doet, moet je die kerels dan eens zien kijken. Ze staan al raar te kijken als ik ga optrekken. Maar ja ze hebben zo weinig zelfvertrouwen dat ze keer op keer zeggen dat ze het zelf niet eens kunnen. Ergen geloof ik daar gewoon niets van, ze hebben het gewoon nooit geprobeerd.
trouwen bedankt voor de tips, ik heb het geprobeerd en nu is het mij al wel gelukt, weet nog niet of het er een beetje goed uit ziet maar ik haalde 8 herhalingen, niet gek he.
Denk ook dat ik het niet op het einde van een training moet zetten, daar is het zo en zo veel te zwaar voor. Je train er trouwens blijkbaar je rug mee.
Tjah, opdrukken komt sowieso voor een groot deel uit de schouderbladen (serratus anterior), zelf doe ik het bijna dagelijks (revalidatie) en ik voel het dan ook vooral aan mijn rug/schouderbladen.